Битката за това дали превозните средства трябва да имат AM радиостанции стана изненадващо разгорещена. Докато производителите на автомобили искат и се надяват да се откажат от стария радиоформат, правителствени служители цитират полезността на технологията по време на мащабни извънредни ситуации. Ново проучване показва, че запазването ѝ в автомобилите ще струва на индустрията 3.8 милиарда долара през следващите седем години.
Тревожното заключение дойде от Центъра за автомобилни изследвания, организация, свързана с General Motors и Ford. Компаниите, наред с други автомобилни производители, казват, че проблемът е възникнал до голяма степен в резултат на електрифицираните превозни средства. Техните двигатели пречат на радиостанциите и влошават качеството на звука.
Това накара някои производители на автомобили като Tesla, Rivian, VW, Volvo, Polestar, BMW и Ford да спрат напълно да предлагат AM гама в колите си, въпреки че по-късно Ford промени решението си. Това породи загриженост сред правителствени служители, които казват, че AM радиото е важен комуникационен инструмент по време на мащабни извънредни ситуации и е жизненоважен в селските райони на всички страни.
Сенатори от САЩ дори внесоха двупартиен законопроект, задължаващ задължителното инсталиране на AM приемници в новите превозни средства. Въпреки че е технически възможно да се модифицира радиооборудването и в настоящите електрическите превозни средства за да могат да приемат AM радиовълни, това ще струва доста пари на производителите на автомобили.
Мерките за подобряване на AM приемането в електрически превозни средства включват допълнително екраниране на радиокабелите, филтри за електромагнитни смущения и намаляване на шума. Цената на допълнителното оборудване е от 50 до 70 долара на автомобил, а теглото му е около 1 кг.