Stellantis ще се стреми да намали наполовина теглото на батериите в своите бъдещи електромобили, за да ги направи сравними по тегло с колите, задвижвани от ДВГ. За да постигне целта си, групата работи с няколко компании за технологии за батерии, проучвайки подходящи химикали.
При откриването на новия технологичен център за батерии Mirafiori в Торино, Италия, инженерният шеф на групата Нед Кюрик каза пред Autocar, че днешните батерии са твърде тежки и че леките батерии и ефективните клетъчни опаковки са жизненоважни за напредъка на електрическата мобилност. Настоящите литиево-йонни батерии са сред най-тежките компоненти в електромобилите и теглото може да повлияе неблагоприятно на производителността, ефективността и безопасността.
По-рано през 2023 г. Stellantis инвестира в калифорнийската компания за батерии Lyten, която разработва леки литиево-серни батерии. Базираната в Сан Хосе компания претендира за по-ниски разходи за материали, 60% намаление на теглото и устойчивост на термични загуби.
Също така се споменава намаляването на потреблението на никел, манган, кобалт и графит. Кобалтът има категорично документирани отрицателни въздействия върху хората и околната среда и няколко компании се отдалечават от него. Stellantis споменава натриево-йонните батерии като възможна алтернатива. Китайският производител CATL разработи натриево-йонна батерия от първо поколение и твърди, че има висока енергийна плътност, възможност за бързо зареждане и подобрена термична стабилност. Съобщава се, че китайският държавен производител на автомобили Chery е първият автомобилен производител, който използва натриево-йонните (Na-ion) батерии на CATL.
Stellantis наскоро откри своята нова лаборатория за разработка и тестване на батерии на стойност 43 милиона долара в Торино миналата седмица. С площ от 8000 квадратни метра, групата твърди, че е един от най-големите европейски центрове за тестване и разработка на батерии. Работниците в съоръжението ще наблюдават стрес тестовете, тестовете за издръжливост, разработката и калибрирането на софтуера на системата за управление на батерията, както и ще търсят начини за оптимално рециклиране.