fallback

Как шофьори чупят амортисьорите на колите си, без да знаят

Няколко съвета от специалисти, с които да удължите живота на тези елементи

Незабележим, но много важен елемент от окачването - амортисьорът, принципно е доста издръжливо устройство. Но само при условие, че шофьорът наистина знае какво да прави с него.

Всеки собственик на кола знае: ако попаднете на дупка на скорост, амортисьорите определено няма да ви благодарят за това. И при редовни инциденти от този вид те бързо ще се развалят. Тази част от „предпазните мерки“ при работа с амортизационни елементи на окачването не изисква допълнително обяснение.

Поради тази причина, разумният собственик на автомобил винаги се опитва, когато е възможно, да избягва неравности от всякакъв вид. По този начин се опитва да удължи живота на амортисьорите. Но в същото време той може (несъзнателно) доста успешно да съсипе този възел на окачването с другите си действия. И понякога го прави изключително ефективно.

Например, малко шофьори осъзнават, че дълголетието на амортисьора зависи пряко от товара, който обикновено „виси“ върху него. Тоест от общото тегло на автомобила. Ако обичате да пълните купето със затлъстели спътници и в същото време да трупате куп тежки боклуци в багажника и редовно да правите дълги пътувания в този режим, имайте предвид - амортисьорите на вашия лек автомобил няма да издържат дълго.

Друг, не по-малко смъртоносен фактор за агрегата, който разглеждаме, е общото занемарено състояние на окачването. Когато различните втулки, щанги, сайлентблокове и други елементи са в ред, цялата тази система работи, както е предвидено от дизайнерите. В същото време амортисьорите са подложени на стандартни натоварвания, с които се справят перфектно.

Износеното окачване обаче се държи съвсем различно. Когато някой от гореспоменатите елементи е развален, то това се отразява и на амортисьорите. Което в крайна сметка води до необходимостта от замяната им с нови, когато става въпрос за „разтърсване“ на шасито. А амортисьорите наистина не обичат сериозната работа „без предварителни ласки“ особено през студения сезон.

Това означава да управлявате колата в силен студ в следния режим: сутрин палите и тръгвате през дупки с висока скорост. Ако практикувате такова нещо, то трябва да знаете, че работната течност в амортисьора се е сгъстила от студа и трудно преминава през клапаните на устройството. И това води до ускорена повреда на семеринги и други уплътнения. За да предотвратите неочаквано изтичане на амортисьора поради тази причина, през зимата, веднага след потегляне, трябва да карате спокойно и внимателно километър-два, за да му дадете време да загрее.

fallback
  • #8
    Каракач ( преди 1 година )
    В БГ пътищата са фактор и за ремонтите и катастрофите и само слабички да возиме.Трошиме си колите,трепеме се и си плащаме Да ти е кеф да управляваш такава държава.
  • #7
    Каракач ( преди 1 година )
    В БГ пътищата са фактор и за ремонтите и катастрофите и само слабички да возиме.Трошиме си колите,трепеме се и си плащаме Да ти е кеф да управляваш такава държава.
  • #6
    ТозиКойто ( преди 1 година )
    То по вашата логика ич да не си караме колите. То в БГ то и без това за 1километър пробег окачването на колата няма как да не направи поне 100 пъти ход от край до край. На за друго, а заради перфектната настилка с която разполагаме.
  • #5
    Чук ( преди 1 година )
    Разгеле още не сме джендърясали толкоз...
  • #4
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    В нормална държава някой съпруг на "затлъстяла спътница" така ще ви одруса в съда, че няма и за помислите повече за такъв език!
  • #3
    Любчо ( преди 1 година )
    Я па обичам на легналите полицай да 9рави баунсс, баунс..
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    "Ако обичате да пълните купето със затлъстели спътници..." Що за гамен би написал, че и публикувал подобно нещо? И какво е оптималното тегло на спътниците, че да не повредят амортисьорите на колата според автора? За един приятел питам :)
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Тук без да удариш дупка, колкото и да внимаваш, няма как да стане. Затова си карам и пазя колкото може, след това казвам на майстора да прегледа окачването и каквото се налага да сменя. Нищо сложно и необичайно
fallback
Последни