fallback

Jaguar отива на съд заради дефектна батерия на I-Pace

Проблемният детайл е производство на корейската LG

Jaguar I-Pace е динамичен и спортен електрически SUV, който беше сред първите на пазара. Той използва батерии LG Energy Solution от същия производител, който произвежда батерии за Chevrolet Bolt и Bolt EUV, както и за Hyundai Kona Electric. И именно тези акумулатори се превръщат в сериозен проблем за британския производител, съобщава Carscoops.

През последните години имаше няколко изолирани инцидента, при които тези превозни средства се запалиха, повдигайки въпроси относно безопасността на батериите си. През ноември 2020 г. LG Energy Solution първоначално отрече батериите му да са причина за пожара, но година по-късно се съгласи да плати 1,9 милиарда долара на GM и 623 милиона на Hyundai заради сервизните акции, които двата автомобилни производители бяха принудени да направят.

Разследването показа, че източникът на тези потенциални пожари на батерията е дефектен детайл, за който вината е на корейския доставчик. През 2021 г. бяха отчетени и няколко такима инцидента с I-Pace, който е обородуван със същите батерии. През лятото на 2022 г. I-Pace (моделна година2019) се запали, докато се зареждаше в гаража на дом във Флорида.

Почти година по-късно Jaguar изтегли в сервизите си 6367 бройки от I-Paces от всички производствени години (2019-2024 г.). Изтеглянето е свързано с прегряване на батериите, което може да доведе до пожар. От Jaguar обявиха, че могат да направят софтуерна актуализация и ще свенят модулите или цялата батерия, ако е необходимо, като това ще е безплатно.

Към цялата тази история сега се добавя и ново съдебно дело. Жена от Калифорния съобщава, че нейният I-Pace, който е със сменена през 2021 г. батерия, е блокирал по време на движение през април тази година. Електрическият SUV е спрял насред улицата, като е блокирал изхода на паркинг. Разочарована от действията на Jaguar, жената е завела дело срещу представителството на марката в Северна Америка.

В иска се твърди, че британският автомобилен производител е знаел за проблемите с батерията много преди изтеглянето. Освен това много собственици съобщават за други проблеми с този основен агрегат на електрическия кросоувър.

fallback
  • #5
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    А останалите хорица с други марки електрички или Тесли Х, S и 2? Те да му мислят къде си паркират тролейбусите. Просто си представям как се пали една такава на паркинга на мола и целият мол изгаря заради нея (за разлика от ДВГ, литиевата батерия няма гасене). Такова ходене по мъките го чака този собственик, че грам не му завиждам. Едни 10-тина години ходене по съдилища, експертизи, адвокати ... Да, в електричките е бъдещето, но бих изчакал да се доразвие технологията (батерии и инфраструктура).
  • #4
    до 1 ( преди 1 година )
    Аз! LFP батериите на новите Модел 3 и Модел У са негорими и незапалими. На късо само се издуват, без искрене и пламъци. Най-сигурната химия, проверена в такситата (BYD e6) и автобусите на BYD (eBus) в Шенжен повече от 10 години.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    На този кошница даже "ламарините" са от пластмаса. Има още хляб да ядат докато стигнат кашоните на соц. трабанта, тогава вече само джантите ще остават.
  • #2
    Лудория ( преди 1 година )
    И на мен ми се случва да имам проблем с батерията - отивам и купувам нова. Е, вярно е, че струва само около 200 лв. и служи на свещите, за да подават искра, ама няма да се впускаме в детайли. ;)
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Кой каза, че електрокарите не палели?
fallback
Последни