fallback

Кои от изчезналите автомобилни марки липсват най-много на хората

Години след закриването си някои от тях продължават да предизвикват сериозен интерес

Историята на автомобилната индустрия датира от повече от 100 години. През това време много големи автомобилни производители изчезнаха, въпреки че преди това техни модели записаха успехи. И хората все още си спомнят с носталгия за някои марки.

Сама автомобилната индустрия е просто бизнес, но автомобилите са нещо лично. Те обединяват собствениците на една и съща марка в автомобилни клубове, където хората продължават да се вълнуват и да обсъждат модели, изчезнали преди години. Изданието Autoevolution проведе изследване на търсенията в Google, за да разбере кои изчезнали марки липсват най-много на автомобилните фенове в САЩ.

Интересното е, че на първо място не е американски бранд, а шведски - Saab. През последния месец са регистрирани 110 000 заявки за търсене на марката, която официално беше закрита през 2012 г. Въпреки това името Saab е живо и до днес, като шведската компания произвежда самолети, както и продукти за военната и гражданската космическа индустрия.

Второто място е за Pontiac с 98 900 търсения на месец. През 2010 г. концернът-майка General Motors извърши ново преструктуриране, слагайки край на историята на марката. На трето място се нарежда Oldsmobile с 46 480 заявки за търсене. Отново General Motors изигра фатална роля за съдбата на марката, когато през 2004 г. реши да прекрати производството на най-новия модел Alero GLS.

Що се отнася до феновете на автомобилите по света, първите десет марки, които предизвикват най-голяма носталгия в Япония, Германия, Великобритания, Индия, Франция, Италия, Южна Корея и Бразилия, включват: Trabant, Holden, Studebaker, DeSoto, Saturn, Talbot и Edsel.

fallback
  • #9
    Алекс ( преди 1 година )
    От всичко изброено само SAAB си заслужава.Култова марка,която наистина липсва.А да ти липсва пушещия кашон Trabant е неразбираемо.
  • #8
    v-1 ( преди 1 година )
    За всички пишман "разбирачи" които пишат за СААБ. Да знаете, че компанията още функционира, само девизията за леки автомобли е закрита.А иначе това, че били ребрандирани опели даже няма смисъл да се коменитра. Вземете и почете малко за бензиновите им модели, а дизеловите които ползват двигатели на опел и фиат (в по-новите) са друго нещо, наложено от ГМ и други "спасители" на компанията.
  • #7
    PLAID ( преди 1 година )
    '77 Pontiac Firebird Trans Am "Smokey And The Bandit", '82 Trans Am "KITT", '89 GTA, '97 и '98 Trans Am WS6 с мотори от Corvette. Вечните.
  • #6
    Im-ДртiйУАЙТBOY! ( преди 1 година )
    SAAB като авто-явление е ИКОНА, защото тази напредничаво ориентирана компания буташе прогрессивнотто развитие на авто-индустрията яко напред и към нови висоти; някъде бях чел, че още от момента на създаването си до покупката им от хитрите GM тази визионерски и про-активно гледаща напред фирма има регистрирани над 120 бр. нови патенти/лицензии довели до чувствително намаляване на жертвите по хай-вея в Щатите и ЕВРОПА. И знаете, че в силно съкратен срок нововъведенията при авионите влизат в колите
  • #5
    До долния ( преди 1 година )
    И какви самолетимправят тес сървули сааб 9-3,9-5 с дизели на Исузу бензините тогава не бяха на почит в Ес а и те си бяха на ГМ какво толкова са ряботели шиели са седалките у салоно
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    3, точно защото си бяха казали - абе ние правим самолети, те ли ще ми кажат как се прави кола - се забатачваха постоянно. Имали си собствена визия за дизайн, за интериор и т.н. И в крайна сметка се забатачиха. Егото им изигра лоша шега. Волво и те бяха заминали, ама ето продават сега китайски коли и са добре.
  • #3
    Im-ДртiйУАЙТBOY! ( преди 1 година )
    Всички знаем добре, че на ШВЕДИте от SAAB като технически 1 от най-напредничавите и прогрессивни в техн.отн-ие авто-компании в СВЕТА, ХАмериканците елегантно и безнаказано им прибраха цялата поредица патенти и лицензи; след което набързо и нарочно ги закриха, докарвайки ги до фалит... След което ШВЕДските КРАЛски ЯЙЦА пожелаха да инвестират 1 млрд. за възраждането й, но правителството НЕ позволи това да стане ФАКТ.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    1, почети си прав, ама не съвсем. Доколкото си спомням, за да ги спаси ГМ оптиваше точо да ги продава като ребрандирани опел-и, но шведите (и от инат) правеха промени, които не биваха съгласувнаи или одобрени. В резулат проблемите им се задъбочиха ще повече и логиното се случи.
  • #1
    Мхм ( преди 1 година )
    Сааб бяха толкова измислена марка ребрандирани опели за маса пари
fallback
Последни