fallback

В крак с времето: Тестваме хибридното Renault Clio

Обновеният хечбек е получил не само променен външен вид, но и редица впечатляващи технологии

Има модели, които са се превърнали в символ на своите производители и Renault Clio е един от тях. Въпреки промените през годините той продължава да се радва на голяма популярност през годините, като неслучайно е и най-популярният автомобил на френската марка с над 16 милиона продажби в историята.

Петата генерация на Clio се появи през 2019 г., а сега дойде времето за нейното много сериозно обновяване. То включва не само промени във външния вид, но и в оборудването, както и в задвижващите системи. Целта е Clio да бъде в крак с времето и да продължи да се радва на интерес от страна на потребителите.

Промените в дизайна са в стила на новите модели на Renault – най-вече Megane E-Tech и по-големия SUV Austral. Хечбекът получава LED-светлини, комбинирани с новото лого на марката, както и ефектни 17-цолови джанти. За модела вече се предлага ново топ-ниво на оборудване Esprit Alpiine, чиято цел е до подчертае връзката на Clio с моторните спортове и по-специално с тима от Формула 1.

Всъщност, това е и новото в гамата на французите като цяло. Техните RS-модели, с които свикнахме през годините, вече няма да се предлагат под марката Renault. Тоест, няма да има Clio RS, а всички спортни модификации ще бъдат част от бранда Alpine, който се опитва да намери своето място под слънцето.

Промените при Clio обаче засягат не само външния вид, а и задвижващите системи. То получава хибридна задвижваща система, която е основана на 1,6-литров бензинов двигател, която имахме възможност да тестваме. Версията E-Tech 145 (числото посочва мощността в конски сили) разчита на комбинация от двигател с вътрешно горене и два електромотора, съчетани с 6-степенна механична скоростна кутия, в чиято разработка са участвали инженери от тима на Alpine във Формула 1.

От Renault посочват, че използването на тази технология позволява до 80% от придвижването на автомобила в градски условия да става на ток. Общият пробег на версията със задвижваща система E-Tech full hybrid при пълен резервоар е 900 км, което е впечатляващо постижение.

Разбира се, това не е автомобил, с който можете да се надбягвате, но ако имате спокоен начин на шофиране, той е много добро решение, особено при пътувания в града. Возията е типичната за френски автомобил – мека и комфортна, но малкият клирънс и ниското положение на пътя обаче са проблем при попадане в дупка или неравност на пътя – нещо, което изпитахме по време на теста.

Накланянето в завоите, особено при движение с по-висока скорост, се усеща, но не чак толкова осезаемо, че да ви притесни особено. В същото време скоростната кутия се справя безупречно със задълженията си, което в комбинация с добре реагиращия волан улеснява допълнително управлението на автомобила. А ако искате малко повече забавление, активирате режим Sport, който втвърдява волана и променя настройките на задвижващата система. Като цяло обаче и тук нещата си остават напълно предвидими, като колата се усеща сигурна и спокойна на пътя.

Сред предимствата на използването на тази хибридна система е, че при изтощаване на батерията, двигателят с вътрешно горене я зарежда. Шофьорът разполага и с режим „В“ - така нареченото „управление с един педал, при който се увеличава регенеративното спиране, зареждащо батерията. В този случай за управление се използва само педала на газта, което помага за намаляване на разхода на гориво.А като стана дума за него, той наистина вп ечатлява, тъй като при движение в градски условия, на извънградски път и на магистрала комбинираният разход беше 4,5 л/100 км.

Самото пътуване може да се определи като „приятно“, въпреки че Clio си е типична градска кола. Пространството в салона е напълно достатъчно за четирима възрастни, стига тези на задната седалка да не са с по-висок ръст. Тогава преживяването няма да е от най-приятните, тъй като главите им ще бъдат в опасна близост до тавана.

