fallback

Защо белите въглеродни отлагания върху запалителните свещи са по-опасни от черните

Веднага щом забележите такова покритие по електродите, закарайте колата на диагностика

Едва ли има любител на автомобилите, който да не знае, че саждите по запалителните свещи са много лош „симптом“, който изисква диагностика и спешно „лечение“. Но колко често чувате да се говори за т.нар. бели въглеродни отлагания по свещите? Те обаче са не по-малко опасни от черните. Подробностите, ви разказваме сега.

Преди години запалителната свещ беше почти единственият информатор, който "разказваше" на собственика на колата за състоянието на двигателя. Развивахме свещта, поглеждахме и си правихме изводите. Сега всичко е различно: отиваме в сервиза, прави се компютърна диагностика и всичко става по-лесно, но и по-скъпо.

А в същото време е и малко рисковано, защото в крайна сметка да попаднеш на недобросъвестен механик, като се има предвид огромният брой услуги, е лесно. Така че, за да защитите портфейла си от ненужни разходи, има смисъл сами да овладеете някои прости неща, връщайки се към основните "информатори" - същите запалителни свещи.

Да приемем, че знаете за черния въглерод. Ами белите отлагания по свещите? Те, както се оказва, са много по-опасни, най-малкото защото обикновено сигнализират за много по-сериозни „болести“. Нека да разберем кои точно.

Първи и най-безвреден е проблемът със самото запалване: искрата се появява твърде рано или твърде късно. Но в съвременните автомобили това е рядкост, тъй като моментът на запалване се следи стриктно от системата с помощта на сензори. И ако нещо се обърка, компютърът със сигурност ще уведоми водача - с грешка на таблото.

Втората възможна причина е свързана с нарушение на температурния режим, при който работи двигателят: прегряване, работа в горните граници. Това води до надраскване в цилиндрите, изгаряне на уплътнения, клапани и дори бутала. И в резултат - основен ремонт. Ако видите бели отлагания, проверете нивото на антифриз и обърнете по-голямо внимание на стрелката на температурния датчик.

Третият вариант е проблем с компресията, нарушение на процеса на изгаряне на сместа. В този случай, в допълнение към белите въглеродни отлагания върху запалителните свещи, можете да откриете спад в мощността на двигателя и "придърпване" на ниски обороти. Ако забавите ремонта, неравномерната работа на двигателя ще доведе до неправилно натоварване на неговите части. И впоследствие - отново до основен ремонт.

За да обобщим казаното дотук, може да изглежда, че всяка от тези причини не е кой знае какво. Основното нещо е да не отлагате решаването на проблема за неопределено време. Веднага щом забележите бяло покритие по електродите на запалителните свещи, веднага закарайте колата на диагностика. И не забравяйте, че навременната поддръжка е ключът към здрав и надежден автомобил.

fallback
  • #2
    джони ( преди 1 година )
    Последно се занимавах със свещи, някъде 2003-4 год. от тогава смених 4 коли.
  • #1
    Анонимен ( преди 1 година )
    Защо да карам Лада през втората четвърт на 21-ви век?
fallback
Последни