fallback

Знаехте ли, че Wartburg 353 е трябвало да получи версия Coupe?

Проектът е от 1967 г. и си остава само като технически чертежи

Автомобилната промишленост на ГДР изобилства от доста интересни моменти, които далеч не се ограничават до отлично познатите едросерийни модели на марките Trabant и Wartburg. Достатъчно е например да си спомним за култовите спортни и състезателни машини Melkus, задвижвани от двутактови двигатели на Wartburg.

За съжаление, през 60-те години както моделите на Trabant, така и тези на Wartburg губят голяма част от ярката си индивидуалност и автомобилите на тези производители започват да изглеждат по-скромно, което не е учудващо предвид необходимостта те да бъдат максимално достъпни и лесни за поддръжка и ремонт.

Затова и модерният за времето си Wartburg 353 изглежда значително по-семпло от своите предшественици, които са налични в изпълнения купе и дори кабриолет и имат изключително шикозен в някои отношения дизайн. Опитите да се създадат по-интересни варианти на базата на съществуващите модели обаче не спират - например показаният на изображението тук проект е за купе на основата на Wartburg 353.

Техническите чертежи на проекта, както и изображението, се намират в музея AWE в родния град на Wartburg - Айзенах. Проектът е носел означение VIII, като и до днес остава загадка до каква степен той е бил замислен като евентуална подготовка на нов вариант за серийно производство, или е бил просто упражнение по дизайн.

fallback
  • #9
    Шопендар ( преди 2 години )
    Пишете на разбираем език.не се конглюкирайте.гедерейците чакаха по десет години за Вартбург и трабант,и много им се радваха.
  • #8
    ИИво ( преди 2 години )
    Нема такъв кютюк.Хахаааа...Купе???Ще умра
  • #7
    Почти ( преди 2 години )
    Много добре, ако имаше и шестак двутактов двигател нямаше да има равен.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Безспорно в коментарите личи класата на по-възрастните, образовани хора..
  • #5
    До #1 ( преди 2 години )
    Момче, като ти гледам небългарското име, разбирам, че си се пръкнал съвсем в края на миналия век или началото на този. Коментираш нещо, което дори не си докосвал. Този масов автомобил си имаше много достойнства. Не казвам, че беше супер автомобил, но се поддържаше лесно. Имаше голям багажник, разглобяеми калници, вътре удобен за почистване и доста просторен.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    е как да не може маде ин германиа
  • #3
    joro75 ( преди 2 години )
    Аз недоумявам как въобще може да слагате в едно изречение този вартбург с коли като порше и мерцедес?!?!?!
  • #2
    Ламарин Тенекеджиев ( преди 2 години )
    Не мога да ви разбера възхищението... Вартбург и Трабант останаха десетилетия със стария предвоенен двигател разработен от DKW... Вие говорите за разработки на източногермански специалисти!
  • #1
    Алекс ( преди 2 години )
    Trabant и Wartburg са позорът на немското автомобилостроене.Чак не е за вярване,че подобни недоразумения са произведени в Германия.
fallback
Последни