Ако по-случайност видите някъде Volkswagen Golf от първо поколение, който изглежда доста по-внушително от стандартния си събрат, не бързайте да търкате очи. Този Golf, подобно на много други наистина интересни проекти на Artz Design, не е просто колаж във Photoshop, а истинска кола, създадена преди няколко десетилетия от истински ентусиаст. И така, днес ще си припомним кой е Гюнтер Арц и защо превърна Porsche в комби.
Да, Гюнтер Арц, който в по-далечното минало работи като управляващ директор на автокъщата на Volkswagen в Хановер, определено разбира много от автомобилните отклонения, превръщайки фантазията си в реалност. Да, той прави това в същата тази Германия, където дори не можете да промените размера на колелата или височината на окачването на кола просто ей така.
Увеличението на мощността в цифри звучи скромно - от 65 на 95 конски сили, но това е 146% повече от първоначалната мощност и има точно един път и половина повече цилиндъра - 6 вместо 4. С една дума, Гюнтер започва кариерата си много енергично и нетривиално.
Междувременно той се забавлява с такива „малки” проекти като „смяна” на обикновен двигател на Volkswagen Beetle с... Porsche 911 2.7 RS, 210 „коня” от които осигуряват на стария Beetle ускорение от 0 до 100 км/ч за 7 секунди. За сравнение: първите Golf-ове с гръмката добавка GTI са с цели две секунди по-бавни...
И тогава Арц решава да поеме по още по-необичаен път, превръщайки първото поколение Golf в „почти Porsche“, което определено си заслужава индекса 928.
В края на краищата, дори след „обезвреждането“ на почти две и половина стотин „коня“ разработката на Арц е много по-мощен аргумент от дори 110-те „коня“ на Golf в „горещата“ GTI версия.
Artz не се ограничава до Volkswagen, впоследствие и до Mercedes, както и до размяната на агрегати от Porsche: през 90-те години германецът участва активно в продажбата и модификацията на автомобили Opel като част от дейността на предприятие, наречено Blitz-Automobile GmbH & Co.
Самият Гюнтер Арц е в добро здраве, поне така се вижда от снимки в социалните платформи, на които е седнал зад волана на едно 928, само че Golf, негово собствено производство.