fallback

Протестът срещу Tesla в Швеция удря по производството на марката в Европа

Стачните действия в скандинавската държава са на път да „заразят“ и други страни

Малкият, на пръв поглед, конфликт между механиците в центровете за обслужване и ремонт на Tesla по отношение на отказа на работодателя да подпише колективен трудов договор започва да се разраства в национална стачка: към протестиращите се присъединяват работници от други индустрии и области.

Tesla Sweden дълго време отказва да подпише колективен договор с механиците на своите шведски сервизни и ремонтни центрове. Конфликтът обаче започна да нараства с всеки изминал ден, за да ескалира в края на октомври. След години на опити да принуди Tesla да подпише колективен договор, националният синдикат IF Metall призова механиците да спрат работа. Сервизите на автомобилния производител престанаха да работят.

Първоначално, сравнително малка група от 130 механици на Tesla под патронажа на профсъюзите „предупредиха цялата страна“. Но откликът беше голям, като дори пощальоните и пристанищните докери се солидаризираха с тях. Напрежението ескалира допълнително, след като синдикатът на работниците в услугите и комуникациите (Seko) заяви миналия понеделник, че повече няма да обработва пощата на автомобилния производител в знак на солидарност. Както съобщава Euronews , сега пратките на автомобилния производител ще стоят в складове и сервизните центрове няма да получават поръчаните важни резервни части, необходими за ремонт и поддръжка.

Не бяха подминати и шведските докери. Те обявиха, че няма да разтоварват автомобили Tesla на няколко пристанища. След като това не проработи, те блокираха всички пристанища на страната за автомобили Tesla.

Не трябва да се подценява и факта, че синдикатите в Швеция са силни и умеят да се организират. Дори чистачите се заеха с каузата да подкрепят механиците на Tesla: работниците по поддръжката в цялата страна казаха, че отказват да почистват съоръженията на Tesla. Профсъюзът IF Metall съобщи, че компанията Hydro Extrusions във Ветландия се е присъединила към стачката. Там производството на компоненти за автомобилите Tesla беше спряно именно заради солидарността с колегите и искането да се принуди централата на автомобилния производител да подпише колективен трудов договор.

IF Metall са готови за преговори с Tesla Швеция, но там избягват бизнес разговор. Във вторник, 21 ноември, на срещата на IF Metall Contract Council всички делегации подкрепиха работниците на Tesla, като държаха специално изработени карти за солидарност.

„Този ​​спор засяга заплатите, пенсиите и осигуровките на нашите служители, които работят в Tesla. Но всъщност това е и защита на целия шведски модел на пазара на труда. В Швеция профсъюзите и работодателите съвместно се договарят за заплатите и условията на труд по време на преговорите за колективен договор “, заяви президентът на националния профсъюз на IF Metall Мари Нилсон.

Шведският модел на пазара на труда е един от най-добрите в Европа. Той се основава на колективни трудови договори, според които синдикатите и работодателите определят правилата на играта на пазара на труда, без намесата на държавата и политиците. Членовете на синдикатите там плащат членски внос, но знаят за какво плащат. Приблизително девет от десет работници са обвързани и защитени от колективен трудов договор. Ако няма такъв договор, служителят се лишава от много стимули.

Първо, заплатите в компании, където няма колективен трудов договор, са по-ниски от средните за трудовите договори в автомобилната индустрия като цяло. Второ, без колективен трудов договор годишното увеличение на заплатите не е гарантирано. Също така те нямат възможност да получават достойна пенсия, нямат фиксирано работно време и много други.

След нарасттващото напрежение има вероятност в Швеция националната вълна срещу администрацията на Tesla да се прехвърли в завода на автомобилния производител в Германия, където ходът на събитията вече се следи внимателно. Информацията достигна и до завода на Tesla в САЩ, където работниците също са недоволни от условията на труд.

fallback
  • #9
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 7. То доказателството се вижда. Разбра ли защо съм се регистрирал? Заради такива психопати като тебе, които пишат от чуждо име за да дискредитират и оклеветят някой, който им пречи да лъжат, манипулират и разпространяват фалшиви новини.
  • #8
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Човек трябва единствено да прочете какви думи са използвани в статията, за да разбере с какви мафиоти си има работа: принуда, лишават, предупредиха. Преди век и половина синдикатите са имали смисъл, защото държавата не е осигурявала никаква защита на работниците. В момента, обаче, са вредни по редица причини и не са нищо повече от гладна мафия. Не случайно думата "синдикат" в много държави е синоним на мафия.
  • #7
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    И аз съм психопат, но вие не можете да го докажете!
  • #6
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Психопатията е разстройство на личността класифицирано като антисоциално лично разстройство.Психопатите са патологични лъжци. Техните отношения с другите хора са практически дефинирани от манипулация и експлоатация.Всъщност те абсолютно не се страхуват от това да бъдат хванати в лъжа. Когато те са поставени в ситуация да отговарят на реални въпроси и да се сблъскат с реалните факти, те, без дори да направят пауза, ще преработят своята история така че да пасва на фактите и да изглежда консист ...
  • #5
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "щото те за Тесла не работят, щото Тесла "е единствения производител на автомобили който няма дистрибуторска и сервизна мрежа", нали така!" Имам само една думичка за тебе - психопат. Докажи че не си психопат и не лъжеш и манипулираш като дадеш един единствен цитат в който твърдя това. Сега остава второ действие за доказване на психопатия - отказ за отговаряне на въпроси свързани с факти.
  • #4
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Не се радвай толкова на силните синдикати, това е причината за ниската конглокентноспособност на Европа, затова всички производства се изнесоха отдавна в Азия, Северна Африка и къде ли не. Общо взето синдикатите правят мечешка услуга и на работниците и на потребителите, като увеличават много себестойността на произведената продукция. Нещо като параziти са, живеят на гърба на работниците като уж ги защитават.
  • #3
    РУК ( преди 11 месеца )
    Нали всичко оправят по WiFiто и нямали сервизни и ремонтни центрове?!? Какви са тия фалшиви новини сега!Бъстъре, къде си да обясниш, че всичко е пропаганда срещу електричките и тия дето стачкуват са фантоми и никъде не работят, щото Тесла, сервизи няма,щото няма нужда Най-добре да идеш да им обясниш, че те няма как да искат колективен трудов договор с Тесла, щото те за Тесла не работят, щото Тесла "е единствения производител на автомобили който няма дистрибуторска и сервизна мрежа", нали така!
  • #2
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Не се радвай толкова на силните синдикати, това е причината за ниската конглокентноспособност на Европа, затова всички производства се изнесоха отдавна в Азия, Северна Африка и къде ли не. Общо взето синдикатите правят мечешка услуга и на работниците и на потребителите, като увеличават много себестойността на произведената продукция. Нещо като *** са, живеят на гърба на работниците като уж ги защитават.
  • #1
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Тесла изнася американския модел на робовладелство, и им е трудно да се пригодят към европейските стандарти. Като не са на ясно, че ако всички вземаме заплати като нелегални мексиканци в Тексас скоро не автомобили, а Ел. тротинетка ще ни е трудно да си купим
fallback
Последни