fallback

Защо Европа трябва да се притеснява от китайските електромобили?

Загубите на производители като Nio надхвърлят 35 000 долара на кола, но това не ги спира

ЕС обяви, че започва разследване дали китайските производители на автомобили са получили държавна помощ, която им дава несправедливо предимство пред западните компании. Това обаче е напълно безсмислено и няма да намали експанзията на нови модели от Китай, които навлизат на все повече пазари.

Раследване на The New York Times разкрива какво точно предимство имат китайските компании, когато става въпрос за ценообразуване цените на техните електромобили. Едва от тях – Nio, която е сочена като основен конкурент на Tesla, през 2020 г. е получила огромна парична инжекция от властите в Китай и в момента може да си позволи загуба от 35 000 долара от всеки свой електромобил, продаден на Запад.

Затова и не е чудно, че европейските производители на автомобили и регулаторите в ЕС са притеснени от случващото се. Американските производители на автомобили вече са защитени до известна степен на вътрешния си пазар от китайската конкуренция чрез мита за внос. Но ако компании като Nio могат да понесат този вид загуби и все пак да продължат да се движат напред, Европа и Америка трябва да бъдат сериозно загрижени.

Американското издание посочва, че през 2020 г. Nio е изчерпала всичките си финанси, но китайското правителство е отпуснало 1 млрд долара срещу 24% дял във фирмата. Към тях са добавени още 1,6 млрд долара от финансова група, контролирана от държавна банка.

Не всички китайски производители на автомобили обаче губят пари. Концернът BYD, например, е утроил печалбата си до 1,5 млрд долара само за първата половина на тази година, съобщава The New York Times, като посочва и друго голямо предимство на автомобилните компании от Китай – евтиното производство.

Работник в китайска автомобилна фабрика печели около 30 000 долара на година, което е около 1/4 от това, което американски синдикален работник получава като заплати и обезщетения. Направените изчисления показват, че разходите по производството на модел като BYD Seal EV са с 35% по-ниски от тези за произведен в Европа VW ID.3. Отделно от това китайските компании са лидери по разработка и производство на батерии, което също им дава предимство пред конкурентите.

fallback
  • #15
    MythBuster ( преди 1 година )
    Честно казано, в този мол никога не съм стъпвал, но пък щом от всичко написано забеляза и коментираш точно това, си личи кой е човекът с комплексите! Спокойно мога да ви лъжа че имам електромобил, но нямам комплекси и си признавам, че карам дизел втора ръка който съм купил на три-четири години. За какво ми е да се правя на какъвто не съм като вас? Нещо по темата за смяна на батериите срещу зареждане на бърза зарядна имаш ли да кажеш или дойде само да се заяждаш? Риторичен въпрос!
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    13...отдавна ми е ясно, че избиваш комплески тук, и окончателно го доказа с "...среща в мола".
  • #13
    MythBuster ( преди 1 година )
    Да не говорим за "пестенето на време". Ако имаш 30 минутна среща в мола или просто трябва да си купиш нещо, с коя зарядна станция ще свършиш работа и ще заредиш по-бързо? Да не говорим, че тази зарядна станция има само 10 заредени батерии и ако се наредят 11 автомобила един след друг, за последния няма да има заредена батерия и ще чака.
  • #12
    MythBuster ( преди 1 година )
    Намерих видеото, Но на него нямаше шест станции за смяна на батериите една до друга? Честно казано дори две една до друга не съм виждал, но е възможно да има и не отричам тази възможност. Въпросът е че за цената на една такава зарядна станция може да се направят 50 зарядни колонки, които да заемат по-малко или по-точно никакво място на паркинга и на тях едновременно да се зареждат много повече автомобили, отколкото една зарядна станция може да зареди за час.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    10, защо сравняваш 1:6 а не 1:1? Щото не ти изнася нали? Щото 6 станции за смяна 30мин ще обслужат много повече коли нали? И понже все искаш видео, потърси си из нета и ще намериш достаъчно. Но за тове улеснение, потърси това в ЮТ: Robotic Drive-Thru Swaps EV Batteries in 5 Minutes
  • #10
    MythBuster ( преди 1 година )
    Три до пет минути автомобила не може само да се рестартира след като му смениш батерията, за да тръгне и да освободи зарядната станция. Обикновено цялата процедура отнема десетина минути. Хайде сега да ми опишеш сценария ако нио имаше една такава станция за смяна на батерии в мол paradise и към зарядните станции се за пътят 6 автомобила НИО и шест тесли, кои автомобили ще се заредят по-бързо? А шестте зарядни станции на Тесла струват поне 10 пъти по-евтино от една станция за смяна на бат ...
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    8, не е така. Преди години една фирма от Израел се занимваше с това и смяната на батерията беше 3-4мин (от робот). И не можеш да сравняваш 5мин до 100% и 30мин за 80%. Но за целта има нещо, което ще е по трудно да се постигне (предвид, че 20г немогат да "изравнят" телефоните) - всички коли са с еднакви батерии.
  • #8
    MythBuster ( преди 1 година )
    Абсолютно сте прави. Смятат тези загуби на база разходи за милиони евро за построяване на станции за смяна на батериите на Нио. Замълчах си, защото не еднократно съм заявявал, че тази стратегия трудно ще излезе на печалба. Но въпреки това тези загуби Не е редно да се причисляват към цената на електромобилите. Електромобилите вече се зареждат достатъчно бързо, за да има някакъв смисъл от станции за смяна на батериите. На практика на тези станции ще се чака много повече отколкото да си заредиш
  • #7
    Пмнпнб ( преди 1 година )
    Да разделиш сумата на капиталовите разходи, направени за година-две-три, на броя на произведените/продадените автомобили за този период, дори не може да се нарече бакалска сметка на коляно, а е някакъв вид финансов-счетоводен абсурд, чиято цел е единствено създаването на "клик бейт" заглавия.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Заплатите са само част от цялостната сметка. Това което им липса на европейците са евтините ресурси и суровини. Без тях, ако ще на ангария да се работи, не могат да са конглокентно способни. А сега си помислете, какви точно суровини има Европа и дали може да е конглокент на Китай за електрокари?
fallback
Последни