fallback

Суперкомпютър в колите Tesla променя играта в автомобилния бранш

Новата технология ще донесе над 600 милиарда долара на компанията

Компанията Tesla разработва автомобилен компютър, който трябва значително да опрости използването на нейните автомобили, като това ще се случи с помощта на изкуствен интелект AI. На този етап вътрешно заводското име на иновацията е Dojo.

Този суперкомпютър трябва се монтира, освен на стандартните автомобили с марка Tesla, и на иновативното роботакси, което Илон Мъск иска да започне да произвежда в най-скоро време, и които ще е напълно автономно.

Компютърът ще помага и на още куп други изобретения за опростяване на шофирането. Според анализатори на американската марка, въвеждането на тези иновации ще увеличи пазарната стойност на Tesla с почти 600 милиарда долара.

Но първо за развитието на Dojo автомобилният производител ще похарчи около 1 милиард долара само тази година. „Dojo може да отвори нови адресируеми пазари, които далеч надхвърлят продажбата на превозни средства на фиксирана цена “, вярват анализаторите от Morgan Stanley.

Експертите отбелязват, че въвеждането на високоточен изкуствен интелект може да позволи създаването на автомобила на бъдещето. Машината ще бъде програмирана за определени реакции и самостоятелно ще "вижда" и анализира всичко, което се случва наоколо.

Автоматизацията на управлението се счита за най-трудната част от развитието на автомобилите на бъдещето. Целта на Tesla е да създаде кола, която не се нуждае от шофьор и именно новият суперкомпютър ще направи това възможно.

Според анализаторите на Morgan Stanley подобни решения на автомобилния производител, ако станат реалност, лесно могат да изместят от върха най-популярните и най-ликвидни акции в САЩ - тези на компанията Ferrari.

fallback
  • #30
    Brando ( преди 7 месеца )
    Отново абсолютен маркетинг ! Няма да казваш в колата " Хей Мерцедес" , а "Дожо" и вече революция.....
  • #29
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    До 28. Всеки път питам по колко резервоара зареждате на ден, на месец или на година, за да видим какво пестите като време, но явно се усещате какви глупости говорите и забравяте да ми отговорите. Какво значение има колко време ти отнема зареждането след като зареждаш резервоара на теория веднъж в месеца, а на практика по-рядко?
  • #28
    Непушач ( преди 8 месеца )
    Проблема е,че не пуша.Зареждам,плащам за 5 минути.
  • #27
    анонимен ( преди 8 месеца )
    същото е като да заредиш гориво докато си в ресторант
  • #26
    анонимен ( преди 8 месеца )
    За съвременниците на Карл Бенц, създаденото от него е било виц и пълен шашак.
  • #25
    Мегън Сокс(не Фокс) ( преди 8 месеца )
    Тази статия звучи като виц.
  • #24
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    До 23. Ще ми кажеш ли каква е опасността да изпиеш кафе с цигара на бензиностанцията и цялото семейство да хапнете по един сладолед и да продължите?
  • #23
    анонимен ( преди 8 месеца )
    да консумираш храна и няпитки на бензиностанция не е добра идея
  • #22
    анонимен ( преди 8 месеца )
    да си представим че има снеговалеж автомобилите са закъсали поради непочистена пътна настилка как постъпва супер тупер мега компютъра отговор А закачат се един друг с въже и се издърпват или отговор Б чакат да се разтопи снега и да стигнат до отговор А
  • #21
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    До 16. Още днес, когато буквално няма електромобили, между София и Бургас има повече зарядни станции за електромобили отколкото бензиностанции и е по-вероятно да чакаш на бензиностанция отколкото на зарядна станция. Хайде сега си представи колко ще станат зарядните колонки, когато има електромобили и това е печеливш бизнес? При зарядни станции през 20-30 км като сега, никой не би стоял повече от 10-15 минути да зарежда. Спираш, включваш зарядната и зареждането започва. Изключваш и тръгваш.
fallback
Последни