fallback

Защо електрическият усилвател на волана е по-опасен от сервото на стара кола?

Новото устройство е по-леко и има по-проста конструкция, но това често е проблем

Когато избират модел на употребявана кола, едно от последните неща, за които се замисят хората, е какъв вид е сервоусилвателят на волана. Това обаче е грешка, тъй като с този агрегат може да има доста проблеми.

В последно време време производителите на автомобили започнаха все повече да използват електрическо сервоуправление вместо сервоусилвател на волана. Причината е, че тези устройства са по-леки и имат по-проста конструкция. Тези предимства са важни до момента, в който усилвателят откаже. А това почти винаги се случва, когато гаранцията на автомобила изтече. И тогава собственикът трябва да се справя с проблема със собствени сили.

Накратко - почти всяка част от хидравличния усилвател може да бъде ремонтирана - както хидравлична, така и механична. И това прави връщането към живот на агрегата сравнително евтино от финансова гледна точка. С електрическия усилвател обаче нещата са доста по-сложни. Той се състои от електромотор, контролен блок, кормилна рейка и няколко сензора. В същото време хидравличният усилвател представлява помпа, задвижвана от двигател, система маркуч-клапан и хидравличен силов цилиндър.

Заради спуканите уплътнения мръсотията и влагата попадат върху усилвателя, независимо от вида му, като те провокират корозия на частите. Оттам идва и „почукването на волана“. Кормилната рейка може да бъде шлайфана, регулирана и върната към живот, докато при електрическият усилвател ремонт не е предвиден. Трябва директна смяна, а тя не е евтина.

Устройството разполага и с блок за управление на електрическия сервоусилвател на волана, който често се монтира на самата релса. Често този блок не е защитен по никакъв начин от предмети, летящи изпод колата. И ако камъче удари пластмасовия капак, пораженията са сериозни - влизане на влага, корозия и повреда на електрониката. В случая „лечението“ е едно - закупуване нова устройство заедно с релсата.

Често срещан случай на повреда на електрическия усилвател е попадане на влага в лагера на електромотора, което е последвано с поява на корозия. Шофьорът може да разбере за това от характерно виене. А отстраняването на проблема става по два начина - инсталиране на нов електродвигател с контролен блок или с подмяната на целия агрегат. Само заради един-единствен лагер!

Списъкът с повреди може да бъде удължен, като всички те се решават със скъпа подмяна на агрегата. На фона на това хидравличният усилвател се поправя много по-лесно и което е по-важно - с много по-малко разходи.

fallback
  • #19
    до#15 ( преди 1 година )
    Дечко на такъв камион без хидравлика на волана съм изкарал книжка С - категория. Хайде пущай търсачката и почвай да търсиш кои камиони по времето на соца бяха без хидравлика и ела да съобщиш какво намери. Толкова сте забавни децата на демокрацията, че просто няма накъде. Мислите си че всичко знаете, а всъщност повечето сте кръгла НУЛА! Дупката на геврека сте. Давай да видим какво ще откриеш и дали ще намериш на какво съм карал, за да взема книжка.
  • #18
    Алекс ( преди 1 година )
    Според статията най-добре е без усилвател.Караш и тренираш.
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Значи до 500к ще си дал 2500лв само за датчици..
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Д0 13. На 110 хиляди 500лв за..датчик, дотука не ми звучи много ефтино, щом изкарвал толкоз значи на всеки 100к най малко ще имаш 500лв само за тоя умрял сензор, ако не умре и нещо друго. Има много хора с коли от 90те с хидравлика на по 600-800ккоито надали за целия експоатационен живот на кормилната система са дали толкова пари.
  • #15
    Sd ( преди 1 година )
    До 8. Ти си бил голям комедиант. Много си забавен. Какви камиони си карал без хидравлика я пак ахах. Ставаше дума за прецизност и чистото аналогово усещане за пътя ама сигурно и производители като Макларън които все още са с хидравлика точно заради това трябва да те послушат тебе генчо.
  • #14
    евер ( преди 1 година )
    Доста често чета глупости в този сайт...
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Както вече споменаха хидравличните рейки текват, рециклират не особено успешно и накрая се сменяват с нови. Имам навъртяни около 300к на 2 автомобила с електро рейки, проблеми не са изниквали. На Панда в семейството смениха датчик на рейката на 110к, толкова си изкарвали. Излезе около 500 кинта по спомен. Хидравличните са по капризни и по скъпи в дългосрочен етап. Автора не знае ли, че съвременните коли са с кори отдолу, дори целите, какви камъни?
  • #12
    Анонимен ( преди 1 година )
    Не знам дали има кока произведена през последните 10-15 години която да е с хидравлика. Сиреч според тази статия трябва да караме супер стари коли.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Автора пак е превел някой *** руски сайт.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    най-сигурно е да караш кон и да го управляваш с юзди, така няма да се повреди нищо.
fallback
Последни