Opel разкри студията Experimental concept на автомобилното изложение в Мюнхен днес, показвайки бъдещето дизайнерския език на марката, както и набор от иновативни характеристики, които ще повлияят на предстоящите модели.
Тази изцяло електрическа концепция има аеродинамично оформена каросерия на купе-кросоувър. Изграден на платформата STLA, автомобилът се отличава с елегантен интериор, характеризиращ се с минималистичен дизайн и футуристични технологични иновации.
Ключов елемент от стила на концептуалната студия е оформлението на предницата, което показва доразвитата философия на марката и тепърва ще виждаме в бъдещите модели на компанията. Дизайнерите на Opel поставят голям акцент върху аеродинамиката - каросерията може да се похвали с изключително добра обтекаемост благодарение на различни трикове, включително специални трилъчеви джанти Ronal и подчертан дифузьор в допълнение към обичайните детайли като наклонената линия на покрива, камерите, заместващи огледалата, и липсата на класически дръжки на вратите.
Въпреки че е кросоувър има голям просвет, концепцията изглежда по-скоро спортна, отколкото приключенска. Масивните джанти с дизайн с три спици и футуристичните гуми допринасят за атлетичните пропорции. Хромът изцяло отсъства от екстериора, заменен е от контрастни графики и осветени елементи. Покривът е покрит със слънчеви панели, докато страничните прозорци са в цвета на каросерията – нещо, което може да стане възможно благодарение на бъдещите технологии.
Размерите на автомобила трябва да са близки до тези на актуалната Astra, но заради благоприятната компановка на електрическото задвижване вътрешното пространство, което е еквивалентно на модел от средния клас, какъвто беше спряната от производство Insignia. Футуристичният интериор премахва екраните, заменяйки ги с холограми и head-up дисплей, който покрива цялата ширина на предното стъкло. Водачът има достъп до информационно-развлекателната система „Pure Experience“ чрез конфигурируемите контроли на централната конзола и гласови команди, поддържани от изкуствен интелект.
Корпусът на волана може да се сгъне, когато автомобилът влезе в автономен режим, а за адаптивните седалки с тапицерия от 3D-мрежеста тъкан се казва, че осигуряват „изключителен комфорт“. Говорейки за тапицерия, друга интересна характеристика са електрохромните тъкани. С прости думи, материалът, от който са направени тапицериите , има вградени светодиоди, които могат да променят цвета си при поискване. Освен това, осветлението прави тъканите „реактивни“, предупреждавайки водача, когато друго превозно средство навлезе в мъртвата зона.
Автомобилният производител не разкри подробните спецификации на Experimental, но каза, че е базиран на „най-съвременната платформа Stellantis BEV“ и е оборудван с „електрическо задвижване на всички колела“. Четейки между редовете, това е трябва да бъде първият автомобил с марката Opel, който ползва новата STLA архитектура, която ще се използва в редица серийни модели през следващите няколко години, започвайки с новия Peugeot 3008. Платформата ще бъде съвместима с електрически задвижвания, включващи един или два мотора, докато батериите ще предлагат електрически пробег до 700 км.
Главният изпълнителен директор на Opel Флориан Хютл каза: „Opel Experimental дава поглед към предстоящите модели и технологии, към бъдещия дизайн, дори към една нова ера от бъдещето на марката.“
Първият сериен модел, който ще приеме подобни, но смекчени характеристики от концепцията, се очаква да бъде електрическият наследник на Opel Grandland, който се очаква на пазара до една или две години.
Повече снимки на Opel Experimental concept ще видите в ГАЛЕРИЯТА: