fallback

В САЩ Tesla Model 3 вече излиза колкото Toyota Corolla

Цената на най-достъпният електромобил на марката падна с 8700 долара

Поредният кръг от намаления на цените, инициирани от главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск, изравнява електрическите автомобили с колите, оборудвани с ДВГ, отбелязва Bloomberg.

След новата корекция базовият Model 3 струва 38 990 долара преди данъци и допълнителни такси. Това е с 8700 долара под средната цена на автомобила в САЩ. Поевтиняването обаче ще струва скъпо на Мъск, тъй като хора, запознати със случващото се в компанията, това ще струва 1,2 млрд долара загуби на година.

Началната цена на Tesla Model 3 вече е с 6500 долара по-ниска от тази на BMW 3-Series и с 5800 долара от тази на базовия Mercedes-Benz C-Class. И ако се вземе предвид отстъпката от 7500 долара при покупка на електромобил, тогава Model 3 вече ще струва колкото Toyota Corolla, твърдят от Bloomberg.

Трябва да се направи уточнение, че в случая сравнението не е на директната цена, която трябва да се плати за автомобила, тъй като дори така Model 3 е доста по-скъп от Corolla. Най-популярният модел на Toyota стартира от 21 900 долара, но с оперативните разходи за 3 години цената му скача до 26 850 долара.

В същото време Model 3, благодарение на стимулите за електромобил и икономиите от горива, ще излезе 26 940, ако собственикът му работи в щата Ню йорк, където притежатели на електромобили ползват още 2000 долара бонус.В други региони на САЩ крайната цена след три години шофиране ще бъде различна.

Цената на популярния кросоувър Tesla Model Y също е намалена и тя вече е с 3700 долара по-ниска от средната за пазара. По-скъпите - Model S и Model X, също поевтиняха до исторически минимуми, като всичко това обаче ще се отрази сериозно на финансовото състояние на производителя.

fallback
  • #128
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Пак не четеш! "20 млрд. за 50% субсидия и още толкова от населението!" Толкова ли не можеш да умножиш всички цифри по две с 50% участие на населението? И ако ще откраднеш 20 милиарда от данъците на населението, за да заредиш 1440 автомобила - хубава цифра (число че се заяждаш за запетайки), чувал съм я някъде, ще ми обясниш ли как ще накараш населението да инвестира 13888888 евро за производство на гориво за един единствен автомобил?
  • #127
    MythBuster ( преди 1 година )
    Но пък още не си ми отговорил на това:https://youtube.com/shorts/A6EGsp-1ENs
  • #126
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ако видиш заглавието на клипа и написаното на пясъка, сигурно ще разбереш че контекста на снимане на клипа е съвсем друг. 300 коня бяха споменати, за да отговоря на зададен въпрос три минути преди снимане на клипа, за да се види, че е в реално време. Както виждаш клипа е скрит и не може да бъде намерен без да имаш линк към него и е направена за еднократна употреба. Въпросът е дали съм го измислил преди малко, за да ми излязат сметките или е съществувал още преди четири месеца?
  • #125
    MythBuster ( преди 1 година )
    Същото количество електрическа енергия 15 тераватчаса, при 20kWh/100км и 2600kWh на автомобил годишно, ще стигне за 5769230 електрически автомобила. Хайде сега кажи кое е по-смисленото? 13 000 км по 100гр CO2 = 1,3 тона. Общо спестени 7500000 тона въглеродни емисии на година. 187500000 за 25 години спрямо 0 тона спестени.
  • #124
    РУК ( преди 1 година )
    Ахахахахаха *** какво ми пука какво си споменавал бе! Ходи учи за вулканите и горските пожари! Zaantielktricite ..... Боже колко промит мозък! Тоя 300 коня дизел ти е напълнил кратуната с финни прахови частици! Ти си си направил профил в YouTube специално да "се доказваш" пред непознати хора по форумите бе, МенталБъстер! Мале колко си зле!И си снимал децата и ги шерва напред, назад ....майко мила!
  • #123
    РУК ( преди 1 година )
    Пак не четеш! "20 млрд. за 50% субсидия и още толкова от населението!" и не са 15 000 мегавата! Бива да си провериш "малко" цифрите! И тези 20 млрд. са само субсидиите за покупка на коли, без всички останали разходи по "енергийния преход" и без парите за следващите 10 години! Продължавай да смяташ!
  • #122
    РУК ( преди 1 година )
    Убеден съм че 20 млрд в солари с 25 години гаранция са много повече от 20 млрд. да се вдигне дела на елктричките в ЕС с 7%!!!Които иска да пържи картофи с тях, който иска да прави e-fuel!Ти пак не схвана идеята,че хипотетично,а и реалистично, с парите които Европа дава на вятъра, може да се изградят толкова мощности,че на никой да не му пука колко е рентабилно да се прави e-fuel от слънце!Както никой не му пука,че водата от язовирите може да се продава в сахара, вместо да се пуска през ВЕЦ
  • #121
    MythBuster ( преди 1 година )
    С 20 милиарда могат да се изградят 15 000 мегавата фотоволтаични централи в Германия, които ще произведат 15 треватчаса електрическа енергия за година, което е по-малко от произведеното от АЕЦ Козлодуй. С това количество енергия могат да бъдат произведени 150 милиона литра синтетично гориво. При разход 8 на 100 ще стигне за 18,75 милиона километра. Това е горивото за 1442 автомобила. Заслужава ли си? И това е само за енергията, без заводите !
  • #120
    РУК ( преди 1 година )
    Абе ей!Ти самия каза,че при днешната цена ти е по-изгодно да караш дизелов джип 300 коня, но ако цената на дизела стане 4лв/л тогава сметката се променя! Какво толкова проментя 1440лв на година в тая сметка?!?! Какво ми вкарваш 20 години, цена на тока, как се смятало!При 2,90 ти е зигоден джипа, при 4,10 щяла да ти е изгодна електричката!Усете си какви глупости си писал и измисли и джипа 300 коня и сега се въртиш като шун да на дилдо! Ай бегай!
  • #119
    MythBuster ( преди 1 година )
    Значи си убеден че ако се вложат 20 милиарда нещо ще се реши със синтетичните горива дори без да си сметнал никаква ама никаква сметка? В прав текст ти заявявам че нищо не решаваш и ако сметнеш ще стигнеш до абсолютно същия извод! Разбра ли каква е разликата между това да спориш с аргументи и цифри и това като тебе с ВЯРА
fallback
Последни