fallback

5 шофьорски навика, които гарантират скъпи повреди по колата

Управлението с една ръка, както и движението на неутрална предавка са сред тях

Всеки шофьор развива навици, когато управлява автомобила и някои от тях са вредни за превозното средство. В допълнение към факта, че те могат да ви струват скъпо посещение в сервиза, по този начин намалявате полезния живот на вашия автомобил. Ако използвате прекалено много съединителя, шофирате с ръка върху копчето на скоростния лост или го поставите на неутрална позиция, „за да пестите бензин“, трябва да спрете да го правите, категорични са автомобилни техници.

5 шофьорски навика, които гарантират скъпи повреди (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #10
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Колега, не си прав. При спускане на скорост се включва така нареченият Принудителен празен ход. Дефакто клапата на дросела се затваря напълно и ако оборотите са по-високи от тези на празен ход се прекратява подаването на гориво, така че дефакто когато спускаш на скорост няма горивен процес в цилиндрите. Когато си по инерция, колата продължава да изразходва едни 0.5-0.6 литра, все едно работи на място на празен ход. Двигателя не угасва щото електрониката го държи буден :)
  • #9
    До Тинтири ( преди 1 година )
    Хъмм, като съм автомат със старт-стоп за какво натискане става въпрос? Относно кисненето с натиснат *** на съединителя. Ако е максимално натиснат, нищо не прецакваш, натоварва се лагера, карането на полусъединител е съвсем друго
  • #8
    До #6 ( преди 1 година )
    Защото не си запознат с устройството на автомобила! При движение на скорост разхода е абсолютна 0, докато при инерция е между 0,5-2 л на час, зависи от мотора и типа гориво.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    *Над литър на 100 км имах предвид, но автокоректора на телефона го преправил на лимитът
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Пълен мит е, че не се пести гориво, когато колата е по инерция. Напротив! Пести се, при това не е малко като количество (не са грамове, а е над лимитът на 100 км икономията).Колата не харчела, докато е на скорост и сме отпуснали *** на газта... ами тогава защо не угасва двигателя? Защо климатика не спира да духа студено/топло?Глупости на килограм.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз пък много обичам да изключвам предавка по баир надолу. Никога няма да спра.Като е много дълго надолнището естествено съм на скорост.
  • #4
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    на много коли за да изключиш дивотията влизаш по менюта, а понякога не изключваш от бутона щото си знаеш по маршрута, че нямаш спирания, но изникне нещо, което е достатъчно кратко, за да не си струва изключването, но и да не си струва да "гасиш" колата.
  • #3
    Шофьор ( преди 1 година )
    А какво става с демферния маховик , когато пускаме колата на скорост?
  • #2
    до тинтири ( преди 1 година )
    Има бутон за спиране на старт стопа. Да, всеки път след като запалиш се включва ама чак заради това да държиш съединителя... доста тъпо.А не ми стана ясно каква е тая кола, дето може хем да държиш волана, хем скоростната кутия дето е под колата :D
  • #1
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Когато ви се скапят синхронизаторите от това, че си държите ръката на лоста, елате ми се обадете. Е ако натискате със сила, може би да, но ако ръката "почива" върху него няма начин. Ако си пуснел на кръстовище по инерция си си скапвал спирачките... мхм.. е като се скапят от това ще ги сменя, обещавам :D За излишното натискане на съединителя - ДА, но със старт стопа все повече хора опитват да избегнат изгасяването на колата от глупавата, безсмислена система и държат натиснат...
fallback
Последни