Собственик на Tesla Model Y се оплака от пукнатини в окачването на своя електромобил, но от компанията-производител го уверили, че всичко е наред и засега колата все още не е ремонтирана.
Низар Камел за първи път забелязал пукнатините през май, когато проверявал за друг проблем, от който се оплакват някои собственици на Model Y. Проверявайки дали капачката на резервоара за спирачна течност е добре затегната, той открива пукнатини в предната част на окачването на колата. По-специално, пукнатините са разположени около подрамата на окачването, която при Model Y е направена от едно цяло парче алуминий.
Tesla прави тези детайли в една отливка, вместо много по-малки части, които след това се заваряват заедно. Предимството на този метод е, че е по-опростен и съответно по-евтин. От друга страна обаче, всеки малък дефект в отливката може да доведе до разрушаване на цялата подрамка.
Досега малко американски собственици на Model Y са се оплаквали от подобни проблеми с колите, произведени в Остин (Тексас).Работата е там, че тези проблеми са трудни за намиране. Самият Камел каза, че са му били необходими няколко месеца, за да забележи този недостатък, защото той просто не е очаквал да открие такъв фундаментален проблем.
Собственикът е подал заявка за ремонт още през май, но колата му все още не е приета в сервиз на Tesla. Техник е преглед електромобила, а мениджър на сервизния център е уверил собственика, че колата е безопасна за шофиране“.
„Той твърди, че е говорил с инженери и те са го уверили, че колата е напълно безопасна, но в същото време отказва да ми предостави официална документация от Tesla, че това е така. Имам чувството, че проблемът не се взима на сериозно“, коментира Камел.