fallback

Бракувани Tesla от Северна Америка захранват глада за електромобили в Украйна

Търсенето на превозни средства на ток във воюващата с Русия държава е огромно

Собственици на електромобили в САЩ и Канада често попадат в сравнително лек инцидент, но заради високите цени на ремонтите, предлагани от Tesla, много от застрахователите предпочитат да бракуват колата. В други части на света - като Източна Европа, например, и по-специално - Украйна, сценарият е обърнат.

Затова и повредени коли на Tesla се изнасят зад граница в държави, в които имат нарастващ апетит за електромобили. Сред тях е и една страна, която в момента се бори с Русия. Там механиците са готови да се справят с превозни средства, чиито батерии се смятат за твърде опасни за ремонт в САЩ и Канада.

Въпреки факта, че малко производители на автомобили продават нови електромобили в Украйна, приблизително 9 процента от новорегистрираните превозни средства са електрически, съобщава изданието Wired. Това е два пъти повече, отколкото в съседните Чехия и Полша, където практиката за закупуване на използвани електромобили е по-рядко срещана.

За Украйна, както и за други страни - като Нигерия и Обединените арабски емирства, пазарите в САЩ и Канада служат като златна мина за достъпни електромобили. Иван Малаховски, собственик на бизнес за ремонт на автомобили в Източна Украйна, твърди, че сервизът му обработва поне 100 коли на Tesla месечно, като повечето от тях идват от чужбина.

„Можем да се справим с всеки проблем, независимо дали става за батерия на електромобил или нашествия от друга държава", категоричен е Малаховски, който заедно с други механици от цяла Украйна разчита основно на оригинални резервни части, също доставяни от чужбина. Понякога обаче се налага използването на детайли от бракувани превозни средства.

Целият този бизнес е стартирал още преди руската инвазия в Украйна. Войната и нейното въздействие върху цените на горивата само засилват практиката за внос и ремонт на повредени електромобили. Това също означава, че стереотипите около електромобилите са малко по-различни в Украйна, отколкото в, да речем, САЩ.

„Тук има шега, че всички бедни хора карат електрически коли, а всички богати карат бензинови коли. Tesla е обикновена, популярна кола, защото е много евтина за поддръжка“, обяснява Малаховски.

Не е изненадващо, че потокът от повредени електромобили от САЩ и Западна Европа започна да привлича вниманието на законодателите и на фирми, рециклиращи батерии. Въпреки че застрахователите може да се притесняват от повредени електромобили, рециклиращите компании по целия свят признават, че са златна мина за материали. В същото време правителствата са нетърпеливи да станат по-енергийно независими и следователно са стимулирани да насърчават насърчаването на процъфтяваща индустрия за рециклиране.

Това означава, че източникът на повредени електромобили от Западна Европа започва да пресъхва за украинските сервизи. И това е жалко, защото тази система донякъде работи. По-старите електромобили намират своя път към страни, които имат търсене за тях.

fallback
  • #15
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    МитЕ,а колко пари ще струва електромобила?А подмяната на батерията след 160000 км колко ще струва?
  • #14
    до 13 ( преди 11 месеца )
    Само да не е на зор и да му трябва да зарежда от фотоволтаиците днес, вторник 28.11. Или през изминалия уикенд!
  • #13
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 12. Колко пари си дал за гориво за автомобила си откакто си го купил? От колко години го притежаваш? Дори без да знам отговорът на тези въпроси, само инвестицията на сумата която си дал за гориво за една-две години, ако бъде инвестирана във фотоволтаици ще осигури нетното годишно производство на енергията необходима за изминаване на годишният ти пробег за следващите 25 години. Не постоянна, но сигурна евтина енергия.
  • #12
    анонимен ( преди 11 месеца )
    11... Със солари не можеш да си покриеш собствените нужди само (или с много солидна инвестиция), какво остава и да зареждаш 50квч+ батерия.
  • #11
    до 1 ( преди 11 месеца )
    Ток украинецът може да си произведе със солар или дворен ветрогенератор. Може да не му стига за околосветско пътешествие, но когато на бензиностанцията няма горива или са скъпи, или иранските дронове прекъснат електрозахранването, това е надежден вариант да отиде до работа или за храна, или да се евакуира. Дали не си ти този, който говори глупости?
  • #10
    Гост ( преди 11 месеца )
    До 7.Мити4ен Плейд,след 200 км ток и рок,следва блус на зарядна.
  • #9
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Слагат им двигател от УАЗ.
  • #8
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Това си е практика, колкото по-бедни ставаме тоолкова повече коли с жълто по фаровете се появяват на пътя, наводнени, удряни, палени крадени - всякакви важното е далавера да има,
  • #7
    PLAID ( преди 11 месеца )
    #5 100 кВтч ми е климата в колата за 2 седмици 24/7. Голямо "излизане извън града" е това. Някъде в Сибир сигурно. 3-фазните коли не са за шубелии. Страх да излезе, страх да зареди, страх да ремонтира, страх да даде газ, пардон, ток. Само ток и рок!
  • #6
    Алекс ( преди 11 месеца )
    ТЕСЛА е толкова желана,че я грабват дори и бракувана.
fallback
Последни