ГАЗ 13 Чайка е легенда за съветското автомобилостроене, който символизира абсолютния връх по отношение на лукса и престижа. Това е кола, достъпна единствено за висши държавни служители, а бароковият дизайн е заимстван почти едно към едно от Packard. Наследникът ГАЗ 14 Чайка излиза през 1977 година и има ъгловат, далеч по-семпъл дизайн, но е продължава да излъчва респект.
Този огромен, жаден за гориво "звяр" се задвижва от 5,5-литров V8 двигател с 220 к.с. В САЩ вероятно биха го определили като "small block" и всеки щеше да се оплаква колко смешно малък двигател има в такава кола, но за Европа и особено за СССР подобен осмак си е явление. Особено в лека кола. Така де, доколкото една Чайка може да бъде определена като лека кола...
Иначе дизайнът на ГАЗ 14 е леко причудлива смесица от стилове на Mercedes и Cadillac 75 серия, може би също и Dodge. Това вдъхновение не е изненадващо, защото в СССР винаги са възприемали германские и американските автомобили като символ на престиж, поради което и нееднократно са ги копирали.
Интериорът е направо неприлично просторен и предлага всякакви достъпни по онова време прояви на лукс. Някои дизайнерски елементи са изкопирани почти буквално от други водещи в онези години производители, като например волана, който е почти идентичен с Mercedes.
Колата на снимките е от 1982 г. Цената й е над 6 милиона рубли, което е към 125 000 лева - но пък състоянието й е оригинално и напълно безупречно, а пробегът - само 1000 км.
Повече сними на ГАЗ 14 можете да видите в галерията: