fallback

Eдна от най-редките версии на Porsche 911 се продава на търг

От този модел са произведени само 14 бройки, като тази се очаква да достигне 1 млн. евро

Това синьо 911 Cabrio е един от най-редките модели на Porsche. Още преди официалното представяне на 993 Turbo Coupé, лимитираната серия 993 Turbo Cabrio се появява благодарение на отдела Porsche Exclusive. От този вариант са произведени едва 14 екземпляра. Сега един от тях се продава.

На пръв поглед 993 Cabrio, с този син цвят, може да изглежда като обикновен 993 Cabrio, но феновете на Porsche знаят, че това е много специален модел. Връщаме се почти 30 години назад във времето. Идеята за 993 Turbo Cabrio се ражда на автомобилното изложение в Женева през 1994 г. Твърди се, че влиятелният мюнхенски дилър на Porsche Фриц Хаберл е бил ентусиазиран от 993 Cabrio по онова време, но е искал повече мощност.

Всъщност 993 Turbo дори не е представен през 1994 г.; не излиза на пазара до 1995 г. Разработването на самостоятелен 993 Turbo Cabrio с 3,6-литров туин турбо двигател и задвижване на четирите колела би било твърде сложно. Тъй като Хаберл разполага с нужните контакти в Щутгарт, той бива насочен към Porsche Exclusive – специален отдел, разработващ модели по поръчка.

Според легендата Porsche Exclusive дава зелена светлина, след като разглежда необичайното искане. Но само при условие, че Хаберл поръча дузина 993 Turbo Cabrio. Това не е проблем за дилъра, който увеличава поръчката до 14 бройки, предлагайки ги на редица лоялни клиенти.

Това е всичко друго, но не и грешка за Хаберл, както впоследствие се оказва.  Още преди дори да бъде определена цена за специалния модел, Хаберл продава шест бройки на клиенти в Германия, докато осем 993 Turbo Cabrio заминават за други страни.

Визуално и технически специалният модел има някои особености. Най-забележимото е, че широкото тяло на 993 Turbo, което бива представено през 1995 г., е пропуснато. Изненада има и в задната част на колата: вместо 3,6-литровия двигател на 993 Turbo Coupé с 408 конски сили е използван 3,6-литров шестцилиндров двигател от 964 Turbo 3.6 с 360 к.с. Колата разполага с петстепенна механична скоростна кутия, която предава мощността само към задните колела.

Предимството: Със собствено тегло от само 1395 килограма, 993 Turbo Cabrio е с над 100 килограма по-лек от 993 Turbo Coupé. Спирачната система също е заимствана от 964 Turbo.

993 Turbo Cabrio, който в момента се продава, е регистриран за първи път през март 1995 г. при 30 000 изминати километра от общо трима собственици. Прави впечатление цената. Твърди се, че в момента колата може да достигне продажна цена от над 1 млн. евро. През 2018 г. такъв 993 Turbo Cabrio беше продаден на търг от RM Sotheby's за 680 000 евро, а миналата година, също на търг на RM Sotheby's, друга бройка си намери купувач за 1 344 000 евро. 

Между другото, ако не държите на кабриолет, 993 Turbo Coupé се предлага на цена от 150 000 евро.

fallback
  • #4
    До №1 ( преди 1 година )
    краварите са известни с това, че в миналото са имали желание да правят големи двигатели, все v8, но нищо кой знае колко интересно - имаше такива с по 6-7 литра, огромни карбуратори и 100 коня.. После вече откриват топлата (даже гореща) вода в лицето на HEMI-тата и вече се превръщат в muscle cars (които повечето хора познават).
  • #3
    Пропов ( преди 1 година )
    Конете далеч не са най важни, особено на пътя. На американските толупи и 2000 коня да им набият, пак нито ускорението, нито завиването ще им се подобри. Като имаш 2 тона и окачване от преди 20 години - мощността отива в топлина и пушек от гумите.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    С 300 к.с. Porsche размазва която и да е американска бангия с 500 к.с. Тия сегашните с 500-600 к.с пребиват доста от автомобилите с 800-1000 к.с. Канали в ЮТуб колкото щеш.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Каквя трагедия е това 360 коня сам по онова време в Сащ 500 йоня са нещо нормално
fallback
Последни