fallback

Новият шеф на Lexus обеща революция, за да настигне Tesla

Първият електромобил на премиум-марката от ново поколение ще бъде представен до месец

Новият главен изпълнителен директор на Lexus - Такаши Уатанабе обяви, че на японския производител на премиум автомобили му предстои голяма трансформация. Тя ще започне през 2026 г., когато компанията ще предложи следващото поколение електрически превозни средства.

Такаши Уатанабе, който пое кормилото като президент на Lexus International през април, е категоричен, че изцяло електрическо задвижване ще отвори нов свят от възможности за Lexus. Именно премиум-марката ще бъде начело на революцията, която следващото поколение електромобили на Toyota Motor Corp. трябва да направят, като през 2035 г. Lexus ще произвежда само коли, изцяло задвижвани на ток.

Като бивш топ-инженер в отдела за електрификация на Lexus, Уатанабе трябва да се превърне в архитект на новата стратегия на марката. Целта пред компанията е 1 млн продажби на електромобили през 2030 г., което представлява огромен скок, като се има предвид, че двете марки - Toyota и Lexus, са продали малко под 25 000 електромобила по целия свят през 2022 г. До август тази година Lexus е продал само 2068 бройки от електрическия кросоувър RZ.

„Ключът за успех е в комерсиализиране на хардуера, колкото е възможно повече, за да се намалят разходите. Само така ще можем да се конкурираме с производители като Tesla и китайския BYD. Трябва да опростим разработката и производството, колкото е възможно повече“, коментира Уатанабе.

Първата концепция, даваща представа за бъдещите електромобили на Lexus, ще бъде представен официално на иложението Japan Mobility Show 2023 (26 октомври – 5 ноември), като тя ще се превърне в сериен модел, който ще влезе в производство през 2026 г. Автомобилният производител не навлиза в подробности, но концепцията може да е свързана към тийзър скицата с марката Lexus, публикувана от Toyota преди няколко месеца като знак за предстоящите новости в концерна.

Lexus твърди, че тяхното следващо поколение EV с батерии ще „революционизира модулната структура на каросерията на автомобила, ще направи големи промени в производствените методи и напълно ще обнови софтуерната платформа“, с дизайн, който е „изцяло фокусиран върху характеристиките на Lexus“. Екстериорът акцентира върху аеродинамиката, съчетана с устойчиви, но и висококачествени материали в интериора.

Намаляването на теглото също ще играе важна роля, като ще донесе ползи за производителността и ефективността. Хироки Накаджима, изпълнителен вицепрезидент на Toyota, неотдавна заяви, че дизайнът и шофирането на техните електромобили от следващо поколение ще „разбиват сърцата“.

В същото време от компанията, производител на премиум-автомобили, обявиха и друт интересни намерения, които не са свързани с електрически превозни средства. Lexus обмисля възможността да пусне на пазара пикап, ако търсенето към такъв тип автомобил на марката се окаже достатъчно солиден аргумент в полза на създававенето му. Затова и преди да бъде взето крайно решение по въпроса, ще бъде проведено проучване сред клиентите на марката.

fallback
  • #6
    MythBuster ( преди 1 година )
    Колкото и странно да ти звучи, съм позитивен човек. Просто мразя да ме лъжат с псевдопозитивни новини. Можеш ли да ми кажеш да знаеш да мразя нещо друго, като останалите анти? Против какво съм аз? Да съм против някоя марка автомобили като вас? Да съм против някой вид задвижване както вие сте против електромобилите? Да съм против някоя държава като вас? Да съм против някой вид производство на електрическа енергия както вие сте против ВЕИ? Хейтърите викат дръжте хейтъра.
  • #5
    Дифорс ( преди 1 година )
    MythBuster имаш ли положително отношение към нещо в живота си?
  • #4
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Тесльо, през 2030 Тойота ще е много по-близо до целта си от 3.5 милиона електромобила годишно, отколкото Тесла до 20-те милиона. Кой колко лъже е ясно от сега - Тойота са абсолютно начинаещи в сравнение с Илонката и пригласящата му армия от слабоумци.
  • #3
    MythBuster ( преди 1 година )
    Нещо не си ме разбрал, нито си разбрал статията. Не lexus, а toyota си е поставила за цел да продава 1 милион електромобила годишно от всичките си марки и модели заедно през 2030 година. Досегашната им цял беше от сега до 2030 да произведат и продадат общо 3,5 милиона.Как точно можеш да опишеш това като настигане на Тесла? Защото при мен предизвиква само бурен смях, при положение че Тесла само през 2030 година е планирала 20 милиона. И аз смятам че и двете цели са нереалистични и ще се разли ...
  • #2
    До 1 ( преди 1 година )
    И двете цели са почти еднакво нереалистични. През 2022г Лексус има общо 625К продажби, а през 2030г планира 1 милион електромобила
  • #1
    MythBuster ( преди 1 година )
    Не мога да не призная, че toyota са едни от най-добрите ако не и най-добрите в пропагандата, рекламните лозунги и обещания, които дори не са си и помисляли да изпълнят. След толкова лъжи направо се чудя на тези, които им вярват. Това е все едно Илон Мъск да ти кажа че автопилота на Тесла ще е готов в края на тази година. Нещо което повтаря от пет години насам всяка година. Поне са реалисти и са си поставили цел да продават 1 милион електромобила през годината в която целта на Тесла е 20 милиона.
fallback
Последни