fallback

Вреди ли бързото зареждане на батерията на електромобила?

Проучване сред 12 500 коли на Tesla показва любопитен резултат

Експерти анализираха данни за зареждането на повече от 12 500 автомобила Tesla в САЩ. На база на тях те разказаха как да зареждате електрическа кола, за да не повредите батерията.По-конкретно експертите проучват и анализират как състоянието на батерията на електрически автомобил се влияе от бързото и бавно зареждане. Те също така споделят някои полезни съвети, публикувани от уебсайта Recurring Auto.

Бързото зареждане ви позволява да заредите напълно батерията на електрическо превозно средство само за няколко часа. Това обаче може да се отрази негативно на нейното състояние.Експертите анализират данни за зареждането на повече от 12 500 автомобила Tesla в САЩ. Те изследват степента на намаляване на пробега с едно зареждане когато колата се зарежда на бърза или на станция с променлив ток.

За сравнението са избрани електрически автомобили, които използват бързо зареждане през 90% от времето. Останалите автомобили се зареждат с бързо зареждане само в 10% от времето. Проучването показа, че тези два метода на зареждане имат еднакъв ефект върху състоянието на батерията. Във всеки случай с времето пробегът на електрическото превозно средство намалява.

Здравето на батерията е най-засегнато от екстремни температури и ниски или високи нива на батерията. За щастие модерните системи за управление могат да предотвратят повреда на батерията, докато използвате и бързо зареждане.

Експертите препоръчват да използвате функцията за предварителна подготовка на батерията преди зареждане в горещо и студено време. Така батерията ще издържи по-дълго.Освен това трябва да избягвате бързото зареждане, когато батерията е с много висок или с много нисък заряд. Съпротивлението на батерията при тези нива е по-високо и създава допълнително натоварване.

На бързи зарядни станции е силно препоръчително зареждане в диапазона 20 - 80 процента, а ако батерията ви е над или под тези нива е най-добре да използвате домашен контакт. Принципно зареждането в горепосочения диапазон е най-оптимално за живота на батерията.тие на електрически превозни средства. 

fallback
  • #9
    Анонимен ( преди 1 година )
    75 % от постовете са на таралеслю,избива комплекси за непълноценност.Пише цял ден и се издига сам собствените си очи.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    До 4.Бързата справка в уики показа че грешиш и бързаш да се поправиш.За 75% от коментарите се отнася до теб разбивачо.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    А твоят коментар с какво е полезен? Бръщолевене на човек при който претенциите надхвърлят възможностите.Няма къде другаде да се изявиш освен по форумите и градинката пред блока.
  • #6
    MythBuster ( преди 1 година )
    То и аз се чудя защо 75% от коментарите коментират другите коментатори, както правиш ти, но не коментират написаното в статията или свързани с нея теми. Ти например с какво информация помогна на останалите? С какво е полезен коментарът ти?
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Все съм се чудил кой използва известията които предлага сайтовете, и като видях че 75% процента от коментарите са на един човек ми стана ясно
  • #4
    MythBuster ( преди 1 година )
    Грешка в бързането"Вътрешното съпротивление на батерията е най-ВИСОКО при напълно разредена батерия и НАМАЛЯВА заедно със степента на зареждане на батерията."
  • #3
    Гост ( преди 1 година )
    Пак реклами от Тесла ТВ.
  • #2
    MythBuster ( преди 1 година )
    Съответно и това са пълни глупости : "На бързи зарядни станции е силно препоръчително зареждане в диапазона 20 - 80 процента, а ако батерията ви е над или под тези нива е най-добре да използвате домашен контакт. "
  • #1
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Освен това трябва да избягвате бързото зареждане, когато батерията е с много висок или с много нисък заряд. Съпротивлението на батерията при тези нива е по-високо и създава допълнително натоварване." Пълни глупости! Вътрешното съпротивление на батерията е най-ниско при напълно разредена батерия и расте заедно със степента на зареждане на батерията. Неслучайно батериите се зареждат с най-голям ток и съответно най-голяма мощност само при нисък процент заряд, а при по-висок мощността намалява.
fallback
Последни