fallback

Tesla e лидер не само по продажби

Американската марка изпреварва конкурентите и със софтуера си

Кои марки автомобили са в най-добра позиция да осребрят своя софтуерен напредък? Отговорът на този въпрос дава консултантската фирма Gartner, която създаде Digital Automaker Index. Този индекс оценява производителите на автомобили в осем области, фокусирани върху софтуера (култура и лидерство на пазара, талант, архитектури, свързаност на превозните средства, автономно шофиране, електрификация, интелигентен интериор и потенциал за онлайн продажби).

Получените резултати се обобщават, за да се състави обща класация, която тази година обхваща 20 автомобилни производители. На първо място е Tesla, следвана от китайските Nio и Xpeng, а в топ 5 попадат и две нови американски компании - Rivian и Lucid.

В същото време „традиционни“ автомобилни гиганти като Jaguar Land Rover или Toyota са назад в класирането. Същото се отнася и за Stellantis, който обяви, че ще генерира около 20 млрд евро предлагане на базирани на софтуер продукти и абонаменти.

Производителите на автомобили с най-добър софтуер:

Тесла - 80,1%

Nio - 69,7%

XPeng - 58,2%

Rivian - 48%

Luicid Motor - 46,8%

General Motors - 45,1%

Geely - 42,5%

Ford - 41,8%

Volkswagen - 41,8%

Mercedes-Benz - 38,2%

BMW - 38,1%

Renault-Nissan - 36%

BYD - 34,5%

Stellantis - 29,2%

Hyundai - 28,9%

Honda - 28,7%

Toyota - 28,7%

SAIC - 28,5%

Mazda - 24,9%

Jaguar Land Rover (Tata Motors) - 24,7%

Tesla и Nio постигнаха най-добри резултати в категорията култура и лидерство, тъй като, както посочва Automotive News Europe, те имат „голям брой членове на ръководството със силен опит в дигиталния свят", според индекса. Тези марки се отличават и с добрата си управленска структура. Според индекса, ако изпълнителният директор е пряко ангажиран с разработката на софтуерни технологии, компаниите са в по-добра позиция да „вземат стратегически решения.

fallback
  • #19
    PLAID ( преди 1 година )
    9, оо гледаш Carlife by Dani и искаш Тесла ;) Няма да сбъркаш. Моята P85-ца след 9 години и 356 хил. даваше на диното 435 коня на колелата (по книга e 416). 0-100 за 4.5 с Dragy и 100-0 за 2.8 сек. и 38 метра спирачен път. Това преди. Сега е с пауърбокс от Щайнбауер (един модул, който се ръга в буксата за контролен сигнал отзад на мотора). Колата вече е 505 коня на задно къса асфалта. Най-голяма разлика има от 100 до 200 \:D/
  • #18
    PLAID ( преди 1 година )
    14, на "Ох..." ме загуби :D Не стаа с тюхкане и охкане, не става с философстване. Става с ДЕЙСТВАЦИЯ. Ти ако беше чел, щеше да знаеш: буталната технология с възвратно постъпателни действия и горене на ***, оцет, олио и пелети е от Викторианската епоха. Тя няма живи конструктори и биде заменена от съвършеното (засега) задвижване: 1 ротор, 1 статор, електромагнитни силови полета. Няма тpueне, няма охкане, няма залягане с парцала да се бърше локва масло, няма зop и драма. Има 100% СИЛА и 100% КЕФ
  • #17
    MythBuster ( преди 1 година )
    РУК, всъщност личния ми е автомобил към момента е два пъти по 150 коня, така че със 150 не можеш да ме впечатлиш. С лафчета за Дани пак не блестиш! Когато 100% от мненията съвпадат и никой не им противоречи, обикновено са си чисти факти. Колко пъти трябва да ви се обяснява, че няма идеален автомобил. Личния гледам да е мощен, поне един семеен да е икономичен, служебните също икономични, но и евтини (на повече години). При Тесла ъпдейтите са безплатни и няма абонамент като BMW за подгрева.
  • #16
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 6. Приятелю, нали точно в този смисъл съм си написал мнението. Когато си купуваш автомобил обикновено гледаш какво има под капака, но понеже и дума не може да става за сравнението на това "под капака" (при тесла и под двата капака има багажници) се започва едно обяснение че нито конските сили, нито ускорението до 100, нито дори постиженията на писта и взимане на завой са важни, а най-важно било каква ти е бродерията на седалките и колко са ти равномерни фугите. Никой не гледал под капака!
  • #15
    До 14 ( преди 1 година )
    Не те разбрах какво искаш да кажеш? Илон Мъск не е изобретил и ракетите. Просто произвежда едни от най-добрите и най-големите ракети в света. Поставил си е високи цели и ги следва. Не измисля нещата, а просто подобрява стогодишни технологии и ги прави използваеми. Концепцията на електромобилите беше на повече от 100 години, но преди Илон Мъск беше напълно неизползваема. Вече десета година е използваема за електромобилите на Тесла и продължава да е неизползваема за електромобилите на toyota и дру
  • #14
    Enzo ( преди 1 година )
    Ох... какви технологии, бе хорааа!!! Еееей, седнете да четете! Всяко познание на този свят идва с четене! А не с писане на идиотщини по форумите. Успехът на Тесла, доколкото го има, се дължи САМО на уменията на един добър търгаш и нищо повече. Маркетинг! ПЪРВОТО САМОПРИДВИЖВАЩО СЕ СРЕДСТВО НА ТОЗИ СВЯТ Е БИЛО ЕЛЕКТРОМОБИЛ С ЕЛ. МОТОР, ЗАХРАНВАН ОТ БАТЕРИИ, МОНТИРАНИ В ПОДА! Това е не просто ненова технология, а най-старата. Хвалите една примитивна и почти ненапреднала за 100 години технология.
  • #13
    До 11 ( преди 1 година )
    Смятай ако най-добрия софтуер е на Тесла и допускам тези грешки, колко по-зле са софтуерите на всички останали.
  • #12
    До РУК ( преди 1 година )
    Да беше изпитал удоволствие от подобряване на правописа. До 2 - да разбирам ли, че окачването, кормилното управление, работата на скоростната кутия, климатика, качеството на интериора и т.н са глупости?
  • #11
    Анонимен ( преди 1 година )
    Софтуерът на Тесла е върхът на сладоледа. Автопилота може да те убие, внезапни ускорения и спирания,не разпознава елементарни обекти,самозаключва се и собственика не може да излезе.
  • #10
    до 5 ( преди 1 година )
    В общи линии когато си избираш фотьойл за хола и автомобил, критериите ти са абсолютно едни и същи? Трябва да изглеждат като фотьойла на баба ти. Затова старите автомобилни компании ви продават точно това. Опаковки без съдържание, защото гледате само външния вид. На всеки 3-4 години ти продават абсолютно същото съдържание от преди 15 години, но преопаковано в различен външен вид. При Тесла е точно обратното. Външният вид е същият, но съдържанието различно и се променя и на старите автомобили.
fallback
Последни