fallback

Тръмп се обяви срещу стимулите за електромобили

Бившият президент определи предложените от правителството разпоредби за емисиите като „убийство“ на автомобилната индустрия

Бившият президент на САЩ Доналд Тръмп обеща да сложи край на държавните субсидии за електрически превозни средства, като твърди, че те ще бъдат погибелният звън на американската автомобилна индустрия и ще помогнат за подхранването на възхода на Китай. „Сега те искат да преминат изцяло на електричество и да ви изгонят от бизнеса“, каза той на митинг в окръг Макомб, Мичиган.

„Мандатът на Байдън бърка жестоко, това е правителствено убийство на вашите работни места и на вашата индустрия. „Те казват „искате електрически превозни средства, ние ще ви ги дадем“, а всъщност проклетите неща не могат да стигат достатъчно далеч и са твърде скъпи“, каза той.

Той каза, че ще прекрати субсидиите на Джо Байдън за електрически превозни средства и ще „отмени всички убиващи работни места разпоредби, които смазват американците, работещи в автомобилната индустрия“. „Ще отприщя нещо, наречено американска енергия, ще спра забраната върху двигателите с вътрешно горене и същевременно няма да навредим на екологията“, каза той.

Планът на Байдън за "убиване на работни места заради електромобили", както го нарече Тръмп, диктува, че почти 70 процента от всички коли, продавани в САЩ, трябва да бъдат напълно електрически след по-малко от 10 години.

fallback
  • #23
    PLAID ( преди 1 година )
    Самият Джей Ар Юинг, далеч по-стар от тоя пичага, отдавна се отказа да е петролен магнат и стана лице на SolarWorld. Да караш на нафта е изпаднало като Ролекс в тоалетната.
  • #22
    MythBuster ( преди 1 година )
    "мотае ми се нещо като 18 милиона автомобила годишно за ЕС по 75кВ батерия едни "скромни" 1350 ГВ годишно... " Как ЕС произвежда електроенергия?През 2022 г. ЕС е произвел 2641 TWh (тераватчаса) електроенергия. Почти 40% от тях са от възобновяеми източници. Изкопаемите горива съставляват 38,6%, а ядрената електроенергия над 20%. Газът е основното изкопаемо гориво, използвано за производството на електроенергия (19,6%), следван от въглищата (15,8%). Правиш ли връзка между двете?
  • #21
    MythBuster ( преди 1 година )
    Потреблението на България през нощта е от 3000 мегавата, като 2000 мегавата се осигуряват от АЕЦ Козлодуй. Останалите 1000 мегавата могат да бъдат поети от ПАВЕЦ през 9 месеца от годината без да има излишъци през деня. За през зимата може да се ползват батериите на електромобилите след години. Много по логично е да се инвестира в тяхното поевтиняване с увеличаване на производството им включително в Европа. Фотоволтаиците се правят предимно от ... пясък и ... голямо количество енергия.
  • #20
    MythBuster ( преди 1 година )
    Още не си ми отговорил Как си представяш да работят тези заводи за производство на синтетично гориво. По един-два часа на обяд но не всеки обяд а веднъж два пъти седмично или през две-три седмици, само когато цената на тока е нулева и има излишък? След като заработят и поемат излишъка смяташ ли, че цената ще остане нулева? Как си представяш завод който работи по осем часа на месец? Кой ще плаща заплатите? Кой ще връща милиардите дългове за строежа на заводите? Откъде ще дойде излишният ток?
  • #19
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Водорода е енергийния източник, който Европа може да произвежда с най-малки зависимости! Да не говорим, че вече видях стартъп предлагащ домашна станция за производството му. А ако ще сме зависими то най-евтината алтернатива е Руските горива! Със зелената енергия си на 97% зависим от Китай - думи на Урсулица!
  • #18
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Относно водорода отново опираме до тези прословути излишъци, които ФЕЦ прави и могат да се използват, така, че да се произведе нещо, а не да се субсидират ФЕЦ! За да покриеш 1 кВ нужда ти така или иначе си инсталирал 4! А електроенергия може да се прави не само от фотоволтаици... с водорода придобиваш независимост щото ужж не искаш да плащаш нито на Русия, нито на Китай... е не става - избери си поне един от двамата! Е не става - искаш ВЕИ - добре другаря Си приветства решението ти!
  • #17
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Ти пак ме бъркаш със себе си! Аз не искам от теб да плащаш нищо! Аз искам да оставиш мен да плащам ако и за каквото искам!!! Това е разликата!
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    казват на бедните дайте да дадете на богатите да си купуват електрически средства за транспорт ми да казват бедните ние сме алтруисти ние можем под мостовете да спим но пък въздуха ще е ни е чист това недоразумение наречено държава е време да бъде канселирано и ресетнато
  • #15
    MythBuster ( преди 1 година )
    За производството на водород, който да се използва във водороден автомобил ще са необходими само 5 панела. Защо трябва да добавиш още 15 плюс заводи за синтезиране на гориво плюс заводи за извличане на въглероден диоксид плюс заводи за пречистването му плюс място за съхранение плюс още един милион неща за няколко трилиона долара! А защо да не ги вложат в заводи за батерии, за да падне цената до 30 долара за киловатчас батерия по-бързо? 80kWh - 2400 долара. Колкото горивото ти за 2 год. на 3 лв
  • #14
    MythBuster ( преди 1 година )
    Все още не си ми обяснил логиката вместо един панел от който директно да се зареждат електромобили, да се инсталират 20 панела на негово място, да се изградят 15 завода и да се ангажират милиони работници и трилиони евро между панелите и резервоара. Обясни ми поне веднъж логиката? През зимата панелите произвеждат само четири пъти по-малко енергия отколкото през летните месеци. Достатъчно са само четири пъти повече панели за покриване на зимното потребление без дългосрочно съхранение. Защо 20 ?
fallback
Последни