fallback

Kia Sportage получи алтернатива само на ток

Серийният EV5 дебютира в Китай, но ще бъде глобален модел

Корейският производител Kia използва автомобилното изложение в Ченду (Китай), за да представи нов електрически SUV. Той ще се казва EV5 и ще се произвежда в Китай, но всъщност ще бъде глобален модел, продаван и на други пазари, в това число родният за марката – този в Корея.

Засега от Kia все още не е разкрила характеристиките на новия си SUV, който всъщност представлява електрическа алтернатива на Sportage. Размерите му са почти същите – дължина от 4615 мм, широчина – 1875 мм, височина – 1715 мм и разстояние между двете оси – 2750 мм.

Като дизайн моделът променя концепцията EV5, представена преди година. Изключение правят предната броня и огледалата, които заменят камерите при концепцията. Различни са и дръжките на вратите. Другите екстериорни характеристики включват сложни фарове, L-образни задни светлини и големи колела.

Електромобилът е базиран на платформата E-GMP с 800-волтова електрическа система. В кабината с пет места има табло, което отдавна е познато от моделите на Kia. То съчетава виртуално устройство и екран на мултимедийната система, скрит под едно стъкло. Има редица сензорни бутони над централните вентилационни отвори, но физическите клавиши също са поставени отдолу. Между предните седалки е инсталирана „плаваща“ секция с безжично зареждане и поставки за чаши.

За Китай досега е сертифицирана само версията със задно задвижване и електрически мотор с мощност 218 к.с. и 310 Нм. Тя е оборудвана с литиево-желязо-фосфатна батерия, чийто капацитет все още не се съобщава. Поръчки за модела вече се приемат от китайските дилъри на марката, като цените варират от 22 000 до 31 500 долара. Интересното е, че Sportage, произведен в Китай, струва повече – поне 24 600 долара.

Още снимки на новия електрически SUV на Kia - вижте в галерията:

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Днес пък американската Buick пусна в Китай електро седана дълъг 4.67 м Velite 6 за 15 500 долара с 50 квтч LFP батерия и 170 коня мотор. Така, че спрете с глупостите за евтините китайски марки в смисъл там не само китайските марки са евтини но незнайно защо ако дойде тук разликата няма да е само 40% колкото е ДДС 20% + мито 10% + транспорт, а много повече или поне обикновено е така..
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Дори китайските електрички идват тука на близо 90к лева, това показва колко са неграмотни новото поколение икономисти и инжинери!
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Това с цената в Китай е лъжа защото никъде не я пише и из нета пише само тази в Корея (Южна разбира се то северната русокитайска *** и те я нямат за държава) и тя е от 40 000 в долари
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Ми за тия пари и аз бих си купил, ама тука сме гъзари - плащаме 93000 лв за базово Ниро ЕВ, а ако искаме термо помпа - още 10 бимбирици отгоре. Но пък разликата от 60 000 лв вероятно е пренасочена за някоя благородна цел, като финансиране психолози на кучета или отпечатване на флайъри за жендър толерантност.
fallback
Последни