fallback

Skoda представи новия Superb като „най-разумния“ автомобил в света на SUV

Флагманът на чехите получава адаптивно окачване и 28 функции Simply Clever

Skoda продължава да разцъфтява под чадъра на Volkswagen Group - дотолкова, че много хора вече предпочитат моделите на марката през тези на Volkswagen. Доказателство за това е новото, четвърто поколение на Superb, което беше представено само преди часове.

Флагманът на производителя от Млада Болеслав ще се предлага като седан и комби, докато идентичният технически модел на Volkswagen излиза само във втория вариант. Всъщност, новият Superb е по-скоро хечбек, тъй като има практична задна врата. В същото време Skoda отново залага на най-силното оръжие на модела - голямо вътрешно пространство и огромна практичност.

Новото поколение е един от малкото автомобили в сегмент, който в Европа намалява. Той няма да се притеснява от конкуренти като Opel Insignia, Ford Mondeo или Renault Talisman, тъй като те вече напуснаха пазари. Седаните от среден клас вече са рязкост в Европа, където Peugeot все още предлага 508. Там са също Mazda 6 и Toyota Camry.

Въпреки че е обявен като автомобил от следващо поколение, стилът на Superb е еволюционен и прилича повече на фейслифт. Докато междуосието е останало непроменена - 2841 мм, има някои промени в пропорциите. И двата варианта на каросерията са по-тесни с 15 мм, докато лифтбекът е с 43 мм по-дълъг и с 12 мм по-висок от предшественика си. При комбито дължина е с 40 мм повече, а височината - с 5 мм.

Самият автомобил изглежда по-елегантно от преди, тъй като коефициентът на съпротивление на лифтбека Cd е намален с 10% - до 0,23. Що се отнася до комбито, при него намалението е с 15% - до 0,25.

Тези промени водят до по-голяма вътрешно пространство, като и до увеличени размери на багажника. При лифтбека обемът е с 20 литра повече - 645 литра, а при комбито - с 30 литра, като достига 690 литра. Новият Superb се предлага с алуминиеви джанти, чийто размери варират от 16 до 19 цола, като може да се избира между 8 цвята на каросерията, 6 от които са нови - Purity White, Ice Tea Yellow, Cobalt Blue, Ebony Black, Carmine Red и Pebble Silver.

Докато външният вид е по-скоро същият, кабината е сериозно обновена, като са премахнати повечето (но не всички) традиционни органи за управление. Все още има някои стари бутони за бърз достъп, въпреки че повечето функции са управляват през екраните. Този на информационно-развлекателната система е 10 или 13-инчова в зависимост от нивото на оборудване, докато 10-инчовият цифров дисплей за водача ще бъде стандартен. Срещу допълнително заплащане за първи път в Superb ще бъде предложен head-up дисплей.

На централната конзола са поставени три копчета, включващи 1,25-инчови екрани. Skoda ги нарича „Smart Dials“ и твърди, че те са конфигурируеми в смисъл, че шофьорът може да изберете какво да правят. Външните се използват за регулиране на отоплението и вентилацията на седалките, както и вътрешната температура.

Що се отнася до този в средата, той осигурява достъп до силата на звука, режимите на шофиране, интелигентния климатик, скоростта на вентилатора и посоката на въздуха. Можете обаче да се изберат само четири от тях от менюто на инфотейнмънта. Този централен интелигентен циферблат е ограден от конвенционални бутони за вентилация на предното стъкло, отопление на задното стъкло, рециркулация на въздуха и автоматични функции на климатика.

Списъкът с двигатели включва обичайните за концерна VAG, като се започне с 1,5-литров бензинов агрегат с мека хибридна настройка. Той произвежда 150 к.с. и се предлага само с предно задвижване. По-големият 2,0-литров мотор е достъпен с 204 или 265 к.с., като вторият вариант е със задвижване на четирите колела.

Дизелът е 2,0-литров двигател със 150 к.с. и FWD или 193 к.с. и AWD. Независимо от двигателя, Skoda го комбинира със седемстепенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител. Лостът за смяна на предавките е преместен на колоната на волана, за да освободи място между седалките.

Само комбито ще се предлага с plug-in хибрид, който съчетава 1,5-литров бензинов двигател с електрически мотор за обща системна мощност от 204 к.с. Тази версия е само с FWD и с шестстепенна DSG. Благодарение на батерията от 25,7 кВт/ч, пробегът на електричество достига 100 км. Зараждането е с до 50 кВт, като за 25 минути батерията се пълни от 0 до 80%. Има и система за рекуперация на енергията при спиране.

Флагманът на Skoda отново предлага широк набор от екстри Simply Clever, като в случая те са най-малко 28. Някои от тях са нови, като споменатите вече интелигентни циферблати и електрически задвижван капак на багажника на комбито. Стъргалката за лед от вътрешната страна на капачката на резервоара за гориво все още е там, заедно с чадъра отвътре на шофьорската врата. Други елементи включват сгъваеми куки за чанти в товарното отделение, щипка за билет за паркиране на предното стъкло, устройство за измиване на камерата за обратно виждане и USB порт в огледалото за обратно виждане за свързване на видеорегистратор.

Новият Superb получава и други технологични подобрения, тъй като използва по-усъвършенствани матрични LED фарове с 40% допълнителна светлинна мощност. Предлагат се и с подобрени адаптивни амортисьори, които са стандартни за флагманското ниво на оборудване Laurin & Klement. Луксозният вариант е достъпен с всички задвижвания и стилове на каросерията, предлагайки стандартна звукова система Canton с 14 високоговорителя, масажиращи предни седалки и уникална тапицерия от кожа.

Новият Skoda Superb вече няма да се произвежда в Чехия, а в Словакия заедно с комбито VW Passat. Цените предстои да бъдат обявени.

Още снимки на новото поколение на флагмана на чехите - вижте в галерията:

fallback
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойоткаджийчета, милички, когато мъжете говорят за коли, вие да ходите да си играете с легото, става ли?
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Извинявам се - има си го. Сигурно са ми излезли само хибридите за моделна година 2024
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    280-ката няма предно само. Но какво от това? Колкото помага на старта толкова пречи после. Отделно Шкодата е и по-тежка заради него. И идва цената Камрито с 2.5 започва там където Супърб 280коня свършва. И за финал Камри В6 май вече и в Америка няма.
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Много приятно изглеждащ автомобил. Жалко, че не го предлагат в С. Америка.А онзи с ***-то - ти къде се изцепи с тази щайга за бедняци, бре?Това е един от най-твърдо возещите таралясници, дето съм се качвал.За потребителите на тази, а и не само тази, умряла и евтина марка, значение има да е здраво, да не се чупи, че ако се чупи, те не могат да си позволят да ги ремонтират. Купуващите Тойоти, Хонди и пр. ги купуват с цел и внуците да ги ползват. С доход от 1500-2000 мес. такова се купува!
  • #15
    До 14 ( преди 1 година )
    Е щото е 4х4 ама я дай тая версия с предно дето е само
  • #14
    до 11 ( преди 1 година )
    Отвори zeperfs сом и пусни едно сравнение на времената на Камрито в6 300 коня срещу Супърб 2.0 тси 4х4 280 коня и ще видиш че Супърб-а е по-добър във всички дисциплини. Въпреки 20-те коня пасив.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    копи - пейст на бмв визията . за съжаление това не я прави бмв ......
  • #12
    до 6 ( преди 1 година )
    То си е родено на възраст...
  • #11
    До долния ( преди 1 година )
    2.0 четиеи цилиндъра щял да направи смешно 3.5 в6 тва в кой учебникмпо физика го пише бе веселяк
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Суперб със 2.0TSI ще направи това Камри със V6 смешно. Разхода на гориво в полза на шкодата също ще е огромен. Шумоизолация, комфорт (особенно със двукамерното DCC), ускорение, предлагано място - всичко това шкодата го може по добре. Това се вижда,разбира се, и от продажбите в Европа.
fallback
Последни