fallback

Защо не трябва да почиствате дроселовата клапа

Колкото и да е странно, проблемите се появяват след премахване на мръсотията

Не е тайна, че дроселовата клапа с течение на времето се покрива с мръсотия и тези замърсявания трябва да бъдат отстранени. В мрежата има много истории за това как тази работа трябва да се извърши правилно. Но резултатът не винаги е с щастлив край. А понякога дори е много разочароващ. Защо това се случва, ви разказваме сега.

Като правило собственикът на колата, след като прочете в "Интернет", изведнъж си спомня, че никога не е обръщал внимание на този важен механизъм. Дори профилактика не е правил. Но след пет години там наистина се натрупа много мръсотия: както вътре, така и по тялото. Купувайки специален препарат за почистване, някои шофьори се захващат сами да свършат тази работа. Премахват въздуховода и отстраняват замърсяванията. И дроселовата клапа блести като нова!

Доволни от себе си, събират всичко в обратен ред, запалват двигателя и... получават изненада. Оборотите на празен ход внезапно започват да "плават" или да се отклоняват от нормата. Тоест те са или твърде ниски, или, обратно, твърде високи.

Колкото и да е странно, всичко е заради мръсотията. Тъй като е постоянно в движение, клапата създава малки празнини в корпуса на дросела по траекторията на своето движение. Усеща се и фин абразив, който не се е задържал във въздушния филтър. Между другото, това е една от причините, поради които не можете да спестите от „вентилационния отвор“ . Дори и да струва прилични пари.

Примесите в този случай играят ролята на "фугиране", запечатване на празнините и компенсиране на износването на метала. Мотора работи гладко и без прекъсване. При извършване на почистващата процедура се откриват хлабините на износените корпус и лопатката на дросела. През тях започва да тече излишен въздух, което причинява неравномерна работа на двигателя.

Ако клапата е електронна, това понякога помага, тъй като тя се адаптира, но тази процедура се извършва в сервиз с помощта на специално оборудване. В противен случай можете да си „играете“ с настройката на ограничителния винт на самия механизъм. Но е по-добре операцията да се извърши от специалист. Иначе проблемът може само да се изостри. Е, в най-лошия случай ще се наложи смяната на устройството с ново. С други думи, ако електрониката не дава грешки на дроселовата клапа и двигателят работи без прекъсване, няма нужда да се занимавате с профилактика на този възел.

fallback
  • #5
    Клаустрофобия ( преди 1 година )
    Тоест докато не мирише не бъркай!
  • #4
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Не си мийте колите! Така ги мокрите и те ръждясват!
  • #3
    Мда ( преди 1 година )
    Пак глупости... Проблемите идват от съвсем друго-попадане на препарат и *** в датчиците на дросела. Тоест, почистването трябва да се извърши от човек който знае какво прави.
  • #2
    Вин ( преди 1 година )
    Тотални глупости! За кола на колко стотици хиляди километри става въпрос?! Много от двигателите имат нужда от реглаж на клапаните при определени км. и естествено, че при отваряне на капака се почиства всичко!
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Никога не съм имал плаващи обороти след почистване на дросела. До сега съм правил процедурата на повече от 10 коли и нещата са се подобрявали, а не да се влошават, както с мъчат да убедят в статията. Почистването го правя на около 5 г. профилактично и не чакам да се задръсти от мръсотия и лопатката да спре да се отваря и затваря напълно. Добре ще бъде и за двигателя, защото част от мръсотията и финния прах попадат в него и действат, като абразив, който му съкращава живота.
fallback
Последни