fallback

Новото партньорство между Renault и Nissan влезе в сила

Двете компании вече притежават по 15% от своя основен партньор в алианса

Още през февруари алиансът Renault-Nissan обяви, че ще направи основна промяна в условията на сътрудничеството си, а от днес всички законови разрешения са получени. Така от 8 ноември влиза в сила ново споразумение за съюз между групата Renault и Nissan, като то заменя всички предишните споразумения, уреждащи управлението на Алианса (последното от тях беше от 12 март 2019 година).

Тази нова глава на Алианса „ще почива на основите на дългогодишно партньорство и „ще увеличи максимално създаването на стойност за всеки от членовете, полагайки основите за нов балансиран , честно и ефективно управление. Алиансът ще продължи да идентифицира ключови проекти на всички пазари, които могат да осигурят взаимноизгодни и осезаеми резултати за неговите членове в мащаб", се казва в официалното съобщение.

Така вече Renault и Nissan притежават кръстосано дялово участие от 15%, със задължение за задържане и задължение за ограничаване на дяловото участие. Renault продаде 28,4% от акциите на Nissan (от общо 43,4%) на френски доверителен фонд, в който правата на глас са „неутрализирани“ за повечето решения, с някои изключения. Renault Group ще продължи да се възползва изцяло от икономическите права (дивиденти и постъпления от продажбата на акции), свързани с акциите, притежавани от доверителния фонд, докато акциите не бъдат продадени.

От днес Renault може да даде нареждане на доверителния фонд да продължи с продажбата на акциите на Nissan, притежавани от фонда, но без задължението да го направи в рамките на определен предварително определен период от време. Renault има пълната свобода на преценка да се разпорежда с акциите на Nissan, притежавани от доверителния фонд, като част от организиран и координиран процес с Nissan, в който японският производител ще има право на първа оферта - или към себе си, или към определена трета страна.

Продажбата на на акциите на Nissan на доверителния фонд няма да доведе до обезценяване на баланса на Renault Group. В същото време Nissan и другият основен участник в алианса - Mitsubishi Motors, ще бъдат стратегически партньори на Ampere. Това е дъщерното дружество за електрически превозни средства и софтуер на Renault.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Според мен Рено вече са пред фалит, от тяхната сглобка ще остане само Дачия.
  • #5
    гост ( преди 11 месеца )
    Рено ще си вземат парите от акциите на Нисан преди японците пак да фалират а междувременно с тях ще продължат да проектират и произвеждат електрички, просто Нисан заявиха че няма да проектират повече конвенционални автомобили. От друга страна Рено заедно с китайците от Волво напарвиха отделен съюз за хибридни коли с ДВГ и в него ще продължат са си проектират и произвеждат Дачия и Самсунг. Това беше най-ефективното решение
  • #4
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Важното е работата да не спира, а иначе нещата се разсмърдяха защото френската държава яко налива пари в акции на Рено, като по този начин косвено държи контрола над Нисан, нещо което не се хареса на някои съдружници
  • #3
    До 4 ( преди 11 месеца )
    На японците отдавна им е ясно че от батериите нищо не става а те имат опит с литиево йонните батерии които са каймакът на батериите щом с тях максимално се постигат 100-110квтч значи това е технологичният максимум а той е далеч от добре.
  • #2
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Докато японците се тръшкаха като разглезени деца, светът ги изпревари с 10 г. Франсетата също пострадаха, но все пак не спряха да работят по електромобилите и доставката, разработката и производството на батерии.
  • #1
    Име ( преди 11 месеца )
    Как Нисан ще е равна на Рено като първата е фалирала и изкупена от Френският гигант
fallback
Последни