В същото време обаче багажното отделение е един от предимствата на френския модел, като тук изключваме именно хибридната версия. Стандартно обновеното Clio разполага с цели 391 литра обем на багажника, което е не само повече от конкурентите, но и превъзхожда модели от по-високите класове. При хибрида обемът е 330 литра, а при свалени задни седалки той достига 1069 литра.

Хибридният вариант може да се похвали и с високо качество на материалите в салона и богато оборудване. Твърдата пластмаса, използвана при базовите варианти, я няма, като в случая се залага на меки и приятни както на външен вид, така и на допир повърхности. Оборудването също е на много високо ниво, както включва LED фарове, автоматични чистачки на предното стъкло, безключов старт и достъп до автомобила, автоматичен климатроник, сензорен екран за информация и задни сензори за паркиране.

Стигаме и до цената – хибридната версия на Renault Clio започва от 46 990 лева, като в най-високо ниво на оборудване, което тествахме, цената е минимум 54 990 лева. Добавянето на някои екстри ви доближава заплашително до 60 000 лева. Дали е скъпо, всеки сам може да прецени, но все пак става дума за субкомпактна градска кола.

Това обаче е и доказателство за новия тренд в автомобилната индустрия, който вече се използва и от производители на масови автомобили, а именно – търсене на увеличение на печалбите не от тиражи на производство, а от допълнително оборудване, което значително увеличава цената.

В същото време гамата на модела е доста богата, като цените стартират от 31 990 лева за варианта с 1,0-литров двигател с 65 к.с. и механична скоростна кутия. Предлагат се още вариант с турбомотор (TCe 90), с фабрична газова уредба (TCe 100 LPG) и дизел (Blue dCI 100), така че има за всекиго по-нещо.

А това позволява на Clio да запази на 100% основните си достойнства, които го превърнаха в бестселър през годините – да бъде симпатично на външен вид, компактно, удобно и лесно за каране, което да го направи предпочитан избор за хората, търсещи градски автомобил за всекидневна употреба.

fallback
  • #10
    Супер е ( преди 1 година )
    Само тотален глопаk не би купил тази кола
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Много постен тест! Поне свършихте ли някоя лична работа с колата?
  • #8
    Истина ( преди 1 година )
    Каквито и екстри да има повече от 30к не трябва да струва тази кола. Цените наистина са надути, продават 2 пъти по малко а имат по-голяма печалба производителите и това са официални данни. Трябва да се спре да се купува нова кола за една година и ще се научат, но трябва да е поне в цяла европа, нито една нова кола примерно през 2025 година, отсега да знаят че ще фалират.
  • #7
    същата бънгия ( преди 1 година )
    с електрифицирана минджа и цена х3! само увредените купуват
  • #6
    Глас от тъдява ( преди 1 година )
    До къде стигнахме, покупката на автомобил през 2019-2020 да е печеливша инвестиция, защото 3 години по-късно ще го продадеш за почти същите пари.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Скъпо е, но за съжаление всичко скочи. До тези дето не биха дали 30+к за Клио, да не мислите че при конkyренцията е разлучно? Фабия започва от 30к за подобен двигател, Рио също. Дори да гледате 4-5 годишен нов внос, тези пари няма да ви донесат много повече от С-сегмент вместо В, евентуално С-СЪВ, но на повечко километри.
  • #4
    До долния ( преди 1 година )
    Коу разчита на тебе бе село дето и леб ти е трудно да си купиш
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Не си заслужава и стотинка тази кола, освен това 65 коня е подигравка и бестселърите им ще останат в историята на тази марка.
  • #2
    Стефан ( преди 1 година )
    За тоя дрънголник и 5лева не давам
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    За 4 години от 19 990 на 31 990 лева. 62% увеличени, грубо по 15% на година. Даам всеки сам може да си прецени. Останалите автопроизводители не са по-добре, просто някой от тях вече бяха вдигнали сериозно цените преди 4 години и ги донадуха междувременно.
fallback
Последни