Двигателите с обем 1.6 и 2.0 литра с турбокомпресор и директно впръскване на бензин се появяват на моделите на Mercedes-Benz през 2011 г. Тези агрегати са с деклариран ресурс от 220 000 км, но повечето уверено изкарват 300 000 или повече. Но тези мотори имат и слаби места, поради които трябва да се ремонтират много по-рано. Разказваме ви кои са те.
Двигателите от семейството M274 са инсталирани на модели на Mercedes-Benz C- и E-class с надлъжно монтиран силов агрегат (обозначения W204, W205, W212 и W214). Двигателите могат да бъдат намерени и на кросоувърите GLK (X204), GLC (X253) и GLE (W167). Двигателите с индекси M270 са предназначени за напречен монтаж под капака. Те са до голяма степен сходни по отношение на дизайна и, съответно, по проблемите, които възникват.
Тези двигатели, въпреки разликата в работния обем, имат идентичен дизайн и се различават само по хода на буталото. Алуминиевият блок с чугунени обшивки има отворена охлаждаща риза.
Цилиндровата глава има два разпределителни вала с верижно задвижване и фазови регулатори на всмукателния и изпускателния механизъм. Хидравличните компенсатори поддържат оптимални хлабини в клапанния механизъм. Системата за смазване работи с помпа с променлив работен обем, а двулитровият двигател има балансиращи валове.
Проблемите
За двигатели, произведени преди 2014 г., верижното задвижване от коляновия вал до разпределителните валове изкарва в повечето случаи по-малко от 100 000 км. Фазовите регулатори започват да работят с "гръм и трясък" и за този малък пробег веригата се износва. А работата по подмяната на части е сложна и скъпа. При автомобили от по-късно производство тези компоненти са модернизирани. Техният ресурс става приемлив.
Много собственици се оплакват от лошо стартиране на двигателя, както студен, така и горещ. Диагностиката показва грешка във фазовия сензор. Това означава, най-общо казано, дебалансиране на разпределителния вал. Необходимо е да отворите двигателя и да отстраните проблема.
Прегряване на двигателя възниква поради повреда на водната помпа и термостата. Това е опасно - прегряването често причинява деформация на главата на цилиндъра. Двигателят M274 има помпа за охлаждаща течност, но дизайнът ѝ се оказва сложен и ненадежден - експлоатационният живот често не надвишава 60 хиляди км.
Помпата се задвижва от ремък, а работното колело е свързано чрез пневматично задвижване и се командва от ECU-то на двигателя. Корпусът на термостата също е осеян с тръби и сензори, които не са особено надеждни.
Не вярвайте на инструкциите или колко често трябва да сменяте маслото
Първоначално двигателят M274 обикновено работи с бензин не по-нисък от A-95 . След модернизацията през 2015 г. дизайнът е модифициран за повишаване на ефективността. И двигателите започнаха да страдат от детонация забележимо по-често (главно страдат буталата), особено в жегата и при автомобили с мръсни радиатори и неизправности в охладителната система.
Затова е по-добре да зареждате бензин с по-високо октаново число и винаги на доказани бензиностанции. Освен това пиезо инжекторите са много чувствителни към съдържанието на смола.
Чести течове на масло
Заседнал вентилационен клапан на картера води до повишено налягане вътре в двигателя. Това причинява течове по протежение на съединението на капака на клапана, както и през предното маслено уплътнение на коляновия вал. Маслото често изтича покрай уплътнението на топлообменника.
Трудности при поддръжката
Когато извършвате такава (на пръв поглед проста) операция като смяна на запалителни свещи, можете сериозно да повредите двигателя. При M274 гнездата на свещите са разположени отстрани на главата на цилиндъра и не са уплътнени с нищо. А модерният двигател е много по-нежен. Когато сменяте сами, трябва да изплакнете обилно с почистващ препарат и да продухате гнездата на запалителните свещи със сгъстен въздух, преди да свалите старите и да монтирате новите свещи. И следете майсторите, ако решите да направите тази операция в сервиз.