Луксозните високопроизводителни автомобили се представят отлично през тази година, като това се отнася най-вече за пазарите в САЩ и Европа, сочи статистиката за продажби на JATO Dynamics.
Това важи особено за една марка, която се откроява над останалите и това е BMW M. Само през първата половина на годината спортното подразделение на баварския производител е продало над 19 600 нови автомобила в Европа, което е увеличение с 58% спрямо миналата година. В САЩ са реализирани 16 400 продажби, което прави общо 36 000 BMW M само в тези два региона.
Статистиката в случая е само за пълноценни М-модели. Превозни средства като M340i, например, не са включени, но новият супер SUV – XM, попада в резултатите, като той се справя много добре. Само в САЩ са продадени 1171 бройки до края на юни, горе-долу толкова са и продажбите в Европа, което е впечатляващо за модел с цена над 150 000 евро.
Големият съперник на BMW – Mercedes-Benz, също записва успехи на пазара, като в случая това се отнася за неговото спортно подразделение AMG. В Европа то отчита ръст на продажбите с 57% през първата половина на годината с 13 700 единици. Ключова роля за това играе Mercedes-AMG SL, но той не е най-продаваният AMG през годината.
Тази чест се пада на емблематичния, но и адски скъп G63, който представлява 1/4 от продажбите на AMG. Затова и ще е доста интересно да се видят резултатите на двете спортни подразделение, след като изтекат и последните 3 месеца от годината.