fallback

Tesla e лидер не само по продажби

Американската марка изпреварва конкурентите и със софтуера си

Кои марки автомобили са в най-добра позиция да осребрят своя софтуерен напредък? Отговорът на този въпрос дава консултантската фирма Gartner, която създаде Digital Automaker Index. Този индекс оценява производителите на автомобили в осем области, фокусирани върху софтуера (култура и лидерство на пазара, талант, архитектури, свързаност на превозните средства, автономно шофиране, електрификация, интелигентен интериор и потенциал за онлайн продажби).

Получените резултати се обобщават, за да се състави обща класация, която тази година обхваща 20 автомобилни производители. На първо място е Tesla, следвана от китайските Nio и Xpeng, а в топ 5 попадат и две нови американски компании - Rivian и Lucid.

В същото време „традиционни“ автомобилни гиганти като Jaguar Land Rover или Toyota са назад в класирането. Същото се отнася и за Stellantis, който обяви, че ще генерира около 20 млрд евро предлагане на базирани на софтуер продукти и абонаменти.

Производителите на автомобили с най-добър софтуер:

Тесла - 80,1%

Nio - 69,7%

XPeng - 58,2%

Rivian - 48%

Luicid Motor - 46,8%

General Motors - 45,1%

Geely - 42,5%

Ford - 41,8%

Volkswagen - 41,8%

Mercedes-Benz - 38,2%

BMW - 38,1%

Renault-Nissan - 36%

BYD - 34,5%

Stellantis - 29,2%

Hyundai - 28,9%

Honda - 28,7%

Toyota - 28,7%

SAIC - 28,5%

Mazda - 24,9%

Jaguar Land Rover (Tata Motors) - 24,7%

Tesla и Nio постигнаха най-добри резултати в категорията култура и лидерство, тъй като, както посочва Automotive News Europe, те имат „голям брой членове на ръководството със силен опит в дигиталния свят", според индекса. Тези марки се отличават и с добрата си управленска структура. Според индекса, ако изпълнителният директор е пряко ангажиран с разработката на софтуерни технологии, компаниите са в по-добра позиция да „вземат стратегически решения.

fallback
  • #9
    РУК ( преди 1 година )
    Ех MythBusterчо, ти електирчар такъв!Каква електричка притежаваш всъщност?! Тези ти мисли долу, твои ли са или на Дани?!Има хора, теоретичко, които изпитваме наслада от шофирането!Изпитваме удоволствие да се грижим за колата!И последното което такива хора искаме е да плащат абонаменти за функции в автомобила който ни носи наслада!Дори абонамента за навигация след 5тата година ме дразни!И какво следва,абонамент за всички функции на климатика?!И btw никога не съм имал кола под 150 коня! :-)
  • #8
    Ff ( преди 1 година )
    Мога да ти кажа, че седалките на коя Модел У са 100 пъти по- добри от тези на Долксваген .Пожелавам ви някога да седнете в Тесла произведена след 2021 г.А под капака - е там точно просто нямат никаква конглокенция Тесла . След 15 г като си купите днешния модел - ще разберете
  • #7
    raiders ( преди 1 година )
    Всичко е комплексно, така и софтуера. Ако една кола не ме "кефи" външно или още повече интериора и, ми за кво ми е. Да се качваш всеки ден в нещо грозно, само защото някой казал, че е здраво и др. такива. Тесла ми харесва и нормално да е лидер и в това отношение. Тази година "У" прави фурор при продажбите, заслужено. Очаквам още по-добри електрички и от другите марки.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    3-ти, успокой се малко и ненамесвай подв всяка стаиа (анти-) / - елкетрици. Не всичко опира само до ток или нафта. Колите имат ТТ данни, които са по-интересни (важни) от това да си мерим таблетите и каква ОС имат. Както съм казал, говорим за коли, не за компютри, затова гледаме под капака.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Бустер4о, когато се кача в колата искам да ми е гот.Тесла с евтиния си екстериор,табло като полицата в къщата на баба ми,не ме кефи.
  • #4
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тесла е таблет на колела.Какво имат това си хвалят.
  • #3
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 2. Сега ще ти наскачат антиелектриците и ще ти кажат че няма никакво значение Какво имаш под капака защото 70 коня са напълно достатъчни и е нормално на всеки 10 000 км да ходиш да сменяш масло, като те го правят на 8 хиляди километра за всеки случай. При избор на автомобил най-важното било шевовете на седалките да са правилни и да има поне стотина копчета за всякакви функции. И разбира се най-важното нещо било звука от тези 70 коня. Звукът който ги довежда до оргазъм дори на светофара!
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    когато се говори з аколи се гледа и сравява под капака. Останалото са глупости.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Не е никаква изненада, че японците са на дъното на класацията. Интересно е, че дори Субару липсва. Вероятно е към 0%.
fallback
Последни