fallback

Защо някои шофьори поставят още един отрицателен проводник на акумулатора?

Това просто действие може значително да улесни процеса на стартиране на двигателя

Твърдението, че електричеството в съвременните автомобили е с толкова високо качество, че не изисква допълнителни модификации или подобрения от собственика, е само отчасти вярно. Експерти обясниха защо опитни шофьори започнаха да инсталират втори отрицателен проводник на акумулатора.

Всеки знае, че батерия от среден клас при нормални условия на работа обикновено издържа около пет години, докато такава с по-ниско качество може да се повреди още през втората зима. Ако автомобилът се използва рядко или е свързан към устройства, които консумират енергия, докато е в режим на готовност, това може да доведе до по-бързо изтощаване на акумулатора, което значително намалява неговия капацитет и продължителност на живота с течение на времето.

Стартирането на двигателя от проблема батерия, особено с настъпването на студеното време, се превръща в сериозен проблем. В такива условия всяка капка енергия, прехвърлена от акумулатора към стартера, свещите и горивната помпа, е много ценна. Въпреки това, електрическото съпротивление на кабелите, свързани към акумулатора, може да бъде сериозна бариера. При остаряло превозно средство контактът между отрицателния кабел на акумулатора и купето на автомобила може да не е идеален. Това води до значително увеличаване на електрическото съпротивление, което намалява ефективността на батерията.

Що се отнася до новите автомобили, проблемът е различен. Постоянните спестявания на производителите на автомобили водят до факта, че напречното сечение на кабела става минимално (което увеличава собственото съпротивление), като идеята е то да бъде достатъчно за стартиране на двигателя при средни климатични условия, но не повече.

Щом колата е нова и акумулаторът е свеж, загубата на ток за преодоляване на това съпротивление не е повод за притеснение, особено при топло време. С остаряването на батерията и настъпването на студеното време обаче тези загуби стават забележими, което се отразява негативно при всяко стартиране на студен двигател.

За да решат този проблем, собственици на автомобили измислиха нов подход - да намалят електрическите загуби в проводниците чрез намаляване на съпротивлението на отрицателния кабел на батерията. Това може да стане чрез значително увеличаване на напречното сечение на жицата. За целта се използва допълнителен меден проводник, единия край на който се свързва към минусовата клема на акумулатора, а другия към съответния винт и гайка на мотора. Това просто действие може значително да улесни процеса на стартиране на двигател с вътрешно горене.

Предимството на този трик е по-бърз процес на зареждане на батерията. Това се дължи на факта, че генераторът трябва да преодолее по-малко съпротивление, за да „напълни“ батерията с енергия.

fallback
  • #10
    Боби ( преди 11 месеца )
    Ами ако "положителния проводник" не е читав,и 100 "отрицателни" да сложиш, и нов акумулатор....йок
  • #9
    Язаки ( преди 1 година )
    Новите инсталации на някои мерцедеси имат кабели където проводника им е с размери на косъм и издържа на опън на не повече от 5 килограма сила. Всичко вече се прави за да се ходи във фирмен сервиз.
  • #8
    Дали... ( преди 1 година )
    Автора на статията поне да си беше отворил капака на колата и да провери. Масово колите са с минимум два минусови кабела от акумулатора. Един за двигателя и един за купето.По логиката на автора, трябва да сложими втори мотор, че първия може да се развали....
  • #7
    Не напразно ( преди 1 година )
    ви наричат АутоKoмедия.
  • #6
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Още утре ще пусна по още една нула от таблото към контактите вкъщи. Сигурно ще съборя поне наполовина сметката за ток!
  • #5
    Майстор ( преди 1 година )
    Статията е вярна, макар и техн.неграмотно написана. Има коли на които тези "дебелите" кабели (+) и (-) са с пресовани кабелни обувки(накрайници), а не калайдисани, и с времето се окисляват и правят лош контакт. Отделно от вибрациите на ДВГ-то може при кабел с изправна на външен вид изолация, вътре жичките да са поначупени, и пада общото полезно сечение, пак греда. А при големия стартов ток пада на напрежение в тези кабели не е шега, и може да не запалиш - факт. Допълнителни кабели "не пречат".
  • #4
    Само дебили в този с ( преди 1 година )
    За качеството на електричеството не знам, но качеството на статиите в този сайт е брутално ниско.
  • #3
    Име ( преди 1 година )
    Отрицателен проводник несъществува съществува отрицателен полюс.А че общото съпротивление няма да падне е ясно сиреч нищо не правите.
  • #2
    Вин ( преди 1 година )
    Минималната гаранция на акумулатор е две години. Дори да е по-евтин ги изкарва, че и отгоре, а при повече от двойна разлика в цената с "марковите" пак сте на печалба! Да не говорим, че съм попадал на световно неизвестна марка и минава пет години!
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Тотална тапотия.Вместо да правите рова просто купувате нов акумулатор в 21 век да не можеш да си купиш акумулатор по добре ходете пеш.Притежанието на кола не е Конституцуонно право има и трамваи
fallback
Последни