fallback

Как да проверите работата на двигателя с лист бяла хартия?

Лесен трик за оценка на състоянието на мотора на употребяван автомобил

Обикновено диагностиката на модерен двигател се извършва с помощта на електронно оборудване. Компютърът е свързан с OBDII конектора към централната шина и цялата информация за работата на системите и модулите се показва на неговия екран. Как обаче може да проверите захранващия блок, ако нямате лаптоп под ръка? Един обикновен лист хартия може да дойде на помощ, за да оцените състоянието на двигателя.

Обратно налягане

Проверката на състоянието на двигателя се извършва на добре загрял двигател. Факт е, че студен агрегат работи с богата смес и характерът на отработените газове е малко по-различен. Освен това в изпускателната система се натрупва конденз, който се пръска навън от газовите потоци. Освен това водата разтваря саждите и придава черен цвят на суспензията.

Необходимо е да започнете проверката, когато температурата на охлаждащата течност достигне поне 50 градуса, но най-добре е автомобилът да се управлява повече от 15 минути, докато температурата достигне 90 градуса. Поставяте лист бяла хартия до изпускателната тръба. Задържате го в това положение няколко минути и наблюдавате състоянието му. Ако хартията е засмукана в тръбата, това показва обратно налягане.

Причината за ниския вакум е, че отработените газове, изпускани в изпускателната система, нямат време да преминат напълно през нея поради ограничения на капацитета. Потокът се забавя, а отработените газове стагнират и не могат да напуснат горивните камери навреме. В началото на такта на всмукване те се засмукват обратно, което се отразява на модела на горене на сместа.

Причината за повредата може да са и изгорели клапани или лошо функционираща система за рециркулация на отработените газове EGR (Exhaust Gas Recirculation), която служи за прехвърляне на част от отработените газове във всмукателния колектор за краткотрайно намаляване на ефективността на горене.

Освен това могат да възникнат проблеми с механизма за синхронизация. Но най-честата причина е запушването и изгарянето на клетките на катализатора. Във всички случаи се налага основен ремонт.

Неравномерно разклащане

Когато моторът работи нормално, хартията ще трепери равномерно, като лист, изложен на вятъра. Не трябва да има промени в ритъма, пляскане или духане настрани. Ако се появят неравности, това показва проблеми със запалването в един от цилиндрите. Част от сместа се подава неравномерно, поради което се наблюдава дръпване. Двигателят трябва да вибрира и да се тресе. Свещите или бобините трябва да бъдат проверени.

Капчици масло

След минута-две трябва да се погледне листа хартия. В идеалния случай трябва да е абсолютно чист. Допуска се малко влага с петна от сажди, тъй като в тръбите винаги има конденз. Ако върху листа се виждат кафяви петна, подобни на следи от масло, тогава трябва да се внимава. Горещото масло се отделя през повредени стени на цилиндъра и навлиза в изпускателната система. Необходимо е двигателя да бъде проверен за драскотини по стените на горивните камери.

Разбира се, работещите двигатели, особено тези с турбокомпресор, често пускат смазочна течност през тръбата, но това не се случва на празен ход, а при активно подаване на газ. Следователно капчици масло върху хартия трябва да служат като предупреждение.

Леки петна

Светло оцветено мазно покритие показва друга повреда, а именно наличието на антифризни пари в ауспуха. Охлаждащата течност може да навлезе в маслото през издухано уплътнение на цилиндровия блок.

Сиво-черни петна

Когато върху лист бяла хартия се забележи равномерен сиво-черен налеп, подобен на покритие от сажди, това е сигурен знак за проблем с образуването на смес. Възможно е да има проблеми със сензори, които влияят на ефективността на впръскването. В този случай горивото не изгаря напълно, а бензиновите пари оставят черна утайка върху горещите повърхности на клапаните и буталата, което пречи на нормалната работа на двигателя. В този случай на таблото светва лампичката Check Engine, но продавачите на автомобили често изключват в настройките.

Ако някой от горните проблеми е налице, тогава е добре да се посети сервиз и да се направите пълна диагностика на двигателя. Ако се потвърди повреда, по-добре е да откаже закупуването на дефектна кола.

fallback
  • #3
    Xaxa ( преди 6 дни )
    Абсолютно безсмислена тема.. Има диагностика има и сервиз плащаш проверяват то колата взимаш или не.
  • #2
    Жгмъц ( преди 1 година )
    Друго дие дойчен авариен легенен, най-добре ВАГинален представител например ГоУф))))) там няма такива тъпотии направо се подлага лейката за масло под ауспуха
  • #1
    Ватник ( преди 1 година )
    Тия съветски тъпотии направо ме разплакват...
fallback
Последни