fallback

В Турция се появи втора национална марка автомобили

Електрическите модели на Very излизат на пазара през 2025 г.

Турция ще има нова национална автомобилна марка Very, която ще започне масово производство на електрически автомобили през 2025 г. Това съобщават медиите в страната.

Под марката Very ще произвеждат линия електрически автомобили клас L7 (тежки четириколки). Превозните средства ще получат оригинален дизайн, разработен от Техническия университет Yildiz, както и двигател и батерии собствена разработка. Очаква се цената на електрическия автомобил да бъде около 25 000 долара.

Екипът, разработил електрическия автомобил, съобщава, че максималният капацитет на батерията ще бъде 33 кВт/ч, а пробегът с едно зареждане ще бъде около 300 км. Планира се да бъде построен завод за производство на автомобили в Гемлик, провинция Бурса. На първия етап се планира да се произвеждат до 10 000 електрически превозни средства годишно, като те ще се продават в Европа, Близкия изток и Северна Африка.

Първата национална марката автомобили на Турция - TOGG, започна производство на своите модели през 2022 г., а продажбите им стартираха през пролетта на 2023 г. Цените на електромобилите на бранда варира от 48 500 до 63 900 долара, което означава, че колите на Very ще бъдат около 2 пъти по-евтини.

fallback
  • #12
    Прахосмукачки и табл ( преди 11 месеца )
    Абе те Епъл правят кола от поне 10 години, така че няма да стоя с притаен дъх да ги чакам, както казват руснаците. Гугъл също. Дори Дайсън, дето разбират от ток и ел. мотори да си е..е майката, щяха да правят, но после имаше, "Ох, чакай малко!". Ривиан и Лусид харчат пари като за космически програми и са все до под кривата круша. Така че Шайоми могат да заповядат на сцената, може пък китайското правителство да ги побутне достатъчно и да прокопсат, че около БУД нещо се мъти напоследък май.
  • #11
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Ех без имен ден, ако знаеше, xiaomi ще е един от тези производители на електромобили друга песен щеше да пееш. Apple който също прави телефончета по 100 долара за прежалване, също се очаква да започне да произвежда електромобили. Вероятно apple ще чакаш да изчезне? Осъзнаваш ли че тези компании са в по-добро финансово състояние от повечето автомобилни производители като в същото време имат много по-голям опит с батериите, софтуера и електрониката, но най-вече с високите технологии?
  • #10
    Бустъре, Бустъре ( преди 11 месеца )
    Новите ел. авто фирми се плодят като при любимата ти аналогия за мобилните телефони, но и по същия начин изчезват. Особено тези в Китай. При телефоните това не е голяма драма, защото става дума за стотици долари загуба като изчезне производителя на китайската ти сапунерка. Когато обаче става дума за десетки хиляди долари, които трябва да изплащаш 4-5-6, че и повече години, вече има значение производителя, аджеба, ще го има или няма. Ако ги пуснат не за 25хил, а за 2,5хил вече ще друго.
  • #9
    Chukan Kirilov ( преди 11 месеца )
    Това са мечти... - 300 км с 33 кW батерия. Това означава 9,1 kW/100 км. Дачия(един от най-икономичните) харчи 14-15 кW на 100 км
  • #8
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 7. Не е нужно да си академик, за да разбереш че предишния ми пост беше плод на самоирония, но няма да се пускам в обяснения, защото така или иначе няма да разбереш!
  • #7
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Ако ще ми продават кашон с колела за 50 хил. лева то по-добре да си карам тротинетката, тя е 2 хиляди.
  • #6
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 6. Ами идвам за да ви давам акъл какво да мислите, че обикновено нямате мнение по доста въпроси, за разлика от мен. Обикновено след като прочетете моето мнение вече имате и собствено - точно обратното на това което твърдя аз. Ето че с нещо съм полезен. Лек ден!
  • #5
    Striker ( преди 11 месеца )
    Китайските идват с ковид-19 от вентилацията, обаче анадолските пък са с теляк и рахат-локум:)))
  • #4
    popa ot razgrad ( преди 11 месеца )
    До 3: печелившите модели хранят непечелившите...досущ като във VW...т-roc и tiguan хранят ID3 и ID4...но докъде...
  • #3
    До 1 ( преди 11 месеца )
    Нетната печалба на Стелантис за 2022г. се е увеличила до 16,7 милиарда евро от 13,3 милиарда евро през 2021. Как го разбираш това?
fallback
Последни