Всяка година шофьорите се сблъскват с т.нар. "есенни" нюанси и особености в работата на техните автомобили. Сред тях много важен елемент е горивото, неговото качество и сезонност, резервоара и горивната система на колата. Освен това, за различните видове гориво трябва да вземат предвид някои специфики. Сега обръщаме внимание на автомобилите, работещи на бензин.
Частите и системите на автомобила се нагряват и достигат високи температури не само в зависимост от атмосферните условия, но и, разбира се, по време на движение на автомобила. Ето защо, когато е топло през деня и мразовито през нощта поради големи температурни разлики, по стените на резервоара на автомобила се образува конденз. Капките вода, изтичащи от вътрешните повърхности на резервоара, които не са пълни с гориво, не се разтварят в бензина, а се натрупват на дъното на резервоара.
Теоретично филтърът на бензиновата помпа не трябва да "пуска" капки вода по-нататък в горивната система, тъй като водата и бензинът имат различно повърхностно напрежение. Горивният филтър също е проектиран така, че да позволява само бензин да преминава през филтърните си елементи. Но съвременните бензинови помпи с високо налягане са доста мощни, така че не може да се изключи възможността вода да попадне в двигателя.
За да предотвратите появата на конденз в резервоара за гориво, през есента е добре да да държите резервоара максимално пълен. Така, повърхността, където може да се образува конденз, намалява. Имайте предвид обаче, че паспортният капацитет на резервоара в повечето случаи е по-малък от реалния (разликата може да бъде няколко литра). Разбира се, неудобно и нереалистично на практика е да се зарежда гориво "докрай" всеки път преди есенните студове.
Има и друг прост, но ефективен начин за борба с конденза в резервоара и той, подобно на дизелите, е свързан с добавки. Те обаче са различни от тези при дизелите, като целта им е да абсорбират и отстраняват водата от резервоара и от горивната система. Освен това те предпазват горивната система от корозия и не замърсяват околната среда. Използват се за всякакви бензинови двигатели, като се добавят в резервоара при всяко зареждане с гориво.