fallback

Стар руски ЗИЛ „скрива шапката“ на новите офроуд машини

Камионът изглежда сякаш е на последни издихания, но от представянето му се вижда, че пред него има още доста живот (ВИДЕО)

Ако вашата рутинна проверка и стартиране преди шофиране не включва ръчно завъртане на стартер, регулиране на дросела, наливане на нафта в импровизиран резервоар за гориво и вода в полуоткрит радиатор — всичко това, за да събудите камион, който е ръждясал след десетилетия употреба — тогава вероятно не карате превозното средство по особено екстремни участъци, защото „пътища“ тук е непозната дума.

Или най-малкото не го карате толкова много, колкото самосвал от съветската епоха, показван в YouTube. Камионът с шаси и кабина на ЗИЛ вероятно е на около 60 години и въпреки това все още „диша“, щастливо вършейки своята ежедневна работа, минавайки през мокър пясък и потоци.

Ръждясалата машина изглежда е самосвална версия на ЗИЛ-150 или ЗИЛ-164. Този модел би бил оборудван с корито, което може да се накланя до 48 градуса и да носи полезен товар от около 3500 килограма. Това е много пясък, който безстрашните собственици на стария ЗИЛ явно пренасят с камиона.

Изненадващо е, че превозното средство може да се движи офроуд толкова умело, въпреки че е машина със задвижване на задните колела – без почти никакъв протектор по гумите. Освен ако наистина не е модел 6х6.

Точно преди стартиране виждаме шофьора да върти гаечен ключ на оста, което може да ни каже нещо за нейното сцепление. Камионът се задвижва от 5,6-литров редови „шестак“, който едва ли има 100 конски сили, въпреки че въртящият му момент е нисък при около 2400 об/мин.

 

Все пак ЗИЛ-ът си върши работата със стил, със зелена, жълта и червена боя върху ръждясалия корпус. На пръв поглед изглежда, че камионът е на последни издихания, но когато го видите в действие, става ясно, че пред него има още няколко десетилетия живот. Единственият му останал калник се носи над предната дясна гума като обелка от авокадо.

Отвътре ЗИЛ-ът е също толкова очукан и износен. На предната пътническа седалка има туба с гориво, която се вози до шофьора, закрепена към рамката на пътническата врата. По-голямата част от арматурното табло на камиона липсва, а петстепенната механична трансмисия е оголена.

Въпреки всичко камионът работи и се движи; дори и офроуд, по-най-впечатляващия начин. Какво повече може да искаме от стария камион?

fallback
  • #38
    Хх ( преди 1 месец )
    Тъпотии... Нафта му наляли....
  • #37
    Никче ( преди 10 месеца )
    Клуб на тъпаните с председател негово кухо малоумие, Аспарух Георгиев! Браво, расте кухо поколение! Няма да ви просвещавам - вие така или иначе сами ще се избиете. Олицетворение сте на собствениците на вашето недоразумение, наречено от някои "медия".
  • #36
    хихо ( преди 1 година )
    Това е истината,а не джендърите от уса и ес,....Слава СССР
  • #35
    ivio ( преди 1 година )
    джоган-- доколкото знам, двигателя е по лиценз на Студебейкър, окачването обаче си е руско, иначе харчи ----колкото си иска стигал е и 100 на 100, но това откъдето мине, друго неможе (лични впечатления)
  • #34
    анонимен ( преди 1 година )
    До 18 везмай си Теслътъ и да тръгваме на път аз зареден до горе и ти също,да види кой ще измине повече с едно зареждане,ти ако стигнеш и 500 км ,ще се откажа от колите въобще и то публично.Ставаш смешен. След 60 години твойта Теслъ ще е рециклирана няколко пъти и превърната в кофичка за кисело мляко,мдф плоскост,кошче за *** и още не знам си кво.Теслъ да издържи 60 години е възможно да,но трябва да е вкарана в гараж който е зазиден и не се отваря в продължение на 60 години.А батериятатя смях
  • #33
    анонимен ( преди 1 година )
    До 17 ти добре ли си,това е като да караш Теслътъ по магистралата на макс и да зареждаш на всеки 20-30 км и да викаш че мноу скъпо.Твоя познат с дървата от горите не ти ли казва по кви "пътища" минават,а ти диванен експерт ходил ли си да видиш от къде минават и са претоварени над 2 пъти повече от допустимото,а коловозите които оставят са по 70-80 см и на бавни и включено постоянно 6х6. Как няма да гори толкова,но 100 на 100 е пълна измишльотина виж 60-70 на 100 да,просто двигателя не е такъв.
  • #32
    анонимен ( преди 1 година )
    16 не бих казал,че нашата *** в която живеем е по-различна от Куба,но там са независими,а тук сме на подлогата подлогата.Та по-полека с определението кочини,защото трябва да се видим ние къде сме и тогава да определяме другите.
  • #31
    анонимен ( преди 1 година )
    До 13 на немците никой нищо не им е забранявал,но и те нямаха необходимата база и използваха базата на немците от ДКВ и БМВ с двутактовите мотори от преди и по време на ВСВ,както и тези на Хорх които произвеждаха ИФА с елемнтарната база от преди ВСВ.На поляците им разрешиха да произвеждат ФИАТ 125 и 126,но въпреки,че купетата им бяха на новите модели,италианците им бяха пробутали шасито на модела 1600,1800 което бе с ресьори отзад,заради парите.Само 126 бе 1 към 1
  • #30
    анонимен ( преди 1 година )
    До 14,не не е ЗИС 150,разликата им е външно по предната решетка,а иначе ЗИС няма компресор за хидравликата на волана,а ЗИЛ 164 има. И което е най-интересно военната му версия 157 също няма хидравлика на волана.
  • #29
    анонимен ( преди 1 година )
    До 13,явно не си много запознат,но е хубаво да прочетеш повече преди да пишеш. ВАЗ 2101 е лиценз на ФИАТ 124,но с над 900 промени за да е подходящ за ползване в дадените руски условия.Волга ГАЗ 21 е подобна на някакъв модел на Форд но само външно,няма нищо общо с него,както и следващия ГАЗ 24 правен по подобие пак на някакъв Форд но са използвали да наподобят външния вид само,а не са копирали директно и да му сложат само ембелмата.
fallback
Последни