fallback

Автопроизводителите събират твърде много потребителски данни

Нещо повече - компаниите ги споделят с трети страни или ги продават

Организацията с нестопанска цел Mozilla Foundation представи изследването „Поверителността не е включена“ (Privacy Not Included, PNI), посветен на това как автомобилните производители събират потребителски данни.

Анализаторите на Mozilla са проучили данни за 25 големи автомобилни производители, включително Ford, Toyota, Volkswagen, BMW, Tesla. Те са стигнали до извода, че всички тези компании събират повече лични потребителски данни, отколкото е необходимо от гледна точка на експертите на Mozilla, и използват тази информация не само за целите на безопасността при шофиране, подобряване на услугата и т.н.

От Mozilla отбелязват, че това е по-лош показател, отколкото например в случай на смартфони или интелигентни домашни системи. Според Mozilla, 84% от автомобилните производители, изследвани в доклада, споделят потребителски данни с трети страни или дори ги продават. 56% от тях споделят такава информация с правоприлагащите и други държавни органи, и то не по съдебен ред, а чрез „неофициално искане“.

В 92% от случаите самите собственици на автомобили имат малък контрол върху това какви данни събират компаниите за тях или как ги използват. Сред информацията, която някои автомобилни производители събират, според Mozilla, е медицинска и генетична информация за собствениците на автомобили, къде шофират, какви песни пеят по пътя, финансова информация, техния имиграционен статус и дори сексуалния им живот.

Първите три най-лоши автомобилни производители по отношение на събирането на потребителски данни, според Mozilla, са Tesla, Nissan и Hyundai. Челната тройка - по-точно най-малко лошите, са Renault, Dacia и BMW.

„Много хора мислят за колата си като за лично пространство – където можете да се обадите на лекаря, да говорите с детето си на път за училище, да плачете за раздяла или да шофирате до места, за които не искате да казвате на никого. Но това схващане вече не е вярно. Всички нови автомобили са кошмар на колела по отношение на събирането на огромно количество лична информация “, каза Джен Калтридър, директор на програмата PNI, в която Mozilla изучава събирането и поверителността на различни джаджи и системи.

fallback
  • #7
    до #4 ( преди 1 година )
    Що за искривена логика и обратното на остро мислене имаш?!?!? Какво общо има телефона и приложенията с колата? Кажи какво? Точно нищо. Телефона можеш да го оставиш у вас. можеш да го държиш в калъв, който не позволява излъчване, можеш да не инсталираш въпросните приложения и т.н. С колите обаче нямаш никакъв избор. Специално за Тесла са доказани най-шпионските коли и никой не знае къде и на кого и за какво се ползват данните. В купето се записва звук и картина. Това е нарушение на много закони.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    при кандидатстване за работа всеки служител в държавната администрация да предостави актуален профил в OnlyFans и при одобрение да има излъчване... to happy hour за да си оправдаят трудовете възнаграждения по рейтинг и брой гледания
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    They collect only my smoke behind my Merc 5,6 V8...
  • #4
    PLAID ( преди 1 година )
    Турило си всяко безплатен вайбър и уатс ап, снима праща си целия живот и бели *** във фейса, после колата събирала. То остана ли какво? :D
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Да не е приятно, но реално откакто човечеството се отказа от личното си пространство чрез използването на смартфони и платформи като фейсбук, това просто добавя още един канал. Много хора доброволно споделят всякаква лична информация преднамерено в социалните мрежи, та голяма работа че освен, гугъл, епъл и социалните мрежи се включват и колите.
  • #2
    Гост ( преди 1 година )
    Само да допълня 1 - за това и вкараха 5G - там има отделни канали за такива данни
  • #1
    Сега ли се сетиха ( преди 1 година )
    От както вкараха мощните компютри, камерите и микрофоните и свързаха колите към мрежата беше ясно че ще събират данни. Те затова ги вкараха тия технологии. Заради данните. На колата реално не и трябват тия технологии за да работи и да върви. Електрическите коли също могат да бъдат аналогови и без много електроники. Ама така ще загубят невероятната възможност да следят хората и да продават данните им за милиарди както на правителствата така и на др. корпорации.
fallback
Последни