За пръв път, откакто се води статистика, Mercedes няма свой модел сред петте най-продавани премиум автомобила на европейския пазар, показват данните на аналитичната компания DataForce за първите девет месеца на годината. За сметка на това компанията от Щутгарт си връща първата позиция при марките във високите пазарни сегменти, изпреварвайки BMW с около 2,000 автомобила. Ако обаче добавим и дъщерните марки - съответно Smart и MINI - тогава BMW излиза на върха като най-голямата група в премиум сегмента в Европа, с около 110,000 автомобила преднина пред Mercedes.
Най-осезаемо намалява интересът към Mercedes B-Class (-21.9%), Range Rover Evoque (-22.4%), Jaguar F-Type (-24.6%), Alfa Romeo Stelvio (-28.7%), Jaguar I-Pace (-38.1%), DS 9 (-39.1%) и Mercedes EQS (-43.8%).
Автомобил като А-класата на Mercedes, чиято най-базова версия струва със 17 000 лева по-скъпо от най-базовия Golf, очевидно отговаря на това условие, дори и да не съвпада с нечии представи за лукс. По същата причина европейските анализатори вече не разглеждат Tesla Model 3 и Model Y като премиум модели - след понижаването на цените през последната година те са съизмерими като цени с аналогичните електрически модели на Renault или Kia.
Не сме включили и моделите от свръхлуксозния сегмент, със стартови цени над 150 000 евро, които ще разгледаме в отделен материал.
Тук можете да видите кои са най-продаваните модели в масовия сегмент в Европа. Най-продаваните премиум модели в Европа, 2023 (ГАЛЕРИЯ):