Когато става дума за Hi-Fi от висок клас, Великобритания владее звуковите вълни. Независимо дали се създават чудесни нискочестотни високоговорители или страхотни „пищялки“, аудио индустрията на Обединеното кралство е ненадмината, с богато наследство от добре известни марки.
Сегашните нискочестотни и високочестотни високоговорители обаче могат да останат в историята, благодарение на новите технологии от бизнес, който е създаден в университета „Уоруик“. Компанията Warwick Acoustics е твърдо фокусирана върху автомобилното аудио, използвайки електроакустична система, която, както твърди, осигурява устойчивост, размер, тегло и енергийни предимства, заедно с голяма стъпка напред в качеството на звука.
Фирмата вече предлага на пазара слушалки, които използват същата технология.
„Направихме прототип на система за слушалки, само за да докажем на себе си и на нашите акционери, че технологията действително може да бъде поставена в продукт“, споделя главният изпълнителен директор д-р Майк Грант.
Според него Warwick Acoustics е в състояние да намали размер а на високоговорител до около 1,5 пъти спрямо конусовидния високоговорител и да получи същото количество изходна мощност.
„Ефективността на трансдукцията вече е до 33 процента в сравнение с 3 процента за нормален високоговорител с подвижна намотка“, добавя Грант.
Иновативните панели могат да бъдат по-лесно монтирани по-високо в гнездата на вратите, в арматурното табло, в колони, покриви, където скоростта на реакция на EAP ще помогне на производителите на автомобили да произвеждат по-естествени синтезирани звуци. Панелите могат дори да бъдат осветени отзад за допълнителна атмосфера.
Трябва да се отбележи, че EAP работи без редкоземните елементи които се срещат в традиционните високоговорители, докато самите панели са направени от 100 процента рециклирани или рециклируеми материали.Според Грант първата подобна инсталация в сериен автомобил може да се очаква през 2025 г., системата Warwick Acoustics ще бъде позиционирана като най-висококачествената от аудио опциите, налични сред партньорските производители.
Добрата новина е, че с течение на времето има желание и потенциал за пренасяне на технологията на масовия автомобилен пазар и потенциално и в домовете на потребителите.