fallback

Знаехте ли, че Wartburg 353 е трябвало да получи версия Coupe?

Проектът е от 1967 г. и си остава само като технически чертежи

Автомобилната промишленост на ГДР изобилства от доста интересни моменти, които далеч не се ограничават до отлично познатите едросерийни модели на марките Trabant и Wartburg. Достатъчно е например да си спомним за култовите спортни и състезателни машини Melkus, задвижвани от двутактови двигатели на Wartburg.

За съжаление, през 60-те години както моделите на Trabant, така и тези на Wartburg губят голяма част от ярката си индивидуалност и автомобилите на тези производители започват да изглеждат по-скромно, което не е учудващо предвид необходимостта те да бъдат максимално достъпни и лесни за поддръжка и ремонт.

Затова и модерният за времето си Wartburg 353 изглежда значително по-семпло от своите предшественици, които са налични в изпълнения купе и дори кабриолет и имат изключително шикозен в някои отношения дизайн. Опитите да се създадат по-интересни варианти на базата на съществуващите модели обаче не спират - например показаният на изображението тук проект е за купе на основата на Wartburg 353.

Техническите чертежи на проекта, както и изображението, се намират в музея AWE в родния град на Wartburg - Айзенах. Проектът е носел означение VIII, като и до днес остава загадка до каква степен той е бил замислен като евентуална подготовка на нов вариант за серийно производство, или е бил просто упражнение по дизайн.

fallback
  • #11
    Шопендар ( преди 1 година )
    Пишете на разбираем език.не се конглюкирайте.гедерейците чакаха по десет години за Вартбург и трабант,и много им се радваха.
  • #10
    ИИво ( преди 1 година )
    Нема такъв кютюк.Хахаааа...Купе???Ще умра
  • #9
    Почти ( преди 1 година )
    Много добре, ако имаше и шестак двутактов двигател нямаше да има равен.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Безспорно в коментарите личи класата на по-възрастните, образовани хора..
  • #7
    До #1 ( преди 1 година )
    Момче, като ти гледам небългарското име, разбирам, че си се пръкнал съвсем в края на миналия век или началото на този. Коментираш нещо, което дори не си докосвал. Този масов автомобил си имаше много достойнства. Не казвам, че беше супер автомобил, но се поддържаше лесно. Имаше голям багажник, разглобяеми калници, вътре удобен за почистване и доста просторен.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    е как да не може маде ин германиа
  • #5
    joro75 ( преди 1 година )
    Аз недоумявам как въобще може да слагате в едно изречение този вартбург с коли като порше и мерцедес?!?!?!
  • #4
    Ламарин Тенекеджиев ( преди 1 година )
    Не мога да ви разбера възхищението... Вартбург и Трабант останаха десетилетия със стария предвоенен двигател разработен от DKW... Вие говорите за разработки на източногермански специалисти!
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    А възможно е и да са възнамерявали да поставят нвоворазработения от Вартбург 4 цилиндров 1.6 мотор с 82 коня, който е можел да бъде форсиран също за по-висока мощност и тази кола да се конглокира спокойно със западните спортни купета.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Общо взето замисъла е бил този Вартбург купе да бъде пряк конглокент на западните спортни коли като Porsche 911 и Mercedes 280 SE Coupe от тия години. Като дизайн не може да бъде сбуркан с тях, притежава собствен характер, не се споменава за двигателя в статията, но предполагам замисъла е бил да използват форсиран вариант на 1.0 3 цилиндровия високооборотен мотор с чудесни показетели за времето си 12 сек 0-100км/ч. на стандартния 1.0 3 цилиндров мотор.
fallback
Последни