IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Производителите на автомобили се сблъскаха с неочакван проблем

Битката за това дали в колите трябва да има AM радиостанции става още по-разгорещена

Битката за това дали превозните средства трябва да имат AM радиостанции стана изненадващо разгорещена. Докато производителите на автомобили искат и се надяват да се откажат от стария радиоформат, правителствени служители цитират полезността на технологията по време на мащабни извънредни ситуации. Ново проучване показва, че запазването ѝ в автомобилите ще струва на индустрията 3.8 милиарда долара през следващите седем години.


радио AM


Тревожното заключение дойде от Центъра за автомобилни изследвания, организация, свързана с General Motors и Ford. Компаниите, наред с други автомобилни производители, казват, че проблемът е възникнал до голяма степен в резултат на електрифицираните превозни средства. Техните двигатели пречат на радиостанциите и влошават качеството на звука.

Това накара някои производители на автомобили като Tesla, Rivian, VW, Volvo, Polestar, BMW и Ford да спрат напълно да предлагат AM гама в колите си, въпреки че по-късно Ford промени решението си. Това породи загриженост сред правителствени служители, които казват, че AM радиото е важен комуникационен инструмент по време на мащабни извънредни ситуации и е жизненоважен в селските райони на всички страни.

Сенатори от САЩ дори внесоха двупартиен законопроект, задължаващ задължителното инсталиране на AM приемници в новите превозни средства. Въпреки че е технически възможно да се модифицира радиооборудването и в настоящите електрическите превозни средства за да могат да приемат AM радиовълни, това ще струва доста пари на производителите на автомобили.

Мерките за подобряване на AM приемането в електрически превозни средства включват допълнително екраниране на радиокабелите, филтри за електромагнитни смущения и намаляване на шума. Цената на допълнителното оборудване е от 50 до 70 долара на автомобил, а теглото му е около 1 кг.


0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Пенчо, интернет радио добре, но после почват да ти звънят и "предлагаме нов договор с още повече интернет" ;)
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Пенчо ( преди 5 месеца )
    В моята кола са икономисали от осветление на задните седалки и дръжки над вратите, а вие за АМ радио...Ми хората икономисват от 2 м кабел... Колко според вас струва едно плафонче със светодиод и кабел от предния такъв до отзад? Ама....
  • #8
    0 rate up comment 9 rate down comment
    Пенчо ( преди 5 месеца )
    В интерес на истината и FM (UKW) вече не е нужно. Интернет радиото върши същата работа.
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Пенчо ( преди 5 месеца )
    AM или MW са средните вълни - честотите между 526,5 kHz и 1606,5 kHz.
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 5 ( преди 5 месеца )
    А ако продаде 10000000000000000 ще бъдат 500000000000000000 разход. А прихода колко ще е и какъв е процентът на допълнителния разход спрямо прихода?
  • #5
    7 rate up comment 3 rate down comment
    До 1, 2 и 3 ( преди 5 месеца )
    Прочетете "Колела" на Артър Хейли. Може и да си отговорите на някои въпроси. Петдесет долара ви се виждат малко, но ако даден производител продаде 1000000 коли от даден модел през целия жизнен цикъл, това ще бъдат 50000000 долара разход. Ама вие сте голяма работа. Разбирате ги нещата. Но предполагам, че ако ви поискат 50 кинта, няма да ги дадете.
  • #4
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Преминаващ ( преди 5 месеца )
    Няма страшно нямаме радиостанции в България, които излъчват на АМ обхват.
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    :) ( преди 5 месеца )
    "Драматизация"
  • #2
    23 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    При истинските коли както бяха до към 2000г. проблемът беше решен както трябва. Колата се продава с опция без радио и клиентът си инсталира каквото иска. Сега от както въведоха модата с вградените телевизори с 15 инчовите екрани всичко стана фалшименто. Каквото ти сложи производителя това ще имаш. Нямаш никакъв избор защото в новите коли няма място за инсталиране на радио. Умниците от Тесла дори махнаха бутоните и ги сложиха на екрана виртуални. И другите да не останат по назад и те почнаха
  • #1
    26 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Да, сериозна сума са 50$ за автомобил, струващ 30-60.000$. И ще е така, докато счетоводителите водят парада.