fallback

Грийнпийс посочи най-замърсяващи производители

Suzuki вреди най-много на оконата среда и не се интересува, обявиха природозакщитниците

Едно от подразделение на природозащитната организация Грийнпийс публикува резултатите от годишно проучване, оценяващо усилията на производителите на автомобили да се декарбонизират и да преминат от изкопаеми горива към електрическа енергия.

Експертите класираха производителите на автомобили по отношение на екологичността на техните модели. Освен това, за да спечели високи оценки, една компания е необходимо напълно да изостави двигателя с вътрешно горене в полза на електрическите задвижване. Компромисно решение под формата на хибридни електроцентрали не печели почти никакви точки.

Най-ниска оценка от природозащитниците получава японския производител Suzuki – 3,2 точки от 100 възможни. В гамата на компанията няма нито един електрически автомобил, а само хибриди от различни видове. Освен това в сравнение с 2022 г. ситуацията изобщо не се е променила. Изглежда, че електрическите автомобили не се вписват в цялостната концепция на Suzuki за производство на достъпни и надеждни автомобили.

Еколозите също дават ниски резултати на други японски марки. Toyota получи само 11,9, тъй като не бърза да премине към електрически автомобили (само +0,24 спрямо данните за 2022 г.), Nissan - 13,9 (+2,98%), Honda - 14,7 (+0,67%).

В същото време китайските производители на автомобили полагат сериозни усилия. През годината концернът Great Wall е подобри представянето си с 9% - до 10,8 пункта, а Chang an – с 11,5% - до 12,5 пункта. SAC спечели 31% през годината, което му позволи да пробие в челната тройка, набирайки 35,3 пункта.

fallback
  • #8
    Предлагам компромис: ( преди 7 месеца )
    А класа с 2 мотора от Буса - вълкът сит, и агнето цяло (даже две)
  • #7
    Росица ( преди 1 година )
    Какво правим с батериите на електрическите автомобили, които се оказва, че нямат достатъчно дълъг живот? Те като отпадъци са не по-малко вредни за околната среда, както и слънчевите панели...
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Митю пак се развихри. Явно само тук намира публика да му помпи допамин.
  • #5
    MythBuster ( преди 1 година )
    Поне спря да повтаряш, че растенията дишат въглероден диоксид! Но пък си абсолютно прав, че въглеродният диоксид не е замърсител и трябва да се обърне сериозно внимание на замърсяванията при произвеждането на каквото и да било, като основен критерии е не колко количество се отделя, а КЪДЕ се отделя и как това вреди на ХОРАТА. Защото не е едно и също дали замърсяването се отделя в пустинята в Чили, на място на което на 300км. радиус не живее никой или в малко китайско село с 3 милиона жители.
  • #4
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 3. Като ти гледам нивата на знания, е малко смешно да говориш как всеки знаел каквото и да било. Ако го знае колкото ти го знаеш тежко ни и горко! Ако човечеството от утре погине и не се отдели дори и един грам въглероден диоксид от човешка дейност, само допълнителните нива на въглероден диоксид ще стигнат на растенията за десетилетия, а след това нивата на въглероден диоксид ще се стабилизират до някакъв баланс! Въглероден диоксид е имало и преди човека, ще има и след човечеството.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Манията "декарбонизация" е патология, която трябва да се лекува. СО2 не е замърсител, а храна за растенията. Ако намалее и ние ще измрем от глад. Всеки земеделец и лесовъд го знае.
  • #2
    Да бе да ( преди 1 година )
    Яко нямаш електрически модел, значи не си достатъчно "екологичен"? Майко мила, дано това да е поредната скапано-преведена новина/статия или някакъв вид плоска "пропаганда", че ако сериозно го мислят и остойностяват по този начин замърсяването, значи светът наистина се управлява от ***!
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    А зелените миротворци знаят ли колко са вредни? Кой им спонсорира акциите и как стигат до там? Плуват до платформите? Или карат колело на сушата? Спорят за 1во място по лицемерие с политиците
fallback
Последни