„Няма връщане назад. Отсега нататък в Европа ще представяме само електрически автомобили“. Това обяви главният изпълнителен директор на Nissan – Макото Учида, който официално представи стратегията на производителя за Стария континент до 2030 г.
Според Учида, това е правилното решение както за самата група Nissаn, така и за нейните клиенти, а и за планетата като цяло. Японският производител ще предложи общо 19 нови електромобила до 2030 г., а целта е до края на фискалната 2036 г.,тоест до 31 март 2027 г., 98% от продажбите на марката в Европа да бъдат електрифицирани. Това означава само хибриди и електромобили.
Крайната цел пред Nissan е да се превърне в производител на електромобили в Европа до 2030 г., като по този начин компанията ще се изравни с партньора си Renault. Идеята е да бъде постигнат баланс между двете компании, за да могат те по-добре да се справят с прехода към пълна електрификация.
Едновременно с това Nissan работи на няколко фронта, за да актуализира гамата си от електрически превозни средства, включвайки в нея нови модели, задвижвани само на ток. Сред тях е „напомпана“ версия на кросоувъра Ariya, която само преди дни беше забелязана на тестове на „Нюрбургринг“, както и ново поколение на Leaf. Сегашната генерация на този модел предстои да бъде пенсионирана, а нейният наследник трябва да върне славата на модела, който беше най-продаваният електромобил на планетата пред появата на Tesla Model 3.
В съответствие с новите си цели Nissan представи и електрически хот-хеч, предназначен за писта. Той носи името Concept 20-23, като с него се отбелязва 20-годишнината на европейското дизайнерско студио на марката Nissan Design Europe.
Това е градска електрическа кола, която черпи вдъхновение от участието на Nissan във Формула Е. Хечбекът с три врати е украсен с екстремни аеродинамични елементи отпред и отзад, включително дълбоки прагове, които насочват въздушния поток далеч от предната част на автомобила през отвори за охлаждане на спирачките и навън през вентилационни отвори точно отзад предните колела.
Погледнат отстрани, Nissan Concept 20-23 се отличава с изпъкнали калници, изпълнени с големи колела в стил „моторни спортове“, монтирани на нископрофилни гуми. Калниците имат вентилирани жалузи в горната част, за да намалят налягането, което може да създаде съпротивление на въздуха в отсека на колелата. Страничният профил също така разкрива разширените прагове, които прегръщат страната на каросерията в долната част на автомобила, докато ъглови процепи рамкират изхода за въздух зад предното колело и входа за въздух за задните спирачки.
Отзад има масивен спойлер на покрива от една част и долна част, дефинирана от квадратен дифузьор и хоризонтална лента под него. В контраст със здравите на вид аеродинамични елементи на автомобила, LED-фаровете и задните светлини, състоящи се от тънък горен и долен полукръг, придават на Concept 20-23 приветлив външен вид.
Интериорните дизайнери на Nissan са успели да създадат кабина в унисон с диво изглеждащия екстериор. Интериорът, фокусиран върху производителността, включва скоба, минаваща през отворите на вратите, две дълбоки седалки с голяма опора за глава, напомняща на състезателни автомобили, и удължена кормилна колона. Минималистичната кабина включва само два екрана, показващи жизненоважна информация.
Още снимки на електрическата концепция на Nissan - вижте в галерията: