fallback

Polestar представи „новия еталон" при електромобилите

Серийният лифтбек 5 получава 872 к.с. и добавяне на пробег от 160 км за 5 минути

Шведската компания Polestar, част от концерна Geely, показа серийната версия на своя лифтбек 5. Производителят не разкрива голяма част от характеристиките на модела, но обяви, че това ще бъде „новият еталон" при електромобилите.

Серийното производство на Polestar 5 трябва да започне през 2025 г. Концепцията на дизайна е подобна на тази на крос-купето Polestar 4. Доколкото може да се прецени от снимките, той също няма задно стъкло, а оптиката е с подобни очертания. В същото време задните светлини, направени под формата на U-образна лента, изглеждат по-масивни.

Polestar 5 ще има специално проектирано алуминиево шаси, което трябва да го направи по-лек от другите електрически превозни средства в сегмента. В същото време лифтбекът ще получи задвижваща система с два електромотора със съвкупна мощност от 884 к.с. и 900 Нм.

Партньорът на компанията StoreDot ще помогне на Polestar да разработи ултра-бърза система за зареждане, съвместима с настоящите батерии. Тя ще позволи попълване на енергийните резерви на електромобила за 5 минути за изминаване на допълнителни 160 км.

Компанията разкри и някои промени, засягащи крос-купето Polestar 4. В бъдеще то ще получи лидар от Luminar в комбинация с редица други високопрецизни радари и сензори, което ще позволи на електрическия автомобил да бъде оборудван с автономна система за движение от Mobileye Освен това Polestar планира да започне производство на модела в завод в Бусан (Южна Корея) през 2025 г. Това ще стане част от сътрудничеството между Geely и френския производител Renault.

fallback
  • #7
    PLAID ( преди 1 година )
    #4 Не, човече. Ти трябва да подкараш кола на ток с над 60 кВтч и да спреш да си късаш ризата тук. Момчетата от еКарс за 4 години и 100,000 км направиха 500 монтажа на зарядни станции в цялата страна с едно Зое 40, което дори няма DC зареждане и пълни с макс 22 кВт. След монтажа закачат колата, отиват да обядват и е готова. Имаш Финес Чарджинг и Елдрайв високоскоростни мрежи и зарядни хъбове с повече колонки от бензиностанциите. Стига си приказвал наизуст. Излез и навън и се огледай - 21 век сме.
  • #6
    MythBuster ( преди 1 година )
    КУ РЕ, И ти ли караш от онези автомобили, които харчат под 5 на 100 докато караш по магистралата и минаваш по 1500 км с едно зареждане без спиране? Защото аз по магистралата минавам 600 км само ако спазвам ограниченията на скоростта, но иначе се налага да зареждам по-често.
  • #5
    Факт ( преди 1 година )
    Да видиме батерийният капацитет нантоя баклюк колко е
  • #4
    РУК ( преди 1 година )
    Пробега винаги ще е важен, комплексарче!Така както сега резервоара на твоя дизелов SUV 300 коне не е 10л, щото има бензиностанции през 20км или както батерията на телефона ти я правят да държи поне ден, а не 1 часа щото можеш да си я зареждаш навсякъде, така НОРМАЛНИТЕ хора, ще продължим да търсим удобството да не мислим нон стоп за зареждането на автомобила!Някой ден като (ако) си купиш електричка,и си вдигнеш гъ зъ от стола и спреш да висиш тук да коментираш под всяка тема,може и да разбереш!!
  • #3
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Никак не съм впечатлен от "еталона"
  • #2
    MythBuster ( преди 1 година )
    Сега като се замисля, този автомобил зарежда по-бързо от toyota-та на Гост, който зарежда всяка седмица гориво за 150 км за 5 минути и 30 лв, които вече са 36 лв при новите цени на горивата.
  • #1
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Тя ще позволи попълване на енергийните резерви на електромобила за 5 минути за изминаване на допълнителни 160 км." Ще отнеме известно време преди да навлезе доста по-удобното понятие скорост на зареждане, което е много по-важно от пробега с едно зареждане. В случая става въпрос за скорост на зареждане 1920км/ч .
fallback
Последни