fallback

Над 2 милиона Toyota RAV4 влизат в сервизи заради сгрешен акумулатор

Проблемът е при модела от 2013-2018 г. и засега засяга само Северна Америка

12-волтовите акумулатори в Toyota RAV4 (2013-2018 година) не са закрепени правилно и при определени обстоятелства могат да се преместят от мястото си, като причинят късо съединения. Това крие риск от пожар и принуди Toyota да инициира мащабно изтегляне на 1,85 милиона автомобила.

Всички те са продадени в САЩ, като към тях вероятно ще се присъединят други 306 000 превозни средства в Канада и Мексико. Така сервизната акция ще засегне общо 2,16 милиона бройки от най-популярния SUV на планетата.

Toyota е установи, че проблемът е свързан с разлики в размера на акумулатора. Въпреки че някои от тях може да бъде определени като правилния размер за RAV4, те може да имат по-малка горна част, която създава място за движение.

Ако се използва батерия с по-малък капак и скобата не е затегната правилно, тя може да се премести при остър завой. Според Toyota това може да доведе до контакт на положителния извод на акумулатора със скобата и да причини късо съединение, увеличавайки риска от пожар“.

Японският производител все още не е разкрил колко пожара или наранявания са възникнали в резултат на този проблем, съобщава The Wall Street Journal. Въпреки това, в предварителна оценка, извършена от Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) през 2021 г., агенцията съобщава, че е получила 11 оплаквания от собственици на RAV4 за проблема.

NHTSA посочва, че някои от автомобилите са отказали да се движат, преди да се стигне до прегряване на системата. Това се е случило в половината от случаите. За да бъде решен проблема, в сервизите на Toyota ще бъдат сменени скобата, тавата на батерията и капака на положителния извод с нови и подобрени версии.

fallback
  • #6
    v-1 ( преди 1 година )
    Що така на всички все Тесла им е в устите... Случаеност, не мисла :)))
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    "Гарантирано от Тойотка!"
  • #4
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 1 и 3. Гузен негонен бяга.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла също имат акумулатори хелоу, хелоу, и то едни от най-болкукчивите, масово ги сменят защото им падат тези които идват OEM.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Бая поскачхме с една така наскоро. Все пак не е нолата ГЛСка, дето все едно си на пътя, когато си из калчищата .... И все пак нищо не се "отлепи".
  • #1
    Анонимен ( преди 1 година )
    Недобре закрепна батерия в Тойота е причина за сервизна акция.Това в Тесла няма как да се случи.За удавени Тесла при дъжд,няма гаранция за батерията.
fallback
Последни