IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Abarth 1500 Biposto Bertone - автомобилът, който сложи началото на една ера

Представена през 1952 г., това е първата кола от специалната работилница, основана от Карло Абарт

Abarth 1500 Biposto Bertone е представен на автомобилното изложение в Торино през 1952 г. Това е спортна кола, проектирана от Франко Скалионе за каросерията Bertone, предназначена да играе роля на вдъхновител за бъдещи продукции.

 

 

Abarth 1500 Biposto Bertone

 

 

Автомобилът е проектиран да лансира новата марка, основана от Карло Абарт през 1949 г., и може да се счита за прародител на BAT (Technical Aerodynamic Berlinettes), т.е. опростените спортни автомобили, проектирани от една и съща каросерийна работилница за различни италиански производители за тестване на аеродинамиката и двигателите на бъдещето.

Рационализиран дизайн

Разглеждайки алуминиевата каросерия, става ясно, че Abarth 1500 Biposto Bertone е проектиран за максимална възможна аеродинамична ефективност. За да я получи, известният италиански дизайнер избира да оборудва каросерията с някои иновативни за времето си решения, като издълбаните калници и извитото предно стъкло.

 

 

Abarth 1500 Biposto Bertone

 

 

Двата революционни елемента са комбинирани върху ново свръхлеко шаси с кутия, на което е монтиран четирицилиндровият двигател, произведен от Fiat .
Обемът на двигателя, именно за да демонстрира възможностите на Abarth, е увеличен до 1,5 литра, което го прави способен да осигури до 75 к.с. мощност, получена благодарение на нов всмукателен колектор и двойни карбуратори Weber.

Уникален и вечен

Поради много високите производствени разходи, които такава "закръглена" каросерия би изисквала, Abarth решава да запази 1500 Biposto като уникален концептуален автомобил.

 

 

Abarth 1500 Biposto Bertone

 

 

Въз основа на това, което компанията споделя по-късно, двукомпонентното извито предно стъкло и по-специално задното стъкло изиграват основна роля от тази гледна точка.

Но какво става днес? Точно през 1952 г., отново по време на автомобилното изложение в Торино, колата е закупена от двама предприемачи от Packard, Бил Грейвс и Едуард Маколи.

На следващата година, през 1953 г., автомобилът е продаден на журналиста Дик Смит, който остава негово притежание до 1970 г. , преди да бъде прибран в гараж. Накрая, през 2003 г., колата е продадена на търг от Christie's за около 279 000 евро и впоследствие е реставрирана с проект, продължил седем години.
 

 

0 от 500