fallback

След скутерите кметът на Париж атакува и SUV-моделите

Жителите на френската столица ще решат бъдещето на всъдеходите в града с референдум

След електрическите скутери кметът на Париж атакува и SUV-моделите и кросоувърите със задвижване 4x4, които обикалят и паркират по улиците на столицата. Всъщност Ан Идалго обяви втори граждански референдум в социалните мрежи с тема „Повече или по-малко SUV в Париж?", като гласуването ще се проведе на 4 февруари 2024 г.

През миналия април жителите на Париж, регистрирани в избирателните списъци, изразиха мнението си относно движението на електрически скутери по улиците на столицата. От 103 084 парижани, които участваха в референдума, 89,03% гласуваха електрическите тротинетки да бъдат премахнати от града. Така трите компании, които предлагаха на самообслужване това транспортно средство, получиха срок до полунощ на 31 август да приберат 5000 електрически скутера.

Във вторник, 14 ноември, кметът на Париж публикува двуминутен видеоклип в X (бивш Twitter), където представи следващия граждански вот. Заглавието на това гласуване е недвусмислено: „Повече или по-малко SUV в Париж?“

Според Ан Идалго много жители на Париж молят своя кмет да предприеме действия срещу разпространението на „големите замърсяващи автомобили, които заемат все повече и повече място по нашите улици, по нашите тротоари и дори по нашите велосипедни алеи“.

Кметът иска да „ограничи" това явление и призовава за гласуване. Целта, ако парижани гласуват за „по-малко SUV в Париж“, ще бъде да се ограничи присъствието на SUV и автомобили с 4x4 в Париж. Това няма как да стане с директна забрана и затова кметството ще увеличи увеличи цената на (нежилищния) паркинг за SUV и автомобили с 4х4 по „много значителен“ начин.

Според Ан Идалго нарастващият брой на този тип превозни средства е резултат от политика на производителите на автомобили, които насърчават и тласкат потребителите да купуват превозни средства, които са „все по-големи, все по-скъпи, по-алчни за суровини, по-замърсяващи, докато трябва радикално да намалим замърсяването, което убива всеки ден."

fallback
  • #10
    Лудория ( преди 1 година )
    Е, няма как да сме зад едно и също прокси, защото аз живея в малък град на майната си от София. ;)
  • #9
    Лудория 2 ( преди 1 година )
    Ха, накрая ще вземе да излезе, че с Бустера сме колеги и сме зад едно и също прокси.
  • #8
    Хакера ( преди 1 година )
    До Лудория.Това е MythBuster,двата поста са с един и същи IP адрес.
  • #7
    Лудория ( преди 1 година )
    Хах, някой ми е ползвал ник-а?! Браво, явно съм "меродавен", че да има смисъл да се правят такива напъни. Но още по-интересно е, че си малко прав. Няма лошо да си живее в по-малко населено място и аз живея в такова. Около 30-те ми струваше скучно и жалко, но сега ми изглежда супер. И тук пробваха със скутери, но сами си ги махнаха след няколко седмици. И тук големи джипки, но половината ги използват ловци, фермери и на никой не му прави впечатление.
  • #6
    Striker ( преди 1 година )
    Много добро решение на франсетата, дори е доста закъсняло. За София няма да коментирам, Г а н ю живее в началото на 20 век.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Кматицата на Париж е .. френският вариант на Фандъкова. Разликата е само, че е уж малко по интелигентна..ужким. И ако решението за тротинеките и беше добро, мисля че с този референдум няма да мине.Има СУВ и СУВ.. 5008, Кайен и Ланд Круизър все са СУВ.. ама пак има разлика
  • #4
    Лудория ( преди 1 година )
    Или друга напълно луда идея - местиш се да жевееш някъде където няма молове, тесни улици и милиони хора със и без коли? Язе вече съм селянин, но не с колело, и въобще не ми пука за моловете и СУВ-овете в тях. Да, налага ми се да ходя "у градо", ама за малко и после обратно при птичките и пчеличките.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Абе фури, що не забраниш моловете? Така няма да се ползват джипове до тях. Няма да се чака на опашка, ще спаднат изгорелите газове. Няма нужда от камиони да бръмчат да зареждат магазините, ще намалее трафика и тн. Аз съм за!
  • #2
    СМОГ ( преди 1 година )
    В града живеят хора, не коли. Обърнаха го на автоморга и вторични суровини. Как може в БГ да има 2 млн. бракувани дизели (данни от КАТ)? Цялото това нещо трябва да се претопи
  • #1
    Fury ( преди 1 година )
    Смисълът на големите, 2 тонни със стотици конски сили, 4х4 SUV в България е най-често да превозят някоя изрусена кукла, тежаща мокра 60 кг. от маникюристката до МОЛа. Е това се казва прахосване на ресурси. Същата работа в Италия, Гърция и др. върши скутерчето Веспа.
fallback
Последни