fallback

Mazda ще продава дизели, докато хората ги искат

Японците са убедени, че на някои пазари такива коли ще продължат да се търсят

След скандала с манипулираните двигатели на Volkswagen през 2015 г. търсенето на дизелови автомобили непрекъснато намалява. През миналия месец те дори записаха по-слаби продажби в Европа от електрически коли, което се случва за първи път в историята. Това обаче не означава, че автомобилните производители ще се откажат от тях.

Японската компания Mazda обяви, че ще продължи да предлага дизелови модели, докато хората ги искат. През миналата година Mazda пусна на пазара два нови редови шестцилиндрови двигателя, като един от тях беше 3,3-литров дизел с турбокомпресор. В Европа той се предлага за CX-60, където е част от мека хибридна система и развива 251 к.с.

„Ако клиентите ни искат дизели, стига да можем да спазваме разпоредбите за емисиите по ефективен начин, ние ще продължим да им ги предоставяме. Търсенето на такива двигатели отслабва и може да не се увеличи, но ние ще продължим да доставяме дизелови мотори на пазарите, които ги идкат – коментира продуктовият мениджър на Mazda CX-90 - Мицуру Вакие, цитиран от CarExpert.

Именно CX-90 е друг нов SUV на Mazda, който се продава с 3,3-литровия турбодизел, като този вариант се предлага в Австралия. Неговите задвижващи агрегати са идентични с тези на CX-60, който е предназначен за Европа. Двата SUV-модела споделят една и съща платформа с надлъжно разположение на двигателя, като се предлагат както със задно предаване, така и със задвижване на четирите колела.

fallback
  • #13
    0895021144 - zvynkai ( преди 1 година )
    Mani gi tiq maslarki mngo gniqt, Aludi e markata karam A3 format s iztarbusheni katalizatori, premahnat DPF i EGR i gi kasam vsichkite, ima i chip obshto 170konq ( ne sam go meril na dyno)
  • #12
    до 10 ( преди 1 година )
    Производителите не се опитват да направят възможно най-икономичия автомобил. Разходът отдавна не е основен критерий за избор на кола за 99% от хората (и никога не е бил). Целта им е да постигнат разход, и то за цялата флотилия, който да ги вкара в регулаторните рамки.
  • #11
    До 10 ( преди 1 година )
    Доколкото знам само Мерц има зареждаеми дизел хибриди и се сещаш, че не си струват щото са супер скъпи макар да са суперикономични и с приличен градски пробег. Според мен дизелови хибриди имат смисъл само при супер големи коли повече от тази Мазда които в Европа са рядкост а извън Европа дизела не е така популярен особено при най-добрата марка в хибридите - Тойота
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Какво стана с дизел хибридите, на хартия това трябваше да е най-икономичната кола?
  • #9
    До 7 ( преди 1 година )
    Дизела така или иначе е по скъп доваки на ад блу подгревни свещи и тн.По скъп за произвотство затова и крайната цена на дизела е по висока
  • #8
    до 7 ( преди 1 година )
    Само че на Мазда на дизелите им липсват двете основни предимства на дизела: ниският разход и високият въртящ момент. Та да те питам: за какво ти е такъв дизел?
  • #7
    Пропов ( преди 1 година )
    По малка литрова мощност води до разтоварване на мотора. По здрав, по издържлив във времето, по евтин за обслужване, често и по малка консумация според ск. кутия и теглото на колата. За висока литрова мощност ти трябват скъпи материали, допълнителни системи и прочее. Аз съм фен на Мазда, защото само те произвеждат все още мотори без турбо. Убеден съм, че турбото и даунсайзинга са булшит. Няма да убеждавам никого, но за мен така стоят нещата. Не харесвам "изнасилена" техника.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Дизел пауа :) то и аз мога и тате може, ама она козата си сака пръч... Докато може - да правят, че с тия моди накрая пеш ще се ходи :)
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Конкретно от този дизел не знам какъв е смисъла при положение, че е над цената на зареждаемия хибрид с 2.5 литра обем и доста по-добра обща мощност
  • #4
    До 2 ( преди 1 година )
    Нали разреши любимите ти синтетични горива и след 2035г какъв е проблема? А и ДВГ на водород на което също ти държеше по едно време преди да се усетиш какви простотии плещиш както обикновено. Иначе аз лично съм и за да останат най-икономичните и екологични хибриди дори с нефтено гориво за да си личи колко голяма ще е разликата в полза на тока тогава
fallback
Последни