IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Турция ще прави електромобили заедно със Саудитска Арабия и Египет

Защо и "петролни" държави вече имат големи планове за коли без ДВГ?

Три държави, които обикновено се свързват с производството, или зависимостта им от петрола, сега се подготвят за бъдещето на електромобилите. Турция, Саудитска Арабия и Египет имат големи планове за производство на електрически коли. В духа на световните тендинции за бъдещето на мобилността, плановете на тези страни се възприемат като важен и показателен знак, съобщава Сarscoops.

 

Cadillac-Lyriq-China-4

 

Като най-големият износител на петрол в света Саудитска Арабия може да има най-много възможности, но също така има и най-високи амбиции. През 2018 г. Фондът за публични инвестиции (PIF) на кралството инвестира 1 милиард долара в производителя на електромобили Lucid за създаването на нова фабрика в страната.

След това престолонаследникът на Саудитска Арабия - Мохамед бин Салман, стартира първата собствена марка в страната - CEER, за проектиране, производство и продажба на седани и спортни превозни средства. CEER ще бъде съвместно предприятие между PIF, BMW и тайванската технологична група Foxconn (Hon Hai Precision Industry). 

 

Foxconn-1a

 

И двете разработки са от решаващо значение за целта на нацията производител на петрол да произведе 150 000 електромобила до 2026 г. Междувременно се планират стимули за замяна на превозни средства, задвижвани от двигатели с вътрешно горене, с електрически, както и за въвеждане на зелени енергийни автобуси.

Но докато настоящият автомобилен пейзаж на Саудитска Арабия е с вносни превозни средства, на разстояние от около 2000 км, Турция е на 13-то място в света по производство на автомобили. Тъй като Ford, Toyota, Honda, Fiat, Hyundai и Renault имат производствено присъствие в страната, преминаването към домашен електромобил е много постижимо.

 

togg-suv-and-sedan-ev-prototypes-5

 

Ford Motor Co. и Koç Holding вече работят за производството на товарен ван E-Transit EV, като планират да разширят гамата през следващата година, за да включат и производството на изцяло електрическия Transit Custom.

Междувременно турският производител на електрически превозни средства Togg има за цел да произвежда средно 175 000 компактни SUV годишно. Въпреки това, според Каан Куршун, предприемач от Истанбул и съинвеститор в прототипа на електрическото превозно средство, марката Togg е видимо свързана с турския президент Реджеп Тайип Ердоган. Говорейки пред VOA News той се оплака, че компанията продава новия модел като „автомобил на президента Ердоган“ и се съмнява в неговата привлекателност в бъдеще.

 

2023-Cadillac-Lyriq-38

 

По същия начин амбициите на Египет надхвърлят разчитането само на вносни електромобили. Президентът Абдел Фатах Ел-Сиси каза в началото на годината, че лично се е ангажирал да види електрически коли, произведени в Египет. Вече са направени планове за пускане на пазара на Cadillac Lyriq от египетски завод до края на 2023 г., а други партньорства с китайски производители също са „на масата“.

Вървейки ръка за ръка с желанията на египетския президент, екосистемата за зареждане на EV в страната се разширява по подобен начин. Още DC точки за бързо зареждане бяха добавени към мрежа от 440 пункта в цялата страна, след като Египет беше домакин на Конференция на ООН по изменението на климата (COP27) по-рано тази година.

 

 

0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 9 ( преди 1 година )
    Пишеш глупости при положение че западняците са доста пред арабите при ВЕИ и електро коли. С. Америка е самодостатъчна на петрол а ЕС и Япония са много по-малки вносители на петрол от Китай и Индия и всички като цяло се целят към чиста енергия и електрифициране на транспорта под някаква форма. Това с подаряването не го разбрах на кого го подаряват според теб
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 1 година )
    Още 2013 в "La Republica" темата на броя беше "L'emiro che si compra il mondo" за емира на Катар, за zero emissoni, за арабската силиконова долина - Masdar City.. Арабите мноого отдавна смятат да избият рибата с чист ток и ел.коли, а да продават скъп петрол на западняците за асфалт, електроника, бои, обзавежданв пластмаса и т.н., вместо да им го подаряват, за да го горят в изкопаеми брички, дето от 10 литра само 1 се превръща в движение напред.
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    А кой ( преди 1 година )
    ще "прави" фурми, маслини, зехтин!
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Има примери и за развити държави без автомобилостроене и за бедни правещи немалко коли нещата са много комплексни. Ние примерно на глава от населението изнасяме повече от Турция и колкото 100 милионен Египет като износа ни е главно рафинирана мед, петролни продукти, лекарства и метали а тази година сме един от най-големите износители на оръжия спрямо размера си
  • #6
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Трата ( преди 1 година )
    "Успокои" се пише с "и", а не с "й", бе разбирачо! Не можеш да пишеш грамотно, но иначе много ги разбираш икономиката и политиката, нали? А ето ти нещо, което теб да те успокоИ - селското стопанство е производство с ниска добавена стойност, така че нидей рива.
  • #5
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    от която ние внасяме ябълки. Т.е. като купиш кило ябълки, знай, че плащаш на Норвегия. Дано това те успокой.
  • #4
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    ***, България е изнасяла селскостопанска продукция за половин Европа, бе. Изгубени пазари, поминък, реноме. С оглед природните ресурси земеделското производство е основен отрасъл. Боже какъв г.л.у.п.к. Турция сглобява автомобили и задоволява собствени нужди, че и изнася, той говори за качество, сякаш не са световни производители там. Дали Норвегия произвежда домати? Не знам, не е невъзможно, но не се отказала да изнася газ, които я прави богата държава, продавайки на Полша примерно,
  • #3
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За наШте pycopoби е много важно да имаме собствен автомобил ! Нищо , че от много години любимата им Блатная няма собствен автомобил
  • #2
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Ахаа ( преди 1 година )
    Хм, тамън решихме, че новият т.нар. "Москвич" държи палмата на първенството за най-кекав автомобил, бидейки китайски и сглобен от руснаци, и тези момчета от "арабския" свят (тя Турция не е по-различна и без това) явно са се почувствали засегнати и ще им устроят достойна конглокенция. Не, че изобщо ще се стигне до производство на нещо, ама и там е важно да се приказват глупости по новините. А долния ревльо да вземе да покаже Швейцария или Норвегия например какви автомобили и домати произвеждат.
  • #1
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ние пък ще си ги внасяме, като компирите,морковите, домати, краставици и тн.Ще плащаме пенсиите със заеми, които ще връщаме с нови.