fallback

Кога синият дим от ауспуха не трябва да ви плаши?

Появата му невинаги означава предстоящ скъп ремонт

Когато забележи синкав дим от ауспуха, собственикът на автомобила традиционно започва да се притеснява, че нещо не е наред с двигателя на колата му. Дори лаик знае, че маслото изгаря с този цвят и такъв симптом може да е предвестник  на скъп основен ремонт на двигателя. Има обаче случаи, когато това не трябва да ви тревожи.

Да притежаваш стара кола е мистериозно и вълнуващо нещо. И колкото повече остарява, толкова по-приключенски настроен трябва да бъде собственикът ѝ. В противен случай можете да полудеете или, още по-лошо, да станете пешеходец или ползвател на трудно обслужваем кредит. При появата на синкав дим или разбираш, или се хвърляш в обятията на сервиза. Вторият вариант има определени трудности, защото удря по джоба, така че ще обърнем внимание на на първия. Струва си да го използвате, ако внезапно от ауспуха излезе син дим.

Така че, повтаряме, всеки повече или по-малко адекватен шофьор знае, че синият дим идва от изгаряне на масло. Маслото гори - двигателят е повреден, трябва да го отворите. Това ли е логиката? Не точно. Ако двигателят пуши постоянно, няма съмнение: само разглобяването ще помогне. Но какво се случва, ако симптомът се диагностицира само на празен ход? За да избегнете ненужни и често напълно необосновани разходи, трябва внимателно да следите поведението на автомобила и да разчитате сигналите, които изпраща.

Например, ако колата пуши само на празен ход, а в нормален режим всичко си е ОК, тогава проблемът не е в буталата или пръстените. Проблемът е в т.нар. гумички на клапаните, които дори не изискват основен ремонт, за да ги смените - работата може да извършите и сами. Трябват обаче малко умения, необходимите инструменти, включително динамометричен ключ, комплект гарнитури и нови гумички на клапаните, чиято цена въобще не е висока.

Въпросните гумички могат да станат твърди за 4-5 години и да започнат да изпускат масло, което води до син пушек. Смяната им е въпрос на време и точност, има много примери за тази работа в интернет. Има и доста подробни описания, които ви позволяват да извършите процедурата сами.

Всъщност тук има само една трудност - механизмът за синхронизация, който трябва да бъде премахнат и след това поставен на място според маркировките. Смяната на уплътненията на стеблата на клапаните значително ще намали разхода на масло, ще премахне синия дим и ще увеличи срока на годност на двигателя - най-скъпият компонент на всеки автомобил. И не се притеснявайте - гумичките, както и различните уплътнения, са консумативи, които трябва да се сменят периодично.

fallback
  • #4
    Умчо ( преди 1 година )
    Не забравяйте и случай при които от разни рециркулационни клапани тръбички и прочее може да се събере малко масло и да премине през системата и да пропуши сиво за кратко и после да не се случва изобщо
  • #3
    Кигато карате БМВ, А ( преди 1 година )
    Тогава е напълно нормално.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Ремонтът е изключително ***. Дет се вика ученик в трети клас може да го направи. Авторът явно е прекалил с анимационните филмчета.
  • #1
    Майстора ( преди 1 година )
    Механизъм за синхронизация - тр да зацепите ангренажа просто. Уплътнения стебла клапани са просто гумички. Пуши ли синьо - в Надин. Всъщност дори нови ламбота изпушват при ръчка. Значи всичко това тр да се забрани като опасно за общественото здраве, изключение на ретро и екзотики с нищожен годишен пробег
fallback
Последни