fallback

Защо трябва да се мие всмукателният колектор дори на сравнително нова кола?

Експерти препоръчват тази процедура да се извършва редовно - поне веднъж годишно

Както е добре известно, голяма част от новите автомобили на пазара са оборудвани с турбодвигатели. И към тяхната поддръжка трябва да се подхожда с особено внимание, ако собствениците на превозните средства искат да ги използват възможно най-дълго време. За целта моторите трябва да се обслужват редовно, като се използват само качествени консумативи.

Колкото и да е високо обаче качество на бензина, колкото и правилно да се експлоатира и поддържа колата, с течение на времето, особено при използване в градски условия, двигателят започва да се замърсява. Моторното масло не почиства всичките му части. На някои места се натрупват въглеродни отлагания и това води до неравномерна работа на двигателя с вътрешно горене, което в крайна сметка може да доведе до скъпи ремонти.

Пример за това всмукателният колектор. Ако се занемари и замърси, той може да причини повишен разход на гориво, неравномерна работа на самия двигател и много други проблеми, които като цяло няма да доведат до нищо добро. За да се предотврати това, колекторът трябва редовно да се подлага на „баня“.

Абсолютно всички агрегати от последните години са изградени въз основа на екологичните изисквания към производителите, така че определено ще намерите EGR клапан, който изпраща отработените газове към камерите за допълнително изгаряне, веднага щом отворите капака. Маркучът от него отива направо във всмукателния колектор, който в крайна сметка се покрива с въглеродни отлагания.

Дали това е добре за околната среда или няма никакво значение, едва ли ще разберем. Но за двигател с вътрешно горене целият този екологичен пакет е тежко бреме, което може да удари и по джоба на собственика на автомобила.

Отлаганията, образувани по стените на колектора, могат лесно да се измият с обикновен почистващ препарат за карбуратор, но за висококачествено измиване частта трябва да бъде отстранена. Тук има обаче някои проблеми - тя не е разположена толкова удобно, а и самото почистване трябва да бъде извършено внимателно, за да се избегнат драскотини по стените.

Ако измиването на бъде направено правилно, има опасност парчета въглеродни отлагания да паднат върху клапаните, предотвратявайки затварянето им. Затова и към процедурата трябва да се подхожда внимателно - занемареният колектор не може да се измие просто и естествено, а трябва да накисне, затопли и едва след това се премахнат натрупаните отлагания.

Ефектът от извършената работа веднага ще бъде усетен - колата ще започне да „диша“, да набира скорост по-лесно и енергично, а разходът на гориво ще спадне. Цялата „операция“ отнема 2-3 часа и може да се извърши в домашни условия, след което шофьорът получава един различен автомобил, на който ще може да се наслаждава, сякаш е нов.

fallback
  • #11
    Очо ( преди 11 месеца )
    Просто пийте лимонов сок и след това се изпитайте в колектора!
  • #10
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Това упражнение е наложително за хора които ги е страх да настъпят, редовно трябва да карате колата във висок режим на натоварване
  • #9
    Скъсани боксерки ( преди 11 месеца )
    Петре, то и по клапаните и буталата също има нагар. Да ги мием ли?
  • #8
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Дъното!!! Оставка, Петърчооооооо!!! Колектори сме щели да мием на нови коли. Ааааааа-ха-ха-ха-ха
  • #7
    анонимен ( преди 11 месеца )
    за целта се прави портинг на колекторните тръбе с вдлъбнатини с формата на голф топка за да се завихря въздуха както и на главата на впускателните канали
  • #6
    Въпросче ( преди 11 месеца )
    А да забърсвам саждите от задната броня с мокри кърпички?
  • #5
    Вин ( преди 11 месеца )
    Мъка! Някои колектори са така навряни, че ти скъсат нервите докато ги демонтираш.Освен това ще трябва да се огледат уплътненията, защото те са другият важен елемент, за да не губи мощност и се замърсява двигателя!
  • #4
    До 2 ( преди 11 месеца )
    Добре, че е Петърчо, за да те убеждава, че е по-добре да караш стара кола. Междувременно ние си караме нови коли и нямаме проблеми.
  • #3
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Петърчо, това ли е последната глyпocт, която прочете в някой руски ***?
  • #2
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Добре, че не съм с нова кола и не го мисля нито колектора, нито алтернатора , водна помпа и разни компоненти "еднодневки" направени да се счупят като мине гаранцията.
fallback
Последни