Volkswagen пуска на пазара своя седан ID.7, чиято задача е да се конкурира с Tesla Model 3 и BMW I4. Германският производител ще предложи и комби-версия – нещо, което Tesla и BMW не са склонни да направят. Те обаче имат мощни модификации на своите модели, докато Volkswagen засега не разполага с такава.
Нещата обаче явно ще се променят, защото компанията от Волфсбург представи ID.X Performance – концепция, базирана именно на ID.7. Всъщност, това ще бъде неговата високопроизводителна версия, чийто сериен вариант ще се появи през следващите 2-3 години и ще бъде част от семейство GTX-модели, които ще попаднат в гамата електромобили на марката.
VW ID.X Performance споделя много малко общо визуално с ID.7, като изключим общата форма на седан. Предницата се отличава с голяма черна решетка в основата на бронята и вентилационни отвори във всеки ъгъл. Има и дифузьор от въглеродни влакна и тънка червена лента в стил GTI, която обгръща целия автомобил. Дебела черна пластмаса покрива гнездата на колелата, в които са поставени 20-цолови спортни джанти със специални състезателни гуми.
Задната част носи масивен заден спойлер върху капака на багажника, с дифузьор от въглеродни влакна в основата на бронята и същите червени тръби отпред и отстрани на колата, също се простират до задната част. Концептуалния модел е с 60 мм по-нисък от стандартния ID.7, което подчертава спортния му характер.
По отношение на производителността, концепцията ID.X използва платформата MEB , която е в основата на почти всички съвременни електромобили на VW, с два електрически мотора, даващи обща мощност от 550 к.с. И точно като ID.7, концепцията ID.X Performance има DC капацитет за бързо зареждане от 200 кВт.
Още снимки на концептуалния спортен седан - вижте в галерията